Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500z/a/b

 
 
Pagina  Pagina 2 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#16 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:01 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: 85.000km
Eigenaar: Toin Witte.





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#17 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:04 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden: Km 68.000. In bezit sinds 1997. Ik heb de motor gekocht van iemand die de motor naar de sloop wilde brengen.
Ik ben een jaar bezig geweest met opknappen:
Grootste probleem: seal bij waterpomp; reeds 3x vervangen en is nog steeds niet helemaal dicht.
Eigenaar: Rob Gilhuis.





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#18 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:09 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500 Trident
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden: Here are pictures of each of my three CX-es. And some words about each of them here.

All of them were manufactured in 1981 and are the standard model CX 500 with chassis No 23...The one with Pichler fairing was first registered in 1982, the two others in 1981.

The red one with small fairing: Bought in Feb 1999 with 72600 kms. Today (Nov -02) 95000 kms. Replaced stator during 2000 at 87500 kms. New cam chain and -tensioner at the same time. Krauser K2 luggage and Shoei FM-2 fairing.

The black one: Bought Nov 2000 with 54500 kms. Today (Nov. 2002) 76000 kms. Right cyl gasket leaking and just now under repair. NONFANGO luggage and Shoei FM-2 fairing. Engine never opened before. Runs very well.

The red one with full fairing. Winter project. Bought in May 2002 with 166000 kms. Stator damaged, but engine has new cam chain and -tensioner. Krauser K1 luggage and Pichler TSX-P full fairing. Owned since 24000 kms by another member of the Swedish CX-Club. Engine first opened at 160000 kms. It has been very well used, the exterior bears witness of that.

Eigenaar: Sture Lindberg.







Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#19 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:14 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Deze CX is uit 1979 en al een beroemdheid. De motor komt namelijk uit een verhalenserie in ProMotor (nr. 1, 2 en 3 2002). Hierin moesten drie mensen met een budget van 900 euro een motor kopen en een week motorvakantie bekostigen. Gerda koos voor deze CX500 voor 447 euro. Accu was dood maar werd kostenloos vervangen. Ook heeft ze samen met iemand anders de keerringen in de voorvork vervangen. De motor doorstond de rit naar Oostenrijk glansrijk, maar wel moest er olie bijgevuld worden.
Roelof heeft de motor nu overgenomen en knapt hem op.
Eigenaar: Roelof Veldhuis.
(Tegenwoordig is deze motor van Gerard, na eerst nog in bezit geweest te zijn van Coen.)









Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#20 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:16 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Uitgerust met een volle kuip en Non Fango koffers.
60.000 kilometer. Wordt ieder dag gebruikt voor woon- werkverkeer en in de vrije tijd voor de langere tochten.
Eigenaar: Rian in 't Ven.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#21 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:21 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Ongeveer 70.000 km. Originele uitlaten. Kleur: rood metallic (niet origineel, maar wel mooi)
Modificaties: Iets lager stuur, Staalflex remleiding, Hagon shocks. Buddy zelf bekleed met suède (zit lekker, behalve als het regent!)
Geheel roestvrij (dus ook het voorspatbord!) Nieuwe achterband
Eigenaar: Ray Nijskens.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#22 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:25 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Het kenteken is afgestempeld op 24 november 1978, de vorige (eigenaar-en) hebben hem overgespoten in de kleur op de foto, via de rijksdienst begreep ik dat hij blauw was toen hij arriveerde in ons land.
Kilometerstand op de dag van aanschaf was 77000 km (het oude blok)
Ik kocht deze motor in Beverwijk op de datum 18/10/1995.

Het originele blok heeft het helaas niet overleefd , door een kapot olielampje kwam ik erachter dat er te weinig olie in het blok zat met als gevolg een fikse vastloper op de krukas (veel schade).

Ik wist een goed blok op de kop te tikken in juli 1996. Deze kwam uit Amerika en is er eentje uit 1981 of 1982, deze doet het nog steeds prima.
De hele cx is origineel behalve het blok, de kuip, de uitlaten het stuur en de koffers.
Zelfs het zadel is nog origineel incl. verroestte onderkant. De teller staat vandaag op 82550km.
Verder was het veel polijsten en poetsen wat een heidens karwei is met dit blok.
Eigenaar: W. Drost



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#23 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:29 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Ze (de augurk is haar bijnaam) heeft plm. 71900 op de teller maar ik heb begrepen dat ze ook een jaar zonder tellerkabel heeft gereden.
De uitlaatpot is aan zijn einde en ik zoek dan ook een 2-in een systeem als vervanging. Dus als iemand iets weet ?
Olie gebruik 1 op plm 1000 km, zadel enigszins aan vervanging toe. Voorspatbord ook geroest, moet ook opgeknapt.
Het blok loopt als een zonnetje, de elektra is in orde. Starten als de beste. Een lekker toerbuffeltje.

Eerder had ik een Honda CB 200, Honda 350 F, 2 keer een Yamaha SR 500 en een BMW R 75.
Ik ben 43 en heb van 18 tot 35 gereden. Nu komen de kriebels weer terug!!!
Gr Bert.
Eigenaar: Bert Kramer



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#24 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:31 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Sinds een maandje (februari 2003) ben ik in het bezit van een Honda CX 500 uit 1979. Nadat was gebleken dat de nokkenas-kettingspanner kapot was hebben we e.e.a. uit elkaar gehaald en vervangen.

De motor heeft zo'n 75.000 km op de teller staan, maar rijdt (nu weer) prima. Ik wil wel graag een kofferset erop plaatsen, maar dat heeft geen haast.
Eigenaar: Rob Schoonwater.





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#25 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:39 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden: Ik heb deze honda CX500 bouwjaar 1980 sinds oktober 2002.
Ik heb hem gekocht in goede staat. Op dit moment ben ik hem aan het opknappen.
Ik heb nog nodig een buddysit in redelijke of goede staat, ook ben ik op zoek naar een goed verchroomd voorspatbord.
Er staat nu 68000 km op de teller, waarvan ik er zelf ruim 2500 km van gereden heb met het grootste plezier.

Het is een prettige motor en ik ben blij met jullie website.
Vriendelijk CX500 groeten, Herman.
Eigenaar: Herman Schaeffer.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#26 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:49 
Model:CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Heb mijn CX 500 uit '78 namelijk zelf in Tokyo gekocht, en mee teruggebracht naar Nederland. Heeft een tijdje (zo'n jaar of 7 a 8 stil gestaan, mbv enkele Custom onderdelen weer op de weg gekomen). Denk dat ik wel 1 van de eerste heb, moet het originele kenteken er eens bij gaan zoeken.
Eigenaar: Jeroen.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#27 | Geplaatst: 21 okt. 2017 21:24 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1987
Bijzonderheden: Ik heb de CX nieuw in 1987 gekocht, jawel ik ben dus de eerste (trotse) eigenaar van deze machine.
In het begin hebben mijn vrouw en ik er diverse vakanties mee gevierd. o.a. Oostenrijk (Karinthië) en Joegoslavië (Istrië) waren een paar geliefde reisdoelen. Daarna zijn er veel minder reiskilometers mee gemaakt. Het is een probleemloze motor al heb ik in het prille begin twee gehad.
1x een lekke koppakking waardoor er koelvloeistof in geringe mate lekte. Dit is onder garantie hersteld en er is onder garantie een nieuwe nokkenas kettingspanner vervangen. Dit betrof een fabrieksfout waarbij kettingspanner spontaan kon breken. De eerste CX serie had daar zonder meer last van maar mij is niet bekend of dit bij latere series ook nog het geval was. Verder het start probleem waar ik al het een en ander over gelezen heb. Ik heb hier vanaf nieuw al problemen mee. Ik heb toen indertijd bij mijn motorzaak te tip gekregen om voor het starten de carburateurs af te tappen. Dit pas ik uiteraard toe en het maakt dan niets uit of je een week stilgestaan hebt of een half jaar, het starten gaat dan gewoon probleemloos.
Met vriendelijke groet. Adrie Scheepbouwer.
Eigenaar: Adrie Scheepbouwer.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#28 | Geplaatst: 22 okt. 2017 11:39 
Model: CX500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden:deze CX is op enig moment door Floris verbouwd tot "de Dromedaris"
Eigenaar: Floris.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#29 | Geplaatst: 22 okt. 2017 11:44 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden: Mijn CXje is nog akelig origineel, de originele lak originele motor en ga zo maar door..
Alles is eigelijk al een beetje aan opknappen toe maar het motortje loopt als een zonnetje..
Neemt geen drup olie en is eigenlijk een leuk motortje.
Ik heb 'm gekocht van m'n Kameraad, Frans (ook lid) die een paar Silverwings heeft aangeschaft.
Het is m'n 30e motorfiets.
Ik heb Moto Guzzi en Harley-Davidson gereden en daar de V motor bug mee op gedaan maar omdat dat beiden forse machines waren is de aankleding ook wat waard..
Met een scherm en behoorlijke koffers wordt het al heel wat,

Ik heb een wit politie jack met politie helm, het is best wel lachen als ik met het scherm omhoog geklapt het verkeer achterop rij.. De mensen zien alleen dat scherm, die helm en dat jack en gaan allemaal keurig voor me aan de kant.

Zodra ze in de gaten krijgen dat ik helemaal geen motor agent ben, ben ik allang voorbij...
Dit heeft me op het idee gebracht om mijn CXje komende winter in een imitatie van politie kleuren te spuiten..

Maar voorlopig ziet ie er zo ook best prima uit, en momenteel is het rijden het belangrijkst
Eigenaar: Dick





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#30 | Geplaatst: 22 okt. 2017 11:46 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden: Ik ben een heropstapper na 3 jaar zonder motor. Via jullie site uiteindelijk een cx gekocht.
Rijdt fantastisch!
Eigenaar: Theo Jansen.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 2 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500z/a/b

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven