Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kilometerteller

 
Schrijver Mark L
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 april 2003 16:13 
Sinds een paar dagen doet mijn kmteller raar. Hij danst op een neer en ik heb geen idee meer hoe hard ik rij. Tevens komt er een jankend-zingend geluid uit mijn cockpit vandaan. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, aangezien ik niet echt technisch ben stel ik de vraag maar eerst hier voor ik ermee naar de dealer ga.

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 april 2003 16:25 
Maak uw kabel van uw kilometerteller los aan de teller zelf, niet aan het voorwiel. Met fijne olie een paar drupjes in de gaine (zo noemen we dat hier) druppelen en terug monteren.
Bij te droog lopen van de kabel in de gaine heb je ook meer kans dat deze afbreekt. Dus regelmatig eens smeren.

Schrijver Mark L
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 april 2003 16:26 
En door het droog staan, doet mijn teller dus raar?

Schrijver terry

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 april 2003 16:32 
Op het uiteinde van uw kabel zit er een vierkant spilletje dat in de teller zelf schuift en die aanstuurt via tandwieltjes, die ook het snerpend geluid , dat meegaat met snelheid kunnen veroorzaken.
Bij onvoldoende smering (lees glijbaarbaarheid) is de snelheid waarmee de kabel rondraait niet constant en ...

Schrijver Mark L
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 april 2003 16:33 
Merci Terry, ik ga van het weekend eens kijken of ik de boel uit elkaar krijg.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kilometerteller

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven