Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: GL500/650 Silverwing

 
 
Pagina  Pagina 2 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver CxREW
Admin 
#16 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:03 
Model:
GL 500
Bouwjaar: 1981
bj 28-02-1981 20.000 miles gelopen en in 24-09-1995 uit de USA geimporteerd.

Eigenaar:
G. Puister



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#17 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:05 
Model:
GL 650
Bouwjaar: 1983 Bijzonderheden:
Silverwing Interstate uit 1983 met gereviseerd motorblok.Km stand is 47.000 mls.
Eigenaar:
Koos





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#18 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:06 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
Sinds 2001 in mijn bezit, eerst met Krauser koffers, ik heb er later deze Vetter kofferset op gezet.

Eigenaar:
Ronny







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#19 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:08 
Model:
GL 500 I
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Ron en Bonieke

Na 16 jaar zonder motor nu in het bezit van deze Silverwing. Het leek ons een ideale motorfiets om samen of met een van onze kinderen te toeren. Hij heeft 48000 ( of 148000 ) op de teller en is door een van zijn vorige eigenaren al een keer overgespoten. Voor het probleem met de topkoffer/duopassagier is een 'aparte' constructie geïnstalleerd. Hoewel 22 jaar oud ziet hij er nog goed uit en rijdt hij, op een krakende achtervering na, uitstekend.

Groeten,

Ron en Bonieke Baumann





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#20 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:09 
Model:
GL 650
Bouwjaar: 1983 Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Daniël
Ik haalde hem +/- 1 jaar geleden op uit NL. Ik ben een heropstapper, had op geen 30 (!) jaar meer op een moto gezeten! Hij had toen 15720 miles op de teller en nu 17100 miles. Betekent zowat 2200 km voor mijn rekening (en die van mijn broer).

Ik heb er helemaal niets aan gewijzigd. Alles is origineel en in héél goede staat.
Een grote beurt heeft hij wel gekregen (van mijn broer dan wel) en alles was piekfijn bevonden.

Ondertussen kocht ik er een tweede bij (géén foto, voorlopig) voor een zacht prijsje (alweer uit NL - tja, je mag ons Belgen niet onderschatten) met een vastgelopen blok.

In mijn agenda staat nog steeds: 'rijklaar maken Silverwing nr. 2' - maar ik twijfel: loop of sloop voor onderdelen? Ziet er anders ook nog wel puik uit.

Tijd brengt raad!

Ik stopte er een leuke foto bij: Silver naast Gold. Het lijkt wel een brommertje (de Silverwing dan).

Daniël







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#21 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:11 
Model:
GL 650
Bouwjaar:
1983
Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar: Jan

Hierbij enkele afbeeldingen van mijn GL 650 die ik vorig jaar heb gekocht met het volgende verhaal:

Deze GL 650 type D 2 heb ik in mei 2003 gekocht in Breda met 74000 km op de teller en hij werd door de vorige eigenaar dagelijks gebruikt. Vanwege dat dagelijkse gebruik stond hij altijd buiten gestald. Hij zag er daarom niet zo mooi uit maar startte meteen en liep als een zon. Opgehaald op een dag dat de regen bij bakken naar beneden kwam maar dat deerde de motor geenszins. Een kleine tik op hoge toerentallen, > 6000 duidde mij op een licht slippende koppeling. Al spoedig werd dit geluid erger en na minder dan 5oo km ging dit over in een flink ratelen. Ik had er toen al nieuwe koppelingsplaten ingezet. Na demontage bleek de krukas te zijn beschadigd en reparatie hiervan meer dan € 1000,- te kosten. Dus contact met de vorige eigenaar, een politieman nota bene, die zei van niets te weten. Vervolgens een ander blok gekocht van een CX 650 E die bij een motorsloop stond en er onder gehangen. Aansluiten en gelijk lopen. Dat was dit voorjaar. Vervolgens de piepende Pro-link uit elkaar gehaald middels zagen, slijpen en boren, omdat de scharnierpunten muurvast zaten. Nieuwe bussen gekocht en weer in elkaar gezet. Veert weer als origineel. Vervolgens een topkoffer gekocht via marktplaats waarvoor ik naar Dokkum ben gereden. Maar wel een mooie grijze Givi van 45 ltr. Een autoradio gemonteerd die ik nog had liggen en nu is het genieten van het rijden met mijn GL/CX 650. Hopelijk nog vele jaren. O ja, het blok heeft waarschijnlijk 45000 km gelopen maar verbruikt wel olie, ca 1 ltr per 2000km.





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#22 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:11 
Model:
GL500D
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Amerikaanse uitvoering
na inport Afgifte nl kenteken
17-09-1992
ml stand 26-11-2004
41997 miles
Eigenaar: Andre





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#23 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:12 
Model:
GL650
Bouwjaar:
1983
Bijzonderheden:
Hierbij foto`s van mijn honda hij heeft volgens de teller 16425km gelopen (maar dat klopt niet denk ik ) ik heb hem nu ongeveer een half jaar en ga van de winter de voorpartij vervangen.

Eigenaar:
Albert





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#24 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:13 | Aangepast door: CxREW 
Model:
Gl 500
Bouwjaar:
1986
Zie hieronder

Eigenaar:
Mirza

Deze motor wordt dagelijks gebruikt voor woonwerkverkeer.
Door slijtage diverse keren uit elkaar geweest en elke keer weer goed voor weer veel km's. Ik weet niet of deze bijzobnder is voor de site, maar voor mij is hij onverslijtbaar. Naast deze motor zou ik nog graag een turbo willen. Wellicht heeft iemand deze voor een leuke prijs.

Mirza van der Does



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#25 | Geplaatst: 24 okt. 2017 15:13 
Model:
GL500D
Bouwjaar:
1983
Bijzonderheden:
bwj 1983, 56.000 km gelopen, Kraus kofferset Honda 500 Gl D.

Fijne toermotor, die eventueel te koop is.

Eigenaar:
G



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#26 | Geplaatst: 24 okt. 2017 18:48 
Model:
GL500
Bouwjaar:
1980
Bijzonderheden:
ik zag op het prikbord dat je een foto van mijn motor er ook bij wilde zetten.

ik stuur nu 2 fotos ma de span is inmiddels verandert ma daar heb ik nog geen foto van.

het span is verandert zodat beide kids erin kunnen zitten en dat die warm en droog zitten ma zover is het nog niet helemaal ma ruud is er wel erg hard nee aan het werken.

groetjes mieke en ruud (glzijspan)





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#27 | Geplaatst: 24 okt. 2017 18:49 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Velorex zijspan
Eigenaar:
Erik
http://www.vanengelenhoven.net/







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#28 | Geplaatst: 24 okt. 2017 18:50 | Aangepast door: CxREW 
Model:
GL 500
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:
Dit is my herboude GL500 wat in Maart 2005 voltooi is na 3 jaar van harde werk en min geld. Die sleepwa wat kan oop en toe vou is besonders effektief vir oplaai en aflaai sonder moeite. Ek woon in Pretoria, Suid-Afrika.

Model: GL 500 Interstate
Boujaar: 1982
Besonderhede: Herbou tussen 2003 en 2005

Eigenaar:
Hannes







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#29 | Geplaatst: 24 okt. 2017 18:52 
Model:
GL500D
Bouwjaar:
1983
Bijzonderheden:

Eigenaar:
Ronald



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#30 | Geplaatst: 24 okt. 2017 18:52 
Model:
GL500
Bouwjaar:
1982
Eigenaar:
Rob

Graag wil ik een donatie geven aan de club, met veel interesse heb ik de site bekeken en heel wat antwoorden uit het prikbord gehaald.

Ik heb sedert 2004 een Honda Silverwing gekocht daar ik de hobby motorrijden weer op wilde pakken. Ik kwam deze motor op internet tegen en na een proefrit was ik gelijk verkocht, was wel wil even wennen om na 22 jaar weer op te starten, maar al doende leert men.

Deze winter heb ik er al aardig wat van opgeknapt want de motor was technisch tiptop maar de rest zoals de tank e.d. moest echt opgeknapt worden.

Ik kijk nu al naar het voorjaar uit om lekker rond te tuffen op mijn honda 500. Wat ik mij wel afvraag als de motor lang stil heeft gestaan dat hij zo moeilijk start, wat wel goed help is de vlotters leeg te laten lopen.

Welnu bekijk de foto maar hij is nog niet klaar maar het begin is er.

Verder zoek ik nog naar een tip om de sierplakkers er goed op te krijgen, deze heb ik bij Halfords gekocht maar ze plakken niet echt in de bochten.



webmaster (JiMi)

Pagina  Pagina 2 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: GL500/650 Silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven