Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lekkages allerhande

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 mei 2003 16:16 | Aangepast door: Moderator 
Aangezien ik elke keer goede oplossingen krijg voorgeschoteld van lle CX fanaten alhier, heb ik er weer eentje:

Lekkages! Ik heb er twee geconstateerd op mijn CX:

- Lekkage van koelvloeistof (druppels die langs het blok naar beneden lopen. Komt ergens onder de tank vandaan.
- Lekkage van de tapplug van het oliecarter. (na vervanging van filter en olie opgetreden) pakking lek?

Mijn vraag is: Kan ik hier op eenvoudige wijze wat aan doen?

Bedankt!



Eelco

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 mei 2003 16:52 
1. Koelvloeistof verversen wil lekkage wel eens doen stoppen.
Anders het punt opsporen. Zoek wat het hoogste punt is van lekkage.

2. Koperen pakking vervangen van de carterplug. ( Brezan)


René

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 1 mei 2003 17:33 
Lekkage op de achterkant van het blok is vaak de keramische waterpomp seal. Naar zeggen (Hans Scholten) lastig om te vervangen. Alhoewel anderen (Marco Becker van de Silveriwngclub) zeggen dat het wel meevalt. Heb zelf geen ervaring.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 mei 2003 19:33 
Ik sluit me bij Coen aan. Had destijds met de mijne hetzelfde. Heb het alleen niet zelf gerepareerd. Dus daarover kan ik niets zeggen.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver The Red Baron
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 mei 2003 23:27 
Ook ik denk dat Coen gelijk heeft, ik heb het gehad met een GL500. Nu heb ik hetzelfde met mijn GL650. Ik ga ed waterpomp zelf vervangen volgens de handleiding in mijn handboek. Voor meer discussie over dit onderwerp, zie rubriek:diameter mech. seal. Ik moet helaas ook de waaier vervangen omdat daar geen tandjes meer inzitten.
Groet, Nico we

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 mei 2003 23:41 
Eelco,

succes met de 'zoektocht' naar de koelvloeistoflekkage. Is het de mechanical seal (via het kleine 'gaatje' onder de waterpomp) dan succes met vervangen! Hoe lastig het is dat merk je vanzelf wel.
De oleilekkage lijkt mij meer op een te vast aangedraaide olieaftapplug waardoor een scheur is ontstaan in het voorste motordeksel.
Kijk daar eens en let op (haar)scheurtjes. Remedie: of lassen of nieuw motordeksel. Dus niet bepaald een eenvoudige klus.

Nico, zitten er dan nog wel voldoende 'tandjes' op het nokkenasuiteinde waarop de 'waaier' of te wel de waterpompschoep is gemonteerd. Zo niet dan heb je echt een probleem!

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 mei 2003 09:28 
oef..............hopen dat alles tot een minimum beperkt wordt.......

Bedankt voor de feedback!

Schrijver The Red Baron
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 mei 2003 20:05 
Hans,
Gelukkig is het alleen de waaier die de tandjes mist. De as ziet er nog perfect uit. Anders had ik dus echt een uitdaging gehad.
Nico

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 mei 2003 20:20 
Nico,

ja het vervangen van de nokkenas (als je al een goede gebruikte zou kunnen vinden !)zou inderdaad een leuke uitdaging zijn geweest.
Je hebt dus geluk gehad.

Succes met de reparatie.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lekkages allerhande

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven