Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remblokken CX500 voor

 
Schrijver f.j.miedema
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 mei 2003 21:18 | Aangepast door: Moderator 
Hallo,

Sinds 4 weken ben ik de troste eigenaar van een cx 500,Nu zijn de remblokken bijna op. Waar kan ik nieuwe krijgen, en maakt het merk ook wat uit?

Gr. Folkert uit Rijs

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 mei 2003 21:49 
Hallo Folkert, er zijn een aantal mogelijkheden. Je kan ze on line bestellen via www.motozoom.nl of via www.louis.de. Je kan ook naar je lokale honda dealer gaan, maar daar betaal je weer wat meer. Kijk anders eens bij de links op deze site, daar staan een aantal duitse leveranciers van onderdelen.
Of het merk wat uitmaakt weet ik niet, er zal ongetwijfeld verschil zijn in kwaliteit. Misschien dat iemand anders daar iets zinnigs over kan zeggen?
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 mei 2003 23:09 
Beste Folkert (je hebt vast al heel wat grappen over je voornaam gehad dus die zal ik niet maken)
Een setje asbestvrije remblokken van Lucas (dus 4 stuks) kosten ongeveer € 50,- en zijn bij de meeste Hondadealers gewoon verkrijgbaar. Hebben ze ze niet op voorraad, dan hebben ze ze meestal binnen een paar dagen. Gezien het feit dat je remblokken op zijn, en je toch de boel uit elkaar moet halen, verdient het de voorkeur in elk geval de remolie (DOT 4) ook te vervangen, want die gaat ook maar een jaar mee, hooguit. Bekijk verder ook de staat van de remklauwen en -cylinders, bij oudere motoren zijn de rubbers vaak versleten en er zijn betaalbare vervangingssetjes te verkrijgen. Ik heb zelf ook een staalflexleiding gemomteerd van het potje tot de verdeler en dat geeft een aanmerkelijk beter remgevoel/kracht. Kost ongeveer € 35,-. Een beetje motorboer kan 'm op maat maken voor je. Wat je ook doet: de voorrem is het allerbelangrijkste aan je motor. Elke meter die je wint aan remkracht kan je leven redden. (en een VRO-cursus!) Bespaar dus niet!
Succes
Ray

Schrijver mudje
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 mei 2003 23:44 
Hoi folkert,

Let bij het kopen van nieuwe remblokjes wel op de juiste dikte, er zijn drie diktes, 9mm, 12mm en 13mm. Op mijn recent gekochte CX zatten remblokjes van 12mm en het moesten 9mm zijn. Ik had op de terugweg dus ook last van een aanlopende voorrem. Pas na thuis gebracht te zijn door de vrienden van de ANWB en een volledige revisie van de voorremmen bleek dat ik ze er met onzetttend veel moeite terug geplaats kon krijgen. Dit leek mij niet te kloppen en de lokale dealer bood uitkomst. Mijn setje per twee remblokjes kosten mij 35 euro. Ik heb ook meteen de keerringen in de remcylinders vervangen ook gewoon te koop bij de honda dealer voor een paar euro samen met nieuwe remvloestof volgens mij Dot 4. Sucses,

Reimer

Schrijver teo
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 mei 2003 21:59 
Hallo Folkert,

Ik gebruik op m'n '78-er nu Carbon Lorraine (o.a. te koop bij Sabra in geldermalsen, kosten 50 euro voor 2 setjes), hiermee heb je bij nat weer veel minder last van fading (dan met EBC of Ferodo die ik ook gebruikt heb). En aangezien je op een CX toch al een vooruitziende blik moet hebben bij het remmen, is dat wel meegenomen. Investeren in nieuwe stalen remleidingen is ook niet verkeerd (heb spiegler remleidingen zonder verdeler en een brembo rempomp gemonteerd na het stuk gaan van de originele waar geen revisie-setjes meer voor zijn).

groet, Teo

Schrijver JWH
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 mei 2003 13:00 
Hallo Folkert,

Ik heb laatst in drie weken een setje gloednieuwe EBC blokken weggereden. Dit omdat de remklauw te vies was en de rem dus niet goed losliet. In het donker zie je dan een prachtig roodgloeiende remschijf voor je uit rijden en je brandstofverbruik gaat opvallend omhoog. Bovendien kost het je extra slijtage aan o.a. je voorvorkkeeringen en je balhoofdlager Bij het volgende setje heb ik toen toch de keerringen in de remklauw vervangen en dat loont dus echt de moeite!!! Kost een paar euro en 't is een werkje van niks.

Gr.
Jan Willem
Almere

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 mei 2003 18:56 
Hallo,

Remklauwen goed schoonmaken! Blokken van b.v SBS zijn heel goed (en minder duur) bruikbaar, kosten bij SAFE 42,- voor 2 setjes. Zijkanten van de blokken licht invetten met kopervet, niet vergeten de shim-plaatjes tussen remzuiger en buitenste remblok te plaatsen (pijl wijst naar boven).
succes, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 mei 2003 13:27 
eh, waar zijn die zogenaamde 'shim-plaatjes' goed voor, die van mij waren zo ver heen dat ik ze weggegooid heb.....

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 mei 2003 21:58 
Shim's dienen om hinderlijk piepen v/d remmen te voorkomen.

gr. Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver fjmiedema
Gast 
#10 | Geplaatst: 19 mei 2003 08:39 
Hartelijk bedankt voor alle reacties, Ik heb al remblokken gehaald bij een motorzaak. Ik moet ze nog monteren. Ik wacht het resultaat af, komt vast goed. Nog 5 weken en dan heb ik m'n rijbewijs, en dan lekket toeren.

gr. Folkert

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remblokken CX500 voor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven