Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Schoonmaken thermostaat

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 juni 2003 10:42 | Aangepast door: Floris 
Ik heb mijn thermostaat gedemonteerd wegens lekkage koelvloestof. Het huis en de doorvoerbuizen/kniestukken zaten helemaal volgekoekt en waren niet sluitend meer.

Ik heb alles in een emmer water gegooid en laten weken. En daarna krabben, krabben, krabben. Een leuk klusje als je de tijd hebt en de zon schijnt maar ik vroeg me af of er een middeltje bestaat om die koek sneller zacht te maken. Misschien azijn? Daarmee kun je toch kalkafzetting oplossen?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 juni 2003 13:01 
Floris,

als je in het thermostaathuis al een dergelijk kalk-koek hebt dan vindt je dat waarschijnlijk ook in het blok en de radiator zelf.
Waarschijnlijk heeft een van de vorige eigenaren met leidingwater in het koelsysteem rondgereden!
Een heel dun laagje (eigenlijk een witte sluiter die je gewoon kunt wegpoetsen) in de buizen en thermostaathuis is normaal.

Ik zou nu de heleboel met een speciaal reinigingsmiddel (dat geschikt moet zijn voor aluminium motorblokken !) doorspoelen. En daarna alleen maar GOEDE koelvloeistof gebruiken.
Waarschijnlijk blijft dan ook de temperatuurmeter weer laag staan.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juni 2003 13:33 
Hans,

Welk merk vind jij goed?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 juni 2003 17:25 
Jan,

met reinigingsmiddelen voor het koelsysteem heb ik geen ervaring. Het is vaak agressief spul en ik houd er niet van door een motorblok te spoelen.

Als koelvloeistof gebruik ik het merk Eurol, geschikt voor aluminium motoren. Dat is helder blauw spul en voor de prijs (ca E 2,-- per liter) ga ik niet het risico aan van Gamma of Hema spul.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schoonmaken thermostaat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven