Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Slappe voorvork CX500C

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 mei 2003 13:03 | Aangepast door: Moderator 
Hoi, hoe kan ik mijn voorvork(vering) harder zetten? Hij staat zeer slap. Ik heb een cx500 custom.
groetjes NB

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 21 mei 2003 14:07 
Hallo NB, Helaas kan je de vering van je voorvork niet "harder"zetten. Wat wel kan is deze tip van Niek vd Heiden:
Dikkere olie maakt de demping wat sterker: een erkend middel. Verder hebben Vogel en Bernd Mühl progressieve veren in hun assortiment. Als je alleen maar een iets straffere vering zoekt, zou je het eerst eens kunnen proberen met afstandsbusjes van maximaal een centimeter of twee in je vorkpoten. Daarmee verhoog je de voorspanning.

Succes , Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver rupert
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 mei 2003 17:07 
NB, ik denk dat alle Custom types zo'n slappe voorvering hebben (na 20 jaar). Ik heb in de mijne gewone 20W50 motorolie gedaan ipv de speciale vorkolie maar ik voel nauwelijks verschil. De tip van de afstandsbusjes heb ik via een andere weg ook al eens gekregen maar ik heb het nog niet peorbeerd.
Laat horen hoe het afloopt.
Rupert

Schrijver Jan Mulder
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 mei 2003 22:21 
Bij mijn gewone CX was de vering ook zeer slap. Remmen op een hobbelige weg liet de boel gemakkelijk doorslaan. De veren waren nog wel ruim binnen de toleranties. De dikste voorvorkolie maakte ook geen verschil. Meneer CostniX had (nog) geen zijn in progresieve veren. Een afstandbusje van ongeveer 1.5 cm van messing uit het waterleidingschap bij de bouwmarkt in ieder poot deed wonderen.

groeten,
Jan Mulder

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 mei 2003 23:03 
voordat ik progressieve veren monteerde (waar ik heel tevreden over ben) heb ik ook afstandbusjes gebruikt. Ik vond dat niet fijn, want in mijn geval leek het alsof de veren bij forse hobbels helemaal tot hun minimale lengte inveerden.
Gevolg: voelbare dreun.
Succes met proberen, gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 21 mei 2003 23:38 
Kaspar,
Die progressieve veren. Wat kost dat?
Groeten, NB

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 mei 2003 19:14 
Oei, dat weet ik niet precies meer. Ik heb ze via Gert Muts in Soest besteld, die ze er voor een all-in prijs ook heeft gemonteerd.
Ik zou zeggen, vraag het anders hem even.
Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 mei 2003 00:35 
Meneer Vogel (zie link pagina) rekent je daar € 79,90 voor (excl. verzendkosten).

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Slappe voorvork CX500C

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven