Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Laswerk

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2003 22:48 
Eén van de bevestigingsstrippen van mijn collectorbox is gescheurd en die wil ik laten lassen. Nu weet ik dat je dan moet oppassen met de electriek.

Doe je laswerk aan een auto dan moet de massa van de accu worden losgelegd. Bij de CX vraag ik me af of dat wel voldoende is. Zijn de CDI unit en de stator voldoende beschermd als de massa is ontkoppeld? Of is dit sowieso niet verstandig en moet ik de hele collectorbox er onderuit halen?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2003 22:54 
Floris,

haal dat ding er onderuit. Kun je op je gemak ontroesten en lassen.
Ik weet niet welk effect lassen heeft op een 'aangesloten' dynamostator/CDI unit. De hele CX CDI-elektriek barst van de trysistoren en diodes; lijken mij best wel gevoelig.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 16 mei 2003 08:11 
Je kan ook autogeen lassen .(= met een brander) Heb je in ieder geval geen last van elektonische storingen.
Het is alleen de vraag of het lukt, want het plaatmateriaal van de collector is meestal niet zo best meer . Succes in elk geval.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 mei 2003 09:17 
OK heren, bedankt voor jullie reactie.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Laswerk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven