Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lekke radiateur

 
Schrijver nico
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2003 13:11 | Aangepast door: Moderator 
Hoi,
Is het verstandig om een lek in de radiateur te dichten met een dichtingsprodukt. Ik kan nu op de merknaam v/h produkt niet komen maar heb dat ooit gedaan met mijn auto en met succes.
groeten, nico***

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2003 19:18 
Als het gat niet te groot is, en je spoelt daarna je koelsysteem goed na, dan zou het geen probleem moeten zijn, een andere radiateur is natuurlijk het beste, dat dichtingsspul kan je koelwegen verstoppen....

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 mei 2003 19:48 
Nico,

niet doen. Dat spul dich nl niet alleen een lekkage aan de radiator, maar kan ook kleine boringen dichtzetten en het lijkt mij ook niet goed voor de mechanical waterpompseal.

Tevens loopt dan de koelcapaciteit van de radoateur terug en die is bij een CX al niet erg ruim bemeten.

Voor ca. Euro 100,-- kun je met behoud van de oude mantel een nieuw koelblok er in laten zetten. Dan heb je van lekkage nooit meer last en de warmtehuishouding van het blok is gelijk optimaal op orde; ook een 2e handse is al meer dat 20 jaar oud, dus ook die heeft koellamellen die ook aan het uit elkaar aan het vallen zijn.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lekke radiateur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven