Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Starten deel ?????!!

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 april 2003 17:58 
Hallo, nico vanuit Belgie. Ik kan mij een CX aanschaffen voor zeer weinig geld. Het enige probleem is dat ie niet start! De startmotor is ok maar ik hoor een vreemd geluid als van een ketting die over een versleten tandwiel draait. In gang lopen is geen probleem (als je met 2 bent!!) en soms wil ie wel eens starten als ie juist gedraait heeft. Ook zoek ik (als dit euvel gemakkelijk kan verholpen worden) een nederlandstalig werkboek. Groeten, Nico***

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 april 2003 18:10 
Nico.

dat klinkt als een versleten startkoppeling. Dat zijn rollen die onder veerdruk in de dynamorotor zitten. Of de rollen zijn versleten (bijv. ovaal geworden) of de veertjes zijn kapot.
Dan moet de motor uit het frame, het achterste motordeksel eraf, de dynamorotor eraf (die han heeeeeel vast zitten; konische passing), de achterste plaat van de rotor demonteren, rollen en veertje vervangen en montage in omgekeerde volgorde van demontage. En natuurlijk alle pakkingen en O-ringen vervangen en gelijk ook even kijken naar de nokkenasketting + -spanners en de mechanical waterpompseal. Ook de dynamostator beoordelen en eventueel (laten) dormeten.

Succes,

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 april 2003 23:38 
Nico, vanwaar ben je ergens ?
Groeten
Terry

Schrijver nico
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 april 2003 12:40 
Hoi Hans!! Bedankt voor de info.
--------------------------------
Terry, ik woon in Knesselare.
Spring gerust eens binnen als je mij wilt zien zweten als ik het blok demonteer. Groeten.

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 april 2003 14:24 
Hallo Nico,
ik heb me zo een rolkrikje gemaakt wat handig is om het blok uit te nemen. Heb je soms nog materiaal nodig laat het gerust weten...
Ik ben van Zele (tegen Lokeren)
Groeten
Terry

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Starten deel ?????!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Paulmz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven