Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Voorstellen als nieuw forum lid!

 
Schrijver Peter Bosman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 april 2017 21:48 
Hallo mede CX'en,

Mijn naam is Peter Bosman. Ik ben 19 jaar oud en woon in Zaandijk (Noord-Holland).
Ik heb 2 maanden geleden een CX500E van mijn oom gekocht met hem als eerste eigenaar.
Zelf werk ik in het dagelijks leven bij een Daf dealer, Truckland in Zaandam als Eerste
Bedrijfswagenmonteur.

Met wat kennis opgedaan te hebben met mijn tevens nog in bezit Derbi DRD03 schakelbrommer
heb ik besloten om de CX minimaal op te knappen om hem zo origineel mogelijk te houden.
Wat ik zowiezo van plan ben is een grote beurt incl kleppen stellen.
Verder moeten de voorremblokjes vervangen worden en de remvloeistof vervangen worden.
Ook zal ik nog div. metalen en plastic kappen in de originele kleur te spuiten door slijtage.

Voor verdere vragen of tips hoor ik het graag!

Mvg Peter Bosman
CX500 CX500 2
Eigenaar van een Honda CX500E '79

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 april 2017 21:56 | Aangepast door: erikcx 
Ha Peter,

Welkom hier, leuk dat je je voorstelt!
Veel plezier met je CX!
Ik raad je aan een Haynes werkplaatshandboek aan te schaffen voor het onderhoud aan je CX, dat maakt het veel makkelijker! (of een ander werkplaatshandboek, ik vind Haynes erg fijn)
Verder kan je hier informatie vinden in het forum, door te zoeken of een topic te openen als je hulp nodig hebt.

Veel CX plezier,

Groet Erik

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 25 april 2017 22:54 | Aangepast door: coenox 
Hee Peter,

Welkom hier! Super dat je je hier voorstelt en we zijn altijd blij met wat jong bloed. Ik was zelf 22 toen ik mijn eerste CX kocht (en die ik nog steeds heb). Dat is dan inmiddels wel een aantal decennia geleden . Inmiddels rijdt mij eigen dochter CX.

Veel plezier met je motor en hier op de site. Goed idee om hem origineel te houden, die worden schaarser en stijgen in waarde. Je kunt veel info op het forum vinden en anders krijg je snel antwoord op je vragen.

Have fun!

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 26 april 2017 00:16 
Welkom hier Peter. Je hebt een mooie CX van je oom overgenomen! Het is een CX500 Z, A of B type en geen CX500E! De E op het motorblok staat voor Engine. Een CX500E (eurosport) ziet er heel anders uit. Kijk maar eens in de showroom
Ik heb jouw topic aangepast zodat anderen ook de foto's kunnen zien. Nieuw aangemelde forumleden kunnen geen foto's of links plaatsen (veiligheidsredenen)
Heel veel plezier met het opknappen en vooral met rijden op je CX.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 26 april 2017 08:04 
peter welkom hier,

heel leuk dat je je voorstelt, veel plezier met opknappen/rijden van de cx.

groetjes werner (zondag is de onderdelenbeurs)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 april 2017 11:04 
Hallo Peter,

welkom aan boord! En zo te zien is er in de loop der tijd wel wat veranderd, maar met deze (vroege) comstar wielen zal het een CX500-Z of -A zijn, of een import model van 1978 of 1979. En een Z bestaat eigenlijk niet echt, maar staat voor "zero" omdat de eerste CX500's van 1978 helemaal geen letter in het type hadden.

Dat maakt verder niets uit, je kan met allemaal plezierig rijden !

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 april 2017 12:30 
Heel bijzonder, dat deze CX vanaf de fabriek in één familie is gebleven. Misschien leuk om een staatje te maken, van CX eigenaren, die vanaf het begin nog steeds dezelfde CX in het bezit hebben.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 april 2017 12:38 
Mooi exemplaar die je van je oom hebt overgemomen.
Welkom bij de club, ik heb hier zelf al heel veel geleerd op sleutel gebied.
Ik woon momenteel al 17 jaar in friesland, maar kom van oorsprong ook uit de zaanstreek, n.l. Assendelft.
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 26 april 2017 15:09 | Aangepast door: coenox 
Even voortbordurend op de opmerking van Frans. Dit is geen E, maar een 'normale' CX500 (B) met een Guiliari sportzadel. Is wel handig om te weten als je gaat sleutelen. Er zijn nog al wat verschillen. Via de home page -> Over CX kun je een overzicht krijgen van alle modellen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 april 2017 17:31 
't is geen B, die zou de omgekeerde comstars (holle kant buiten,zwart) moeten hebben ? Kuipje zal er wel later opgezet zijn. Vierkante rempot, zal wel 'n A moeten zijn. Spannend. Peter, wat denkt de originele koper ?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#11 | Geplaatst: 27 april 2017 13:39 
Je hebt gelijk, Frans. Was in verwarring door het cockpitruitje.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Voorstellen als nieuw forum lid!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven