Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Even voorstellen

 
Schrijver menerik
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 april 2018 17:54 
Hallo Allemaal, ik zal mij en mijn motor even voorstelleb. Mijn naam is Erik Snel ik ben 30 jaar en ik woon in Drachten. Ikben al wat jaren lekker met brommers bezig (verzameling bestaat uit een mobylette uit 1964, een honda mt uit 1984, een tomos a35 custom rat, een tomos s25 custom rat). Met de mt heb ik inmiddels al twee keer de brommer carbagerun gereden.

Dit smaakte naar meer en dus heb ik in januari mijn motorrijbewijs gehaald en vorige week een honda cx500c uit 1981 gekocht. Als project, de motor gaat rond maar hij loopt niet. ( carburateurs als eerste maar doen).

Het plan is om er een scrambker van te maken zonder de slijptol in het frame te zetten, dat vind ik namelijk zonde.

Helaas staat hij nu onder een zeiltje voor een paar weken want eerst ga ik mijn achtertuin opknappen en een betere werkplat bouwen voor de hobby. Als ik er aan ga beginnen ga ik vast vragen stellen hier.

Ik ben ondertussen al druk met de werkplaatshandboeken lezen, marco zijn filmpjes te kijken en plannen smeden voor de restauratie.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 april 2018 20:48 
Hoi Erik, welkom op deze site. Mooie verzameling noem je op! En de carbagerun... klinkt als de dure variant van de €500 challenge. Als je de motor voor minder dan €500 hebt gekocht kun je zo mee (in 2019)!
In Leeuwarden zit een clublid die korting geeft op het reinigen van carburateurs!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 april 2018 23:15 
Welkom hier, terug gekomen van de brom garbagerun met een CX500 begrijp ik, goed gedaan !

En maak de nieuwe werkplaats gelijk groot genoeg, voor je 't weet loopt er nog zo'n CX achter je aan mee naar huis en die moet ook een plekje natuurlijk

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 11 april 2018 00:46 
Hoi Erik,

Ben ook van de brommer naar de CX gegaan. Is inmiddels 32 jaar geleden En goed plan, verbouwen zonder zagen (vzz). Daar ben ik voor. Veel plezier hier en ben benieuwd naar het resultaat.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 april 2018 10:47 
Hola Erik.
Como Estas.... welkom bij de club.
Hou het rubber onder en veel rij plezier.

Adiõs pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 11 april 2018 20:35 
hallo erik,

welkom hier bij de cx club.
veel plezier met het veranderen van je cx.

groetjes werner (ook mijn cx veranderd)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver menerik
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 april 2018 15:29 
@ Jottum, je de carbagerun is vrij duur, de dagwaarde of aanschaf is maximaal 500 euro en de inschrijving ook een paar 100. de rest is dan aan jezelf wat je er aan versleuteld.

ik ga de carbs zelf reinigen en opbouwen, ze liggen nu te zwemmen in het ultrasoonbad, van de week bestel ik de nieuwe onderdelen bij marco becker.

verder ben ik vooral veel inspiratie aan het opdoen en alvast boeken lezen, onderdelen kopen etc.

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven