Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Hallo CX rijders!

 
Schrijver Sjoerd van den Biggelaar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 sept. 2017 19:31 | Aangepast door: Sjoerd van den Biggelaar 
Hallo CX rijders!

Mijn naam is Sjoerd van den Biggelaar, 28 lentes jong en kom uit de buurt van Tilburg.
Ik heb sindskort een mooie CX500 uit 83 gekocht, welke er eigenlijk nog heel puik en in originele staat uit ziet.

Ik zal maar eerlijk zijn, het moest een basis worden voor een project. Wordt het dan een caféracer? Nee dat niet, maar ik wil hem met zijn mooie klassieke look van 83, een facelift geven naar 2017. Echter ben ik nu behoorlijk verliefd geworden op de standaard mooie look, dus ik begin te twijfelen of deze nog mooie motor geschikt is voor een project. Daar ben ik nu vooral heel veel inspiratie voor op aan het doen. Maar voordat er ook maar een ander knipperlicht op komt, wil ik de motor van binnen en buiten kennen en dan zien we wel.

Ik heb al wat sleutel ervaring, zo heb ik een volkwagen kever gerestaureerd, maar een motor heb ik nog niet eerder gedaan.
Ik zou de motor hebben gekocht van een oom van de verkoper die hem al tien jaar had, maar wegens de gezondheid niet meer kon rijden. Wat daar van waar is, geen idee, maar wellicht is de motor hier bekend?

Verder hoop ik hier van jullie eerder opgedane kennis gebruik te kunnen maken en vind ik het leuk om mijn ervaringen en resultaten te delen.


Foto : Foto CX

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 23 sept. 2017 23:59 
Hallo Sjoerd. Welkom hier op het forum. Je kan hier heel veel informatie vinden over de CX (of GL). Op verschillende plekken van de site en op het forum.
Als je hier een vraag plaatst, krijg je meestal snel een reactie.
I.v.m anti-spam maatregelen kunnen nieuwe forumleden de eerste keer nog geen werkende link plaatsen.
Jouw link naar de foto kreeg ik niet werkend want die verwijst naar een pagina die alleen voor jou toegankelijk is.
Als je mij de foto die je wil laten zien, via een pb mailt, zet ik hem er wel op voor je.
Succes met wat je ook gaat doen met je CX.( rijden!)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 sept. 2017 08:25 | Aangepast door: Johan001 
Hallo Sjoerd ,Kijk eens in de showroom daar staan er veel in de originele staat .Dan zijn ze op het mooist .Succes met je keus.
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver Sjoerd van den Biggelaar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 sept. 2017 14:06 | Aangepast door: Sjoerd van den Biggelaar 
Nog even het plaatje bij het praatje

Hier samen met mijn oude Suzuki Bandit. Ook een geweldige motor, maar ik miste een stukje beleving.

Foto

foto

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 sept. 2017 20:30 | Aangepast door: JiMi 
Die ziet er geweldig uit. De goeie kleur ook
Hij zou niet misstaan hebben in de line-up van een paar jaar geleden bij De Haan (klik)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 sept. 2017 21:26 
Hallo Sjoerd,

welkom aan boord! Mooie CX heb je gescoord zeg, zeker jammer als die versleuteld zou worden.

Plezier er mee (en rood is ook niet lelijk hoor, laat je niks wijs maken ) ,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Sjoerd van den Biggelaar
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 sept. 2017 21:31 | Aangepast door: Sjoerd van den Biggelaar 
Dankjewel! Als ik mijn cx zie staan, dan vind ik het ook zonde om hem te wijzigen qua uitstraling. Dus voorlopig eerst de techniek aanpakken en alles als nieuw maken.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 sept. 2017 11:33 
Haha, ik had hetzelfde... CX gekocht om te verbouwen en sinds hij in de schuur staat vind ik het zonde en blijft hij mooi zoals hij is. (ook een blauwe)

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 sept. 2017 15:46 
Die is echt veel te mooi om te versleutelen, die zou ik inderdaad lekker origineel houden

Gewoon nog eentje kopen, eentje die er slechter aan toe is. Ik had mijn 650 ook gekocht omdat ik er een scrambler van wilde maken, maar hij was nog in zo'n goede staat die blijft mooi zoals hij is.

Via marktplaats een oude cx500 weten te scoren voor weinig, zaten niet eens papieren bij. Die ga ik wel verbouwen, aangezien daar teveel aan gedaan moet worden om 'm weer origineel te krijgen.

Dus conclusie: Koop er nog eentje
Groet, Ozkan

Schrijver Ton
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 27 sept. 2017 17:52 
hou hem origineel alstjeblieft!!
Tonda

Schrijver Sjoerd van den Biggelaar
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 27 sept. 2017 21:06 
Thanks voor jullie reacties! Hij blijft origineel. Ik ga er wel het nodige werk in steken om hem net wat mooier nog te maken, maar wel zoals het hoort.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 sept. 2017 15:33 
Hij blijft origineel !!! Dat is een bedankje en een felicxitatie waard. Bij deze dus. Ook al is 'ie dan blauw.......

Harmony,
Hans.
( die een rode CX heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Sjoerd van den Biggelaar
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 sept. 2017 16:12 
Haha ja ik had al snel dat ik dacht, leuk....een motor die helemaal goed is qua techniek en er ook nog prachtig uit ziet, maar eigenlijk is dit zonde. Mijn zwager zei dat ik er even doorheen moest (heeft ervaring met caferacers), maar ik ga toch maar voor een oude frikandel wat echt een opknapper is.

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Hallo CX rijders!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven