Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Losmaken standaard

 
Schrijver para
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 maart 2003 17:30 | Aangepast door: Moderator 
Mijn standaard (bok ) is aan een kant afgebroken, hoe krijg ik dat ding onder de motor vandaan?
Is dit een vast gedeelte van het frame?

Para

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 maart 2003 17:50 
Para,

dat is een veel voorkomend euvel bij de CX; de standaard breekt na verloop van tijd.
De standaard scharniert op een holle buis die aan een kant is omgefelsd en aan de andere kant is voorzien van een borgring. Deze as zelf is aan weerszijden aan de onderkant van het frame met 2 klembouten opgesloten.
Dus de borgring er af en de klembouten los en dan ....
ja en dan blijkt dat de as van de hoofstandaard is vastgeroest in de standaard zelf. Die krijg je met geen mogelijkheid meer los. Dus aan beide kanten de as gelijk met het frame afflexen en eruit wringen.
Het volgende probleem is waar haal je nu een goede (met losse as) hoofdstandaard vandaan? Want de meeste hebben dit euvel.
Het lassen van de hoofdstandaard is ook geen echte optie, dat ding is in de loop van de tijd zo verzwakt door de hefboomkrachten dat ie daarna weer net boven de las breekt. En ik spreek uit ervaring.

Succes,
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcel
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 maart 2003 21:09 
Hallo Para,

Als je die oude standaard hebt verwijderd, dan heb ik nog wel een tweedehandsje voor je liggen. Inclusief de losse scharnier-bus voor €. 5,=.
Belangstelling? Mail maar:
hogt.marcel@hetnet.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Losmaken standaard

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven