Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Bazzie uit omg Rotterdam

 
Schrijver Bazzie
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 juli 2016 16:44 
Hallo allemaal,

Ik was al begonnen vragen te stellen en opmerkingen te maken op het forum, maar wellicht wel netjes om me ook even hier voor te stellen...

Ik ben Bas, 35 jaar en woon in omgeving Rotterdam. Ik ben al fan van Honda vanaf jongs af aan en rijd Honda auto's en nu ook motorfietsen

Sind een paar weken ben ik de eigenaar van een CX500 uit 1981 (volgens mij officieel een custom, ook al staat dit niet op de papieren). De vorige eigenaar heeft er getracht een bobber van te maken met (zo te zien) zo min mogelijk kosten. Niet heel succesvol gelukt dus. Maar de motor start goed en draait als een zonnetje dus dat vind ik het belangrijkste. Zoals een echte Honda dus.

Het doel van mijn CX is om mijn kennis te verbreden van motoronderhoud naar ook reparatie en revisie. Ik wil de CX verder een moderne update geven (oa USD voorkant) en tegelijkertijd gebruiken om mijn kennis van de techniek wat op te krikken.

Mvg, Bas.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 juli 2016 17:09 
Welkom, welkom !

uh, wat is een USD voorkant? Een enkele schijfrem? Eentje die je in US dollars moet betalen ?

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 juli 2016 18:46 
Frans,
Bas zal een UpSide Down( USD) voorvork bedoelen zoals die in moderne sportbike's zit.
Is dat juist Bas?
Gr,
Jaap

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 31 juli 2016 18:48 
USD is upside down Frans!
Veel plezier Bas hier op de site.
Marcel. ( typt dit terwijl hij in een luxe bus over de Peruaanse hoogvlakte hobbelt)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 juli 2016 21:07 
Weer wat geleerd, dank U !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 aug. 2016 15:50 
Welkom Bas
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 aug. 2016 15:53 
Bas ga eens naar het hoostuk techniek of op YouTube naar Marco Becker een overdaad informatie Succes
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver Bazzie
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 aug. 2016 20:40 
Bedankt voor het warme welkom.

USD is inderdaad UpSide Down . Bijkomend voordeel van een nieuwe vork is de dubbele remschijven met veel meer stopkracht. Ik heb nu de enkele remschijf erop zitten en vind deze levensgevaarlijk! Zeker met de voorvork die zo ontzettend "duikt" bij hard remmen (misschien onderdeel van de goedkope bobber conversie door de vorige eigenaar). Maar goed het is techniek van 35 jaar oud en gelukkig kan je aardig goed afremmen op de motor...

Marco Becker is wel een CX grootheid volgens mij wat zijn naam kom ik veel tegen op internet. Ik zal zeker het stuk van techniek op het forum frequent bezoeken komende tijd!

Schrijver Johnny
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 aug. 2016 11:11 
Je kan natuurlijk ook een voorvork van een cx 500 e erin zetten met bijhorende voorwiel,dan heb je dubbele schijfrem.
Deze kan je ook instellen ( linkerzijde onderaan)dat hij minder duikt.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 aug. 2016 13:14 
Maar dan heb je nog steeds geen "op z'n kop" voorvork!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver beinhart

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 2 aug. 2016 15:27 
welkom bassie,

de meeste cx'en hebbeb gewoon dubbele remmen voor, alleen de deluxe (dat is dan weer niet zo deluxe haha) en de 650c weet ik dat die een enkele hebben, maar inderdaad geen omgekeerde voorpoten hahaha.

ik heb ook op mijn cx een E voorvork met alles erop en eraan gedaan, niet voor het remmen maar omdat ik de velg zo mooi vind.
veel plezier met je cx en misschien tot over 3 weken op sjk?

groetjes werner (ik heb wel een usb aan de motor, maar ja wat heb ik nog niet aan de motor?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 aug. 2016 22:25 
In de USA werden vrijwel alle modellen geleverd met een enkele schijfrem voor. Niet de turbo, niet de E (niet in US geleverd).
Europa en de rest van de wereld kregen meestal dubbele schijven.

Waarom is niet echt duidelijk.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Bazzie uit omg Rotterdam

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven