Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Problemen startkoppeling

 
Schrijver essel
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juni 2003 13:12 
Hallo,

Ik heb een CX650 C uit '83. Ik heb deze motor in onderdelen gekochr destijds. En het was mij bekend dat de startkoppeling defect was.

Dus heb ik het blok uit elkaar genomen, en de startkoppleing voorzien
nieuwe "rolletjes" en veren.( de veren waren gebroken) Het huis waarin deze koppeling in aangrijpt leek mij niet beschadigt of uitgesleten, en heb deze dus niet vervangen.

Naar het blok weer in elkaar te hebben gezet, wou deze wel weer starten, echter met het bekende tikkende geluid. Dit geluid treed ook op wanneer de moter wordt uitgezet.

In ieder geval klinkt het vrij akelig.

Ik ben nu van plan het blok maar weer uit elkaar te halen. Echter zou ik graag van jullie horen waar ik nu op moet letten, of wat het probleem nu werkelijk veroorzaakt.

Oh ja, ik destijds niet gecontateerd dat er tanden op de startkrans etc. misten ! (zoals eens gemeld in NG)

Ik hoor graag van jullie, want ik wil nu wel een weer rijden !!

Sjoerd

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juni 2003 15:16 
Sjoerd,

wat bedoel je met 'het bekende tikkende geluid' ?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver essel
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 juni 2003 20:02 
Hiermee bedoel ik het geluid zoals ook is omschreven in "Harde tikken bij starten: startmotor "

Maar gezien het feit dat ik alle onderdelen heb vervangen (veertjes, rollen en plunjers)ben ik opnieuw begonnen met een draadje....

Schrijver emile verstege
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 juni 2003 12:12 
Bij het vervangen van de rollen en de veren ook altijd de startkrans vervangen! Die raakt meestal als eerste beschadigd. Dat hoeft maar een hele lichte beschadiging te zijn en je hebt al problemen.
Je zult helaas toch het blok weer moeten opern maken om de startkrans te vervangen. Wellicht hoef je de rollen nog niet te vervangen als ze niet beschadigd zijn. Scheelt weer.
Voor een andere startkrans kun je volgens ook kijken naar een goede 2e hands van een CX500. Volgens mij zijn die hetzelfde als die van een 650.
Succes.
Emile

Schrijver bogfrits
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 juni 2003 16:09 
Beste Sjoerd en Cx liefhebbers,
Alvorens het blok te demonteren zou je even de conditie van de accu cq start motor Cq start relay moeten controleren op de koolborstels letten etc.dat moet alles in prima conditie verkeren om de start koppeling goed te laten funcioneren.m.a.w. je houd alleen een gezonde start koppeling als het voorgenoemde goed werkt
V.G.frits.

Schrijver bogfrits
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 juni 2003 16:32 
P.D
Als de verleiding niet te groot is moet je afzien van dan maar even aanduwen resp trekken .de meeste euvels aan de nokkenas ketting spanner ont staan door die praktijk.
hierbij ook mijn dank aan degenen die deze website C.q forems etc.instand houden!
Frits.

Schrijver essel
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 juni 2003 19:33 
Hoi Frits,

De accu is nieuw, das dat mag geen probleem zijn. Echter hoe kan het startrelais en moter controleren op een goede werking.

Uitgezonderd van de koolborstels dan, deze kan ik inderdaad even gaan contoleren.

Sjoerd

Schrijver bogfrits
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 juni 2003 23:15 
Beste Sjoerd die nieuwe accu moet goed geladen zijn controleren,Als die spanning goed is zal het relais wel niet in en uit springen(ook een bewijs dat de accu behoorlijk is geladen ,voor de zekerheid de kabel verbindingen schoon maken verder is daar niet veel meer aan te doen,ja de collector en de kool borstels van de start moter bekijken let bij de montage hiervan op dat daar geen brug naar aarde ontstaat er is maar weinig riumte in dat start motor deksel.
ik hoop werkelijk dat het voorafgaande er toe zal lijden dat het blok niet open hoeft ,iniedergeval is dat hier de ervaring met de startmotor/startmotor koppeling op mijn cx is de startmotor
1 maal vervangen accu's wel 10 maal en de Startkoppeling nog nooit, werkelijk een goed design!
geluk.frits.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Problemen startkoppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven