Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Start trubbels

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 april 2003 16:15 | Aangepast door: Moderator 
Goedendag alle techneuten onder U ;o)

Het volgende probleem wil ik ff aan jullie voorleggen!

Na enige weken stilstand in de schuur, wil mijn cx uit 1980 niet meer gelijk aanslaan. De starmotor gaat gewoon lekker rond, de accu is vol maar aanslaan ho maar!

Pas nadat mijn accu bijna op het punt staat om te zeggen; doe het zelf maar, slaat het beestje met tegensputterende geluiden aan. Verder loopt ze harstikke goed en het verbruik is zeer goed.

Als ik maar elke dag, of om de dag ermee rijd, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Maar staat ze enige tijd stil (lees 1 of twee weken), dan is het pet.

Waar o waar moet ik kijken om dit euvel te verhelpen? Ik ben al naar menig motorzaak geweest om uitkomst, maar die weten mij te vertellen dat het probleem bij zeer veel verschillende dingen gezocht kan worden. o.a. bougiekabels e.d.

Wie heeft dit euvel ook wel eens gehad of weet wat de boosdoener is?

Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken!


grtjs,

Eelco

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 april 2003 18:12 
Hallo Eelco,dit is bij de meeste CXen het geval en kan alleen opgelost worden door systematisch alles te checken.
Bougiedoppen;bougies zelf;alle stekker verbindingen/massacontacten;aanzuigrubbers vd. carbs;Grafiet stof in startmotor;luchtfilter;klepspeling,enz enz.
Koop het Peters handboek en dan lekker in het zonnetje met een bakkie koffie zoeken totdat het probleem voorbij is.

PS. Voor CX rijders bestaan er geen problemen,we hebben alleen een uitdagingen!!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 april 2003 20:29 
Eelco,

dat is nu juist het leuke bij een CX; er is altijd wel wat aan de hand om opgelost te worden. Immers de eersten zijn ook inmiddels al weer 25 jaar oud.

Dat startprobleem is niets om je zorgen over te maken, daar heeft inderdaad zo'n 80 % van de CX'en in meerdere of mindere mate last van. Zorg gewoon dat de accu in ieder geval in topconditie is.

Er zijn wel hulpmiddeltjes die het probleem verzachten; het leeg laten lopen van de vlotterkamers van de carburateurs voordat je de CX meerdere dagen niet gebruikt (verse brandstof ontsteekt gemakkelijker) of statpilot in het luchtfilter spuiten en dan starten (bij een van mijn CX'en werkt dat heel goed).

En vooral de adviezen zoals hiervoor beschreven opvolgen!.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 april 2003 08:35 
Oef......er staat mijn nog veel werk te wachten....hehehehhe


Bedankt voor de reacties!


grtjs,

Eelco

Schrijver Orm
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 april 2003 14:32 
Mij GL had ook startproblemen. Nadat de carburateurs vervangen waren, heb ik geen enkel startprobleem meer.

Orm.

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 april 2003 15:31 
Dat is ook een puntje...mijn carburateurs moeten nog synchroom
worden afgesteld. Zou dit ook kunnen meespelen?

grtjs,

Eelco

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 13 mei 2003 23:04 
Mijn CX had exact hetzelfde probleem. Totdat ik de accu verving. Die moet dus echt in HELE GOED conditie zijn (doormeten dus) want het CDI systeem is blijkbaar erg gevoelig voor iets minder voltjes , ook al gaat de startmotor nog lekker rond. Na montage van de nieuwe accu maakt het niet uit hoe lang ie stilstaat of hoe koud/vochtig het is. Starten en lopen!
Groeten
Ray

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 juni 2003 10:39 
Klopt Ray!

Ik heb een andere accu gemonteerd en het euvel is voorbij!


Berehandige site met berehandige leden!

Cruis on!


Grt,

Eelco

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Start trubbels

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven