Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500z/a/b

 
 
Pagina  Pagina 3 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#31 | Geplaatst: 22 okt. 2017 11:51 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden: kmstand: 88000. Motor had twee jaar stil gestaan. Na een drup benzine en de accu opladen was het starten en lopen!
Twee keer stil gestaan aan de weg, nu is alles voor elkaar, met dank aan de buurman!
Rood/witte motor is zoals hij eerst was, de Zwarte is recent genomen!

Eigenaar: Henk Schrotenboer





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#32 | Geplaatst: 22 okt. 2017 12:00 
Model:CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Ik heb mijn motor in 1992 bij de Fa van Andel in Kerkdriel gekocht en is toen pas op kenteken gezet, omdat hij is geïmporteerd uit Italië.
Het bouwjaar is in elk geval 1978, dus ook ik heb een brief van de belastingdienst ontvangen, maar de fabricage maand blijft onduidelijk.

Wel kan ik nog melden dat mijn framenummer CX5002016219 is en als die van Chris bekend is, is het misschien mogelijk ook de fabricagemaand te achterhalen.
(Wie zou mij dit kunnen vertellen? Ik wil nl. ook meedingen naar de Oudste CX!)

Ik heb de motor met een tellerstand van ca 32.000 gekocht en inmiddels heb ik er al meer dan 50.000 Km meegereden. Ondanks dat mijn zoon er een flinke klap mee heeft gemaakt ziet hij er nog goed uit en rijdt hij nog als de brandweer. Uiteraard zijn bij zo'n leeftijd ook de nodige probleempjes geweest, zoals vervangen distributie spanner en ketting, CDI unit en nu als laatste de dynamospoel. Het geeft mij toch echt wel een kick als hij na een winterstop (alles blijft erop omdat hij warm en droog in de flat staat) even de carburateurs aftappen en een druk op de starter en direct aanslaat. Hij heeft mij tot op heden ook nog nooit laten staan. de behoefte om hem ook te vervangen is niet aanwezig, want ik vindt dat als je al meer dan 11 jaar een relatie hebt, doe je je partner ook niet weg.

Jaap Klunder uit Zoetermeer.
(Nagekomen op 30 december 2005) Zag net het verzoek op de nieuwe nieuwsbrief en heb even gekeken in de map showroom, maar daar staat op nummer 32 een oude en onduidelijke foto van mijn motor.

Bijgesloten tref je aan een aantal betere waar mijn CX ook veel beter opstaat.

Ben alleen nog niet geheel overtuigd dat ik niet de oudste heb. Hij is namelijk van begin 1978 en heeft het frame nummer CX500 2016219 en voor mij is hij nog steeds de mooiste. Heb hem nu al 13 jaar en ik doe hem alleen weg als hij of ik niet meer kan rijden. Gezien de betrouwbaarheid en het feit dat er nog steeds onderdelen leverbaar zijn kan dat nog wel even duren. Door het ongeluk dat ik in 1998 gehad heb is alleen de tank voorzien van een deuk (rij nu meestal met een tanktas) en ben ik nog steeds op zoek naar een mooie andere. Echter een nieuwe is veel geld en spuiten en plakken van sticker gaat mijn ervaring te boven. Ik zal in de gaten houden welke je hebt gekozen, of kun je ze er ook achter plakken.

Eigenaar: Jaap Klunder.









Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#33 | Geplaatst: 23 okt. 2017 12:26 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1984
Bijzonderheden: Ik ben sinds augustus 2001 in het bezit van deze motor. En gebruikt hem voornamelijk voor het woon- werk verkeer (Didam => Arnhem) en kan zo de files doorkruisen. Ik ben de afgelopen tijd steeds meer van mijn Honda gaan houden.
p.s. De vlekken onder de motor zijn geen olievlekken, ik heb afgelopen week de koelvloeistof vervangen.

Groetjes van een CX 500 rijder, Raymond.

Eigenaar: Raymond Raben.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#34 | Geplaatst: 23 okt. 2017 12:29 
Model:CX 500 A
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden:





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#35 | Geplaatst: 23 okt. 2017 12:30 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Zelden zie ik een foto in de showroom van een rijdende CX.
Hierbij dan die van mij. Ik zit er een beetje als een zoutzak. Foto genomen tijdens de MOTOER 2003, georganiseerd van oorsprong vanuit Roeivereniging DDS te Delft.
Groet, Age.

Eigenaar: Age



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#36 | Geplaatst: 23 okt. 2017 12:38 
Model:CX 500 A
Bouwjaar:1978
Bijzonderheden: Helemaal compleet, nog alleen zadel is aan vervanging toe en de achterband is versleten.
Voor weinig op de kop getikt en loopt prima!
Eigenaar: Joost Westendorp.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#37 | Geplaatst: 23 okt. 2017 12:41 
Model: CX 500 A
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Hierbij wat plaatjes van mijn CX. Het is mijn eerste motorfiets, en ik wil er zowel op leren rijden, als aan leren sleutelen (in ieder geval klein onderhoud). Ik heb hem gekocht bij Menkel Motoren in Bergen op Zoom, waar hij een tijd door henzelf als service motor is gebruikt. De kilometerteller staat op 75000, maar aangezien er een ander blok onder hangt zegt dat niet echt veel.

Bedankt voor het in de showroom plaatsen van mijn aanwinst!

Eigenaar: Johan Thole.





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#38 | Geplaatst: 23 okt. 2017 12:43 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden: Dit is mijn nieuwe trots een paar weken in mijn bezit nu en hij rijdt, ondanks dat hij nu al een kleine 90.000 km op de teller heeft, super.
Er is nog wel wat werk aan maar dat komt allemaal goed..
Groet, Nico

Eigenaar: Nico.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#39 | Geplaatst: 23 okt. 2017 12:45 
Model: CX 500 A
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Deze Honda heb ik vorig jaar bij toeval zien staan. In principe was hij niet te koop, maar na enig doorpraten kon ik 'm toch voordelig overnemen.
Hij is van 1978 en ziet er nog goed uit. Alles is nog origineel, zelfs de uitlaten. De km stand is 39.000, dus hij kan nog wel even mee, denk ik zo. In jullie overzicht van de oudste motor staat deze Honda op de 15e plek.

Ik rijd niet zo veel kilometers, maar ik doe dat wel met heel veel plezier. Z'n rij eigenschappen vind ik uitstekend.

Met vriendelijke groeten en misschien tot ziens,
Johan, Deventer.

Eigenaar: Johan.





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#40 | Geplaatst: 23 okt. 2017 12:50 
Model:CX 500 A
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Bijgaand een foto voor in de showroom. Ik heb een 78 cx500 waarop ik zoals je ziet niet superzuinig ben. Hij wordt zomer en winter ingezet en rijdt eigenlijk altijd (als je maar tijdig onderhoud pleegt).
Alhoewel ik ook over een Bandit 1200 beschik rij ik eigenlijk het meest op de Honda!

Nagekomen:
Ik heb er weer eentje bij! Een 80-er dit keer. Loopt prima. De bedoeling is dat mijn 78-er (motor 40) vanaf deze winter een totale restauratie ondergaat, dus dit wordt de dagelijkse motor.
Groeten, Jos

Eigenaar: Jos.





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#41 | Geplaatst: 23 okt. 2017 13:07 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Bij deze een foto van de meest fotogenieke motorfiets, de honda CX 500.
Hij heeft nog maar twee keer in zijn bestaan op de operatietafel gelegen: helaas moest de aandrijving van de toerenteller operatief
worden verwijderd en zoeken we nu naar een elektronische toerenteller (foei toch !!) die de oude "klok" kan vervangen. Ook de dynamo werd na een ingreep verwijderd en vervangen. We hebben in de afgelopen 8 jaar dat deze schoonheid in ons bezit is niets aan de afstellingen van kleppen of de gasfabriek gedaan. Nog steeds die prachtige roffel... genieten geblazen dus!.

Eigenaar:Fre.





Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#42 | Geplaatst: 23 okt. 2017 13:10 
Model:CX 500
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden: Vandaag liep ik op de beurs toevallig tegen de Silverwingclub aan en kwam zodoende op de hoogte van het jullie bestaan. Leuke site trouwens!
Zelf heb ik sinds '97 een CX-500 uit 1982. Van de vorige eigenaar ontving ik ook een zeer gedegen onderhoudsboek dat ik met zeer veel interesse heb bestudeerd (ben zelf werktuigbouwer, Twente '87). Gelukkig heb ik het al die jaren nooit nodig gehad (overigens rijd ik ook heel weinig). Ik zag dat jullie op zoek zijn naar dergelijke technische info.

Het betreft "Motorfiets-techniek - Honda, reparatie en onderhoud aan de Honda CX500 V-twin", ISBN 90 6127 134 7 tweede druk 1985, vertaling Stan Skubisz. Peters' 239 pagina's, Uitg. Mij. BV Deventer. De oorspronkelijke titel luidt: Honda CX 500 V-twin Owners Workshop Manual. Voor de sleutelaar is dit echt een onmisbaar boek. Ik hoop dat het nog verkrijgbaar is.

Ik heb deze motor uit 1982 gekocht in 1997. Toen had ie 45.000 km op de teller. Sindsdien is daar slechts 4000 bij gekomen. Ik rij dan ook alleen af en toe en alleen bij mooi weer. De motor is nog vrij origineel, met uitzondering van het zadel en de twee-in-een uitlaat.

De vorige eigenaar deed hem van de hand omdat hij naar Amerika emigreerde. Aan de motor mankeerde dan ook weinig, alleen de km-teller kabel moest worden vervangen. Daardoor mist de teller ongeveer 3000 km.

Ik heb er een mooi transparant schermpje opgezet. De bevestiging onder is heel uniek. Ik heb gaatjes in het kuipje van de koplamp geboord en daar M8 draadeindjes doorheen gestoken en die in het beugeltje daarachter vastgezet. Verder heb ik de zijkappen en het kuipje gepoten. Die waren nogal dof-bruin geworden.

Tot nu toe heb ik weinig kosten gehad. Heb de remschoenen een paar jaar geleden vervangen. Vorig jaar is er een nieuwe accu in gekomen. Start nu ook na de winter weer probleemloos. De motor maakt wel vanaf het begin een enigszins rammelend geluid. Zou de distributie kunnen zijn. Verder vertonen de remschijven behoorlijke groeven. Denk dat ik hem maar eens verwen met een grote beurt.

Eigenaar: Jelte



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#43 | Geplaatst: 23 okt. 2017 13:30 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden:-
Eigenaar: Frank Froidbisse



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#44 | Geplaatst: 23 okt. 2017 13:34 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden: Deze is van '82 en heeft een tijdje als ratbike rond gestruind. Ik heb hem weer in originele staat terug gebracht (dat heb ik geweten ook) maar, ik ben er nu ook heel gelukkig mee!
Eigenaar: Harry.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#45 | Geplaatst: 23 okt. 2017 13:38 
Model: CX 500A
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Ik heb me net ingeschreven op de site. Ziet er prima uit, vooral de sectie met foto's!
Ik heb net twee weken geleden een CX500A uit 1978 gekocht. Hij stond bij MotorXtra in de werkplaats en ik was in één keer verliefd toen ik 'm zag. Alsof ik de stapel oude Moto73's van m'n broer ineens tot leven had zien komen! Een prachtig stukje Jaren 70, dat ik gewoon MOEST hebben. Je kent dat gevoel vast wel. Ik ga er nog even niet op rijden: Sander gaat hem eerst onder handen nemen (hij heeft 11 jaar stilgestaan) en (nog zo'n klein detail) ik moet "nog even" m'n motorrijbewijs halen! Ik schat dat ik einde zomer kan tuffen in stijl. Dan wil ik, als echte mooiweerrijder, alle droge dagen van Vleuten naar m'n werk in Amsterdam rijden. Hij is trouwens opvallend origineel, volgens mij zijn alleen de uitlaten en de cover van de radiator niet origineel meer.

Maar goed: ik ben tot nu toe volledig "op gevoel" in de wereld die CX500 heet gestapt. Als ik zo de verhalen op jullie site (en andere) mag geloven heb ik geen slechte koop gedaan: E500 voor de koop + E500 voor nieuw rubber, nieuwe accu, o-ringetjes & op de weg brengen. Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben.

Eigenaar: Peter.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 3 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500z/a/b

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven