Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Functie H-vormig uitlaattussenstuk

 
Schrijver Roadkill
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2003 13:13 | Aangepast door: Moderator 
Weet iemand mij te vertellen wat het H vormige uitlaatstuk is dat onder het blok hangt, en waar het goed voor is. Wil eigenlijk een 2 in 1 uitlaat of dragpipes of iets maar hoe moet het dan met dat ding, kan ik die er gewoon aflaten, komt er meer herrie uit zonder etc.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2003 17:46 
Dat ding verdeelt de (tegen)druk in het uitlaatsysteem, vandaar dat het officieel de 'balanspot' wordt genoemd.
Waarschijnlijk is het nodig om de verschillen in lengte van het uitlaatsysteem links tov rechts te compenseren (BMW boxers hebben eenzelfde systeem). Een 2-1 werkt ook goed en heeft de balanspot niet nodig omdat de uitlaatgassen in 1 einddemper uitmonden.

Als je 2 afzonderlijke uitlaten monteert die niet onderling verbonden zijn dan lijkt mij dat ten koste gaan van:
- het koppel
- de accelleratie
- de topsnelheid
- het brandstofverbruik
- je krijgt meer trillingen/onbalans in de motorloop.
Maar probeer het eens en vertel ons de bevindingen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2003 22:48 
Hm, klinkt zeer aannemelijk, ik denk dat ik dat ding maar laat zitten, tot ik een 2 in 1 vind of zo

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Functie H-vormig uitlaattussenstuk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven