Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carbs demonteren

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 mei 2003 23:54 | Aangepast door: Moderator 
Mijn opknapper heeft 2 jaar stilgestaan en nu wil ik mijn carbs ultrasoon laten reinigen.

Ik heb in het wpb gelezen dat de langzame luchtsproeier moet blijven zitten. Alleen de rubber afdekplug mag verwijderd worden.

Vraag: kunnen ook de 2 andere sproeiers (naaldsproeier en hoofdsproeier) blijven zitten of moeten die juist wel verwijderd worden om het zaakje goed te kunnen reinigen?

Ik wil 't liefst zo min mogelijk loshalen, vandaar ...

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MG-01-VS
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2003 10:11 
wil je het goed doen ,moet alles uit elkaar,werk ze

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2003 17:49 
Floris,

wat is de aanleiding tot het vornemen van ultrasoon reinigen ?
Loopt de CX niet goed o.i.d. of is het alleen uit voorzirg.
Dan zou je nl eerst kunnen proberen carb & kleppenreiniger door de beninze te mengen. Vaak brent dat afdoende verbetering. Mocht de CX dan nog bijv. 'petsen' in de uitlaat (m.n. bij het afrfemmen op de motor), dan zou ik ultrasoon reinigen met aansluitend een volledige carbrevisie overwegen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2003 21:31 
Hans, de vorige eigenaar heeft de motor heeft 2 jaar laten stilstaan (met benzinekraan open!) en ik vermoed dat daardoor veel neerslag in de carbs zit. Hij loopt stationnair beroerd, heeft last van 'misfire' en slaat af.

Andere toerentallen zijn geen probleem. Geen last van ploffen of petsen. Ik heb reeds 2 flesjes reiniger (Wynns) verbruikt.

Vraag: versta jij onder volledige carbrevisie het vervangen van naald, sproeiers en luchtafdichtklep?

groet,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 mei 2003 00:27 
Ja.

Als een CX stationair beroerd loopt en bij bijv. een stoplicht steeds afslaat dan is het meestal een gevolg van een scheur in/uitdroging van het luchtafslagmembraan (dat zit aan de linkerzijde van elke carb achter dat dekseltje met - ik geloof - die 2 kleine schroefjes). Laat het veertje niet wegspringen en let op die kleine O-ring !

Dure dingen bij de dealer; een stuk goedkoper bij Bernt Muhl.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 mei 2003 14:07 | Aangepast door: Floris 
Oh ik heb altijd begrepen dat een geperforeerd luchtafsluitmembraam het ploffen en petsen tot gevolg heeft. En van dit soort knalwerk heb ik juist geen last.

Ik heb inderdaad te maken met afslaan voor het stoplicht (met name als de motor op temperatuur is). Irritant verschijnsel. Bovendien slaan de bougies vet. Dacht de oorzaak van dit alles te zoeken in vervuiling van de carbs.

groeten,
Floris

P.S. Ik heb bij US postorderbedrijf een carbrevisieset gevonden voor $29 (4 sproeiers, vlotterregelaar, O-ringen en pakking echter zonder luchtafsluitmembraam). Prijs is wel exclusief verzendkosten :~)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 mei 2003 16:27 
Floris,

een defect kan natuurlijk altijd verschillende oorzaken hebben. Wat ik probeer aan te geven is de meest veel voorkomende oorzaak.
Het controleren gaat bij de linkercarb makkelijk; dekseltje losschroeven en kijken of het membraan inderdaad nog in goede conditie is. De rechtercarb is wat dat betreft moeilijker bereikbaar. Eigenlijk moeten de carbs daarvoor onderling worden gescheiden; alleen dan moet je ook alles (incl het 'verenspul') weer monteren. Met een haahs omgebogen schroevendraaier is het mogelijk zonder verdere demontage van het carbsblok het membraan te beoordelen even eventueel te vervangen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 mei 2003 16:47 
OK Hans, bedankt voor de adviezen.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MG-01-VS
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 mei 2003 17:49 
pas op er zijn ook caburators waar 3 lucht regel membramen op zitten

Schrijver MG-01-VS
Gast 
#10 | Geplaatst: 21 mei 2003 19:32 
sorry 2 voor lucht regeling en 1 de onderste is voor de axelerastie sproeier

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carbs demonteren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven