Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Compressie meter?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 22 aug. 2008 16:12 | Aangepast door: MAST 
Hallo, is er iemand in de buurt van Amersfoort die een compressie meter heeft, en die meter aan mij wil uitlenen? Ik wil de compressie van mijn rode project CX meten, maar dat gaat wat lastig zonder meter.
Alvast dank voor een reactie.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 aug. 2008 16:54 
Marcel, ik was van plan om woensdag naar de Veluwe stamtafel te komen en dan kan ik mijn meter wel even meebrengen.

Groeten,
Ton Oostveen

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 aug. 2008 18:52 
Hoi Marcel,

Amersfoort is onder de rook van Nijkerk, je kan de mijne ook wel gebruiken als die van Ton niet doorgaan. Email even indien nodig.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 23 aug. 2008 00:43 
Heren , jullie hebben mail. Bedankt voor de snelle reacties en het aanbod.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 aug. 2008 10:28 
Geef wel vol gas tijdens meten he,
anders is het niet goed.
Blijft ie op 3 a 4 bar hangen.



Trouwens op 7 bar rijd de fiets nog prima.
10 is normaal.
heel goed is 11 of meer.

Maar ik denk dat als we de hele club zouden na meten, ja ja, alle cxén dat de meeste rond de 9 tot 9.5 bar uit komen.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 23 aug. 2008 17:31 
Vandaag de compressie gemeten van de CX500 (met dank aan Frans) en die was aan beide zijden 12 bar. Ook mijn 650 gaf waarden van (net geen) 12 bar.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 dec. 2017 08:41 | Aangepast door: JiMi 
Ik heb een goedkope compressiemeter van sinterklaas gekregen. Hij meet 7 bar (100psi) op beide cylinders als de motor niet loopt. Is dat normaal?

Mijn meetmethode: ik laat de motor rondgaan door de startknop een paar seconden ingedrukt te houden terwijl de killswitch omgezet is zodat de startmotor gaat draaien maar het blok niet start.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 dec. 2017 09:22 
Da's wel laag, 7 Bar. Gas wel helemaal open gehouden, kleppen goed gesteld en door laten draaien tot meter stabiel was? Kan natuurlijk ook zijn dat de meter niet goed is. Zolang de waarden links/rechts redelijk gelijk zijn en de motor verder goed loopt niet teveel zorgen over maken, later eens met een andere meter proberen indien mogelijk.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 dec. 2017 09:34 | Aangepast door: JiMi 
Zoals gezegd: meting uitgevoerd als de motor NIET draait. Het gaat om mijn zover ik weet in zeer goede staat verkerende blok (20.000km)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 20 dec. 2017 09:47 
Zover ik weet "loopt" een motor niet als je compressie meet. Bougies eruit, meter in het gat en goed aandrukken en dan laat je hem ronddraaien op de accu, met het gas vol open, tot de meter niet verder oploopt. Jouw blok zou wel hoger dan 7 bar moeten meten.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 dec. 2017 10:05 
Jullie hebben het steeds over het gas vol open, maar dat heb ik niet gedaan. Dus misschien zit daar mijn fout. Had ik de killswitch niet om mogen zetten? M.a.w. moet de enige nog aanwezige bougie vonken?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 20 dec. 2017 10:49 
Nee. Die moet er ook uit! Je meet eigenlijk hoeveel druk je kan opbouwen in 1 cilinder. Als je de andere bougie eruit draait, gaat het blok makkelijker rond.
De motor moet ook warm zijn!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 20 dec. 2017 10:54 | Aangepast door: JiMi 
Aha beide bougies moeten eruit! Dat schreef je inderdaad al, maar het meervoud was me niet opgevallen
Maarre... als beide bougies eruit zijn wat heeft het dan nog voor zin om gas te geven? Er vonkt toch niets?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 20 dec. 2017 11:22 
Gaat niet om gas.. gaat om goede lucht inlaat.
Als het gas dicht is komt er nauwelijks lucht in je cilinder....
Met gas dicht testen is als je huis luchten met ramen en deuren dicht......

Erik

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 20 dec. 2017 12:29 
Helder, bedankt.
Ik heb meteen de proef op de som genomen. Beide bougies verwijderd. De meter op 1 van de bougiegaten aangesloten. Toen startknop ingedrukt en gas opengedraaid. Paar seconden de motor laten rondgaan. De meter gaf 9,5 bar aan. Dat begint erop te lijken! Als de motor warm is dan zal hij dus nog beter zijn. Top.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Compressie meter?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven