Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: GL500/650 Silverwing

 
 
Pagina  Pagina 1 van 5:  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver CxREW
Admin 
#1 | Geplaatst: 19 okt. 2017 23:47 | Aangepast door: CxREW 
Plaats hier foto's en verhalen over de GL500/650 Silverwing, maar lees eerst de Uitleg en regels Showroom voordat je iets plaatst!
webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#2 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:09 
Model:
GL 650
Bouwjaar:
1983
Bijzonderheden:
Opnieuw gespoten
Eigenaar:
Christiaan



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#3 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:10 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Radio-cassetterecorder,
Krauser kofferset,
eerste van serie:
framenummer
(GL000001)
Eigenaar:
Johan



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#4 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:10 
Model:
CL 500
Bouwjaar:
?
Bijzonderheden:
Eigenaar is op zoek
naar instructieboekje

Eigenaar:
Guy Kicheleer



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#5 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:11 
Model:
GL 500
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden:

Eigenaar:
Niek

Ik heb deze motor net gekocht, en hij ziet er net zo mooi uit als op de foto. Rijden is er nog even niet bij, want ik zit te wachten op een nokkenasketting en bijbehorende onderdelen. Verder ziet het er allemaal goed uit. Deze fiets lijkt me een flinke vooruitgang in vergelijking met de oer-CX 500 die ik de afgelopen twaalf jaar had.

Groeten,
Niek.



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#6 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:12 
Model:
CX 650 D
Bouwjaar: 1982 Bijzonderheden:
90.000 km

Eigenaar:
Henk Derksen

Ik heb wat foto's voor de showroom van mijn GL650D Silverwing Interstate.
Hij is in 1991 ingevoerd uit Canada en ik heb hem begin januari 2002 in onderdelen gekocht.
Na 5 maanden revisie zit hij weer in elkaar. Hij is geheel uit elkaar geweest, behalve het motorblok. Ik heb hem opnieuw gespoten in de orginele kleuren inclusief de kleurvakken.
Hij staat sinds 5 dagen weer op kenteken na een schorsing. Nu kan ik hem motorisch testen, en zonodig reviseer ik komende winter het motorblok.
De motor heeft 90.000 km gelopen.
Special zijn de valbeugels voor de koffers, de topkoffer is te vervangen door een duozit.

Veel succes met de club en de groetjes....
Henk Derksen.





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#7 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:14 | Aangepast door: CxREW 
Model:
GL 500
Bouwjaar:1984 Bijzonderheden:
50.000 km
Eigenaar:
Gerard Muil

Beste dwarse-V2 vrienden
Hier een paar foto's van de mijne. De SilverWing heb ik bijna 5jaar en ca. 50.000km bereden. Na ca. 3 jaar niet meer gereden te hebben ben ik nu weer reeds een jaar in het bezit van een CX500-Euro. Afgelopen najaar heb ik er een XJ900 kuip en een hoger stuur op gezet. Je zit nu meer uit de wind en hij stuurt nu veel beter.
Nu ben in bezig met het aanbrengen van "Runninglights" (voor en achter) en verlichte zij reflectoren.
Met zeer vriendelijke motorgroeten

Gerard


september 2009:
Wegens steeds meer ouderdoms verscheinselen in/aan/van mijn (27 jarige) CX500E heb ik deze ( juni-'09 ) verkocht aan een Belg.
Hij heeft inmiddels beine een TON op de teller ( 99.650 ) en zal waarschijnlijk als donor gaan dienen voor zijn ( tevens witte ) CX500E .
Ik heb in de afgelopen 8 jaar ruim 45.000 'probleemloze' kilometer mogen genieten van deze TWIN .

Ter vervanging heb ik nu een andere dwarse-twin ;
een Guzzi Strada 750 (13jr) , ook met kuip .







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#8 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:16 
Model:
GL 650
Bouwjaar: 1983 Bijzonderheden:
Amerikaanse uitvoering,
34.000 km

Eigenaar:
Martin

Het is een kale Amerikaanse GL uit 1983 met een windschermpje erop. Onder de buddy zit nog woestijnzand en -stof, hij komt uit South-Dakota. Ik heb er een alarm op gezet (Velleman, Euro 100). Verder is hij vrijwel origineel.
Met de distributie en de waterpomp zijn problemen, beide zijn twee keer defect geweest in de 14 dkm die ik ermee gereden heb (ik kreeg 'm met 20, is nu dus 34). Ik repareer nu alles zelf, want ik vertrouw dealers niet meer zo en bovendien is het leuk en vrij simpel met het juiste handboek (J. Churchill).
Met dit stuur is het rijden boven de 100 een beetje een krachttoer vanwege de wind, ondanks het scherm. De GL voelt en stuurt zwaarder dan andere motoren uit deze klasse (bijv. NTV, Nighthawk) door het hoge zwaartepunt. Voor lange snelle bochten moet je ook niet op de Wing zitten: hij kan dan flink gaan schudden. Daar staat tegenover dat hij beter
"onderin" trekt en daar profiteer ik dagelijks van in de spits.
De Silver Wing heeft in 1983 een Duitse (!) vergelijkingstest van de BMW R 80 RT gewonnen, zie http://www.cx500c.de/cx_artikel/1983_03_motorradreisen.htm

Ik weet niet of de Wing werkelijk zo goed is of dat de Duitse motorjournalisten het gewoon zat waren om decennia lang tegen dezelfde BMW's aan te moeten kijken terwijl Japan voortdurend innoveerde. Laten we het op het eerste houden; de Wing is in ieder geval sneller!



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#9 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:17 
Model:
GL 500
Bouwjaar: 1982 Bijzonderheden:
Originele 'onderkuip'
Eigenaar:
Orm Heerkens





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#10 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:18 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Ron

Na 15 jaar geen motor meer te hebben gereden begon het afgelopen zomer toch weer te kriebelen. Omdat ik nog niet 100% zeker wist of ik het motorrijden wel echt leuk zou blijven vinden heb ik eerst een CB400T gekocht. Naast mijzelf bleek al gauw dat ook mijn vrouw en zeker mijn dochter motorrijden toch wel erg leuk vinden.

De CB400T was toch wel erg klein voor de wat leukere ritten. In september heb ik de motor dus weer verkocht met het idee om de hele winter te gebruiken voor de zoektocht naar een andere motor. De cx500 was begin 1980 al een motor die mijn aandacht had getrokken en ook nu trok deze motor me weer aan. De eerste cx die ik via Marktplaats ging bekijken was een echte teleurstelling. Zwaar versleten en tijdens de proefrit sterk protesterend met een paar grote knallen, was ik weer snel retour.

Was de cx dan misschien toch niet de motor die ik zocht?
De tweede CX of beter de GL die ik ging bekijken had ik goed voorbereid, op de site had ik immers gelezen waarop ik moest letten en om vooral niet verblind te raken. Samen met zoon en dochter gingen we op pad. Aangekomen bij de verkoper maakte liefde toch blind. Ik was direct verkocht en gebruikte de proefrit als een pleziertocht. Na ruim 45 minuten gereden te hebben kwam ik met de smoes dat ik de weg kwijt was geraakt weer terug.
De motor was dus direct verkocht..

Inmiddels heeft de motor zijn eerste grote beurt gehad en zijn de eerste ritten met (vooral) dochter Joyce gemaakt. Er zullen en nog velen volgen.

Groeten,

Ron Switzar



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#11 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:24 
Model:
GL 500
Bouwjaar: -
Bijzonderheden:
-
Eigenaar:
Marcel



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#12 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:25 
Model:
CX 500 E
Bouwjaar: 1982 Bijzonderheden:
lees hieronder
Eigenaar:
Marcel

Oorspronkelijk verkocht in Pennsylvania, USofA, in 1982 geïmporteerd in Nederland, er staan nu ruim 48000 mijlen op de klok, en qua bijzondere accessoires.....nou nee, een windschermpje wat bij de val van de stoep, die in het forum beschreven staat, beschadigd is geraakt, een bagagedrager achterop die ik, in verband met het niet passen in de lift die hem naar de box moet brengen, heb moeten inkorten, en twee zijkoffers, die, sinds het inkorten van de bagagedrager, met brede tieribs vastzitten. Voor de rest gaat alles best.....

Overigens staat mijn machine te koop, helaas.

met vriendelijke groeten, Marcel Simons.



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#13 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:26 
Model:
GL650 D
Bouwjaar: 1982 Bijzonderheden:
Ooit politiemotor geweest
lees hieronder
Eigenaar:
Frank

Deze motor heeft als bouwjaar 1982, maar is pas in 1984 op kenteken gekomen.

Hij is origineel bordeauxrood, maar is voordat hij de showroom verliet, overgespoten in wit met blauwe belijning. Deze GL heeft namelijk dienst gedaan bij de politie. Ik weet niet bij welk korps.

Hij heeft een aantal jaren in een achtertuin gestaan en toen nog een jaar in een garage. Ik heb mijn vriend Ton geholpen bij het opknappen van mijn motor. Erg leerzaam als je er zelf geen verstand van hebt. (..en gezellig!)

Foto boven: tijdens de vakantie in Frankrijk
Foto midden links: Ton met de gespoten fiets
Foto midden rechts: de aankomst
Foto onder links: het blok









webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#14 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:27 
Model:
GL 500
Bouwjaar: 1984
Bijzonderheden:
Ik heb 2 wings 1 uit Canada kenteken afgegeven op 11 april 1989 werkelijke bouwjaar is echter 1982. De andere op de foto de bruine is nieuw uit Amerika gehaald en op 20 maart 1991 op kenteken gezet in Nederland.

Eigenaar:
Gerard





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#15 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:27 
Model:
GL 650
Bouwjaar: 1983

Eigenaar:
Marcel



webmaster (JiMi)

Pagina  Pagina 1 van 5:  1  2  3  4  5  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: GL500/650 Silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven