Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: GL500/650 Silverwing

 
 
Pagina  Pagina 3 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver CxREW
Admin 
#31 | Geplaatst: 24 okt. 2017 18:56 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1984
Bijzonderheden:
Ik ben een trotse eigenaar van gl500 bouwjaar 1984 en mijn liefde voor cx was er van de eerste dag dat ik de cx leerde kennen. Ik was toen juist 16 jaar in 1982 kocht men broer een nieuwe cx 500c en ik was op slag verliefd en nu 23 jaar later heb ik eindelijk de kans gekregen om er aan te kopen een gl500 silverwing model 1982 er was wel veel werk aan daar ze 3jaar had buiten gestaan zonder te draaien nu is ze zo goed als klaar enkel deze winter krijgt ze een nieuw kleurtje en dan is ze klaar ik rij wel met een gl omdat ik graag weggaan met moto en ondertussen al 21 jaar met de moto rij is het leuker dat je eens iets kunt meenemen zij heeft haar best al gedaan daar ik ze heb sedert februari en op 4 maanden ruim 6000km bij heb gezet.

Eigenaar:
Benni



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#32 | Geplaatst: 24 okt. 2017 18:58 
Model:
GL 650
Bouwjaar:
1983
Bijzonderheden:
Hier alvast de eerste foto's van mijn "nieuwe" GL 650 D uit 1983. Is een Amerikaanse import ('95) en ziet er prima uit. Technisch is 'ie, op een paar kleinere zaken na, prima in orde. Het hart is goed, zeg maar.

Mijn CX 650 E is zaterdag aan Ray verkocht, en is dus in goede handen.

Eigenaar:
Roelof







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#33 | Geplaatst: 24 okt. 2017 18:59 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:

Eigenaar:
Fons

Hierbij wil ik mijn bijdrage leveren voor een paar foto's van mijn GL 500 voor in de showroom.

Na zo'n 28 jaar ben ik maar weer op de motor gestapt. Ook in deze 28 jaren heb ik motoren altijd wel leuk gevonden, zeker de grotere.
In februari dit jaar kocht ik deze silverwing via internet, eigenlijk ging ik voor gold maar het is toch silver geworden.

Hij is van bouwjaar 1981 en in 1991 naar Nederland gehaald, waarschijnlijk uit Canada, met ruim 50.000 mijl op de teller.
Toen ik hem kocht zat er een dikke laag stof op, dus was het eerst poetsen. Het chroom was behoorlijk aangeslagen, maar dat blinkt tegenwoordig weer. De voorpoten waren wat nat, dus heb ik er maar nieuwe keerringen in gezet en verse olie. Motorisch loopt hij perfect dus daar heb ik niets aan gedaan behalve verse olie, oliefilter en bougies.Verder nieuwe banden en dan maar tuffen.

Nu zoek ik alleen nog een nieuw knipperlichtglas linksvoor en een spiegel want die zijn nog kapot.

Met vriendelijk groet,

Fons





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#34 | Geplaatst: 24 okt. 2017 19:00 
Model:
GL 500
Bouwjaar: -
Bijzonderheden:
-
Eigenaar:
M.A.





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#35 | Geplaatst: 24 okt. 2017 19:01 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1983 Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Cor



Het is een silverwing van 1983 en ik heb hem vorig jaar juni gekocht.
Ben hem systematisch aan het opknappen en ben er zeer blij mee.
Rijd er hoofdzakelijk samen met mijn vriendin op.
Probeer hem lang rijdend te houden.
Heeft natuurlijk de nodige leeftijdschade, maar veel daarvan is weg te werken.
Doe in iedergeval mijn best om hem helemaal in orde te krijgen.

groeten Cor Bos



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#36 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:31 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
nb
Bijzonderheden:
Lees hieronder
Eigenaar:
Blondie

Ik wil graag meedingen naar de bekroning "motor van de maand"!

Na ongeveer een jaar sleutelen en knutselen van mijn vriendje, ieder boutje en moertje is losgeweest, Kader volledig blank en terug gelakt, carroserie is herspoten in een zelfgekozen zilverkleur van honda (niet originele, dit bestond niet meer) met een vernislaag erbovenop!

Het zadel heb ik zelf opnieuw bekleed, alsook de stripings heb ik laten snijden met de computer en zelf aangebracht, naar eigen ontwerp.

Het windscherm is ook vervangen vanwege teveel krassen door puk nieuw zelfgemaakt uit plexi, superorigineel en vooral goedkoopste oplossing! Nu enkel nog nieuwe spiegels en mijn tufke is een dreambike! Hij heeft me probleemloos naar sintjansklooster gebracht, i love him! Groetjes Blondie





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#37 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:32 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1984
Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Wouter

1984 GL500 Silverwing:
Vorig jaar aangekocht ter vervanging van mijn eerste Silverwing die helaas Total Loss is verklaard. Deze heeft een aantal jaren stil gestaan bij iemand in Brabant en heb ik voor niet teveel geld overgenomen. Na een grondige remrevisie en nieuwe achterband heb ik haar naar de UK overgereden en geimporteed. De originele topkoffer heb ik overgezet en ook de originele zijkoffers zijn aanwezig. Sinds de aankkop van deze machine zijn we probleemloos naar schotland, Devon en twee SJK treffens gereden plus vele andere touren gemaakt. Klusjes voor de winter zijn vervanging van de balhoofd lagers en het uitlaat systeem heeft aandacht nodig want ze maakt nogal wat herrie en niet alleen vanwege de originele Canadese dempers waar je doorheen kan kijken maar ook omdat het systeem niet goed afdicht. Het frame is een dag voor SJK in Friesland nog even gerepareerd dus dat is alvast een klusje afgestreept van het lijstje.

Ik heb nog een Silverwing staan die ik bij mij in de buurt via Ebay heb gekocht voor een belachelijk laag bedrag. Ook deze motor hoop ik op lange termijn gerestaureerd te hebben.


Wouter



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#38 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:32 
Model:
Honda GL500
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Zie hieronder
naar:
Thomas

Hierbij een foto van mijn GL 500 Silverwing uit 1982, het zou fijn zijn mocht deze ook vereeuwigd worden op de website!

Een woordje uitleg over m'n GL 500:

Het is mijn allereerste en enige motorfiets, in april 2003 gekocht van een vriend die een Deaville had gekocht voor woon-werkverkeer, maar achteraf gigantisch veel spijt had dat hij z'n GL 500 had weggedaan omdat die Deauville zo saai bleek te zijn...

M'n GL 500 is er eentje zonder kuip, en eigenlijk vind ik hem wel mooier zo. Ziet er iets meer rock 'n roll uit. Ondertussen ben ik er al twee maal mee op reis geweest naar Frankrijk en één maal naar Schotland, telkens zonder enig probleem. Bolt zeer lekker, zithouding is fantastisch en de motor zelf is ongelooflijk soepel. Heb er nog nooit grote kosten aan gehad, alleen normale slijtage (banden, batterij, bedrading,...) en onderhoud. De motor is wel eens gereviseerd geweest en herspoten. Ik hoop dat ik nog lang mee kan rondtouren, want bij de nieuwe motoren vind ik echt mijn gading niet.



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#39 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:33 
Model:
GL 500 D
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
Zie hieronder

Eigenaar:
Dave

Hallo hallo kan mijn GL500D er nog bij in de showroom Mijn verhaal heb ik al eerder geplaatst op de cx site Maar een plaatje was er nog niet Hier is hij dan Mijn GL500D zoals ik hem vond Op deze foto heb ik de motor net thuis en zie je dat mijn twee dochtertjes er al meteen heel enthousiast mee zijn Mijn enthousiasme begon pas toen ik de kentekenpapieren vond in de topkoffer Ik heb ze even moeten ontdoen van paddestoelen en mos (en even moeten drogen in de magnetron) Maar bij het postkantoor deden ze er niet al te moeilijk over De GL staat dus alweer een tijdje op mijn naam en begint inmiddels weer een leuke motor te worden Ik zelf denk dat ie de naam silverwing wel weer verdiend Het compleete veersysteem achter is vervangen de voorvork gereviseerd er zijn andere koffers kuip en tank op gemonteerd en een nieuw zadelovertrek Het is nog steeds een buitenslaper dus ik doe er optisch niet al te veel meer aan Ik ben wel van plan de deur van mijn schuur te verbreden zodat de GL naar binnen kan Misschien dat ik er dan wel wat meer aan ga besteden Hoewel ik er zo ook tevreden mee ben hoor De GL loopt ondanks dat hij een ton op de teller heeft staan nog als een zonnetje Helaas heb ik nog geen foto van hoe hij er nu bijstaat Hij is echt al een stuk opgeknapt en dat alles voor ongeveer 250 euro Daar word een mens toch vrolijk van of niet soms ? Groetjes Dave



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#40 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:36 | Aangepast door: CxREW 
Model:
GL 500 D
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Zie hieronder

Eigenaar:
Jan (Voorheen Erik)

(Deze SilverWing is inmiddels verkocht aan Jan Peijs)
Omdat ik best wel lang doorrij in de winter met de motor, Ina ook wel graag eens luxe achterop wil zitten en ik eigenlijk best wel een kouwkleum ben had ik besloten te gaan zoeken naar een motor met een kuip. In eerste instantie dacht ik aan een BMW R100RT. Best wel luxe rijden, ik had in het verleden wel eens die van buurman Arie mee gehad maar de prijzen blijven wel hoog van die dingen. Aangezien Ina binnenkort ook een nieuwe keuken wil, hebben we besloten naar een andere oplossing te zoeken. En die kwam ineens voorbij op marktplaats.

Niet te gek ver weg, in Leusden. Dus maar eens gebeld en gisteren avond kon ik om 9 uur daar langs komen. De Silverwing GL500 ziet er goed uit, heeft in het verleden wel schade gehad maar dat is netjes gemaakt. Heeft een heel net blok, zonder olie lekkages e.d. heeft 19000 miles gereden en is van 1982 dus belastingvrij. Compleet met originele Honda kofferset en topkoffer. Hij rijd fijn en het blok klinkt goed en loopt lekker rustig rond zonder bijgeluiden.

Alles is netjes zonder roest en zelfs de inlaat poort rubbers zijn netjes heel. Kortom een fijne aanwinst waar ik nog wel even mee vooruit kan. Uiteraard is alles ook te bekijken op www.vanengelenhoven.net



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#41 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:41 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
nb
Bijzonderheden:
Lees hieronder

Eigenaar:
Barry

Goeiedag Frans
Hiermee my GL500Interstate. Ek het sedert 1986 'n Cx '79 gery en toe weer later 'n Gl aangeskaf. Ek bly in Suid Afrika waar daar nog baie CX en Gl's ry. Ongelukkig wil niemand 'n Suid Afrika CX Club begin nie. Sterkte met julle klub en die rit na Friesland. Ek sal die artikel later lees.

Veilig ry,
Barry





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#42 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:42 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Andre

Hartstikke mooi dat ik hier mag staan!
Heb vorige maand m'n rijbewijs gehaald samen met m'n schoonzoon. allebei met vlag en wimpel(3 examens tegenwoordig!)geslaagd. Omdat je papiertje hebt is het niet compleet zonder motor,dus druk speuren naar motoren die bij je passen. Ik ben 2.04 meter lang en geen snelheidsfreak(behalve in auto..) en heb via via deze honda silverwing gl 500 81' gekocht.

De motor heeft drie jaar stilgestaan en wist dus niet wat ik kon verwachten. toen ik hem zag werd ik zeer verrast door het uiterlijk(mooie lijnen en een prachtige uitstraling!). starten deed hij niet want de accu was volgens eigenaar niet goed. heb nieuwe accu gekocht, geplaatst en toen startte hij in 1 keer! heb hem zonder proefrit gekocht.(hij draaide erg mooi stationair). ook even naar de dealer gebracht voor algemene inspektie(veiligheid) en kreeg de complimenten dat de motor nog in zeer goede staat is. ze hebben het kenteken in hun eigen database nagekeken en toen bleek dat de motor 5 jaar geleden nog in onderhoud was bij hun!! elke dag zoek ik tijd of mogelijkheid om even een stukje te gaan rijden en elke keer als ik rij groeit mijn bewondering voor m'n fiets. Het is m'n eerste fiets en zoals ik er nu over denk gaat hij nooit meer weg!

groeten van een trotse gl 500 rijder!
andre kamps



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#43 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:45 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Andre

Beste Frans,
Heb een tweede gl 500 uit 83 en die heb ik beetje opgeleukt.

Vind hem erg goed gelukt en misschien mag deze ook in de showroom?
De special paint onderdelen zaten op een sloop fiets die ik via internet toevallig vond. Die heb ik opgehaald en na wat poetswerk en overbouw is dit het resultaat!
Ook alle denkbare (originele!)koffer-combinaties zitten erbij.

Groeten Andre









webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#44 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:47 
Model:
GL 650
Bouwjaar: 83 Bijzonderheden:
Lees hieronder
Eigenaar:
Dick

Hallo,

Ik ben Dick,

Na jaren geleden een Honda CM 400 T te hebben gehad, die met het komen van vrouw en kinderen in de vergetelheid is geraakt, en na een stevig auto ongeluk waardoor het motorrijden zo goed als onmogelijk is geworden, van het voorjaar voorzichtig een motor(tje) gekochten weer gaan rijden..

125 cc Skyteam DAX, dit is een replica van de alom bekende Honda DAX, ze worden in licentie gebouwd in China.

Maar goed, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.. en het virus was weer toegeslagen, en ik moest toch weer een grotere motor. Jongste dochter vond de DAX leuk, wilde achterop, en dat kan, maar voor grotere ritten niet echt comfortabel en makkelijk op eventuele hindernissen (lees snelwegen) CM400 T was leuk ( 80 er jaren) maar had ten tijde van CM400T ook CX custom gezien.. dus eigenlijk daar naar op zoek. Is uiteidelijk zoektocht naar Silverwing geworden..

Na ongever 3-4 maanden speuren... en met dank aan iedereen op deze site en forum, waar ik elke avond zat te lezen over wetenswaardigheden, zoals waar je op moet letten, sterke en ook zwakke kanten van de CX/GL, en ook het enthousiasme waarmee iedereen over "zijn" of "haar" CX/GL sprak..

28-08-2008, Nou, het is gelukt!!! Ik heb een GL650 D II gevonden van 31 mei 1983, met 43000 km, van 2e eigenaar.. (had hem 18 jaar in bezit) met twee Peters motorhandboeken. (voor CX 500 en GL types.) en nog een owners manual van een CX 500 C. Hij staat sinds 1 september 2008 op mijn naam.

Ik moest hem wel ver weg halen, maar dat had ik er wel voor over.. is wel één van de mooiste die ik tot nu toe in levende lijve gezien heb.. Banden, accu, chroom allemaal netjes.

Waterpomp seal is al vervangen, geen zweten op het blok, de as van de versnelling en koppeling zijn droog. Geen water lekkage, balhoofdlagers zijn in orde. Onderste waterpijp nog volop in het chroom, (bij de motoren die ik tot nu toe gezien heb, is daar meestal het chroom het eerste aangetast)

Door een bekende "Dwarsligger" genoemd, door de karakteristieke V motor..

Ding rijdt prima, enige minimale minpuntjes die we binnenkort hopen aan te pakken..

Scharnierpennen van de kofferset.. (heb nog geen topkoffer met rekje om hem verder naar achteren te plaatsen..) (wens)

Schakelt wat rauw.. moet wel wat kracht (niet echt veel) zetten om hem in de versnelling te krijgen, (anders dan op een CX500 waar ik op gereden heb) maar nog niet zo zwaar dat het met brute kracht moet..... ik denk dat de koppeling iets te los staat.. ook al gehoord dat het aan de olie kan liggen, plakkende koppelings platen

Choke blijft niet netjes zitten.. moet ik even vasthouden als ik start..

Voor het voorjaar te doen:

de einddempers vervangen... rechts is op het eind een beetje van binnen uit doorgeroest, maar ligt nog niet open. Als je goed kijkt, kan je het op de foto zien.

Carburateur rubbers, aan de linkerkant al wat spoortjes van scheurtjes.. (miniem)

En mischien wat andere dingetjes.. maar die heb ik nog niet gevonden

Wensen;

Topkoffer met beugel, zodat je toch met z'n tweeen kan rijden... en nog wat kan meenemen

Nog van die kappen onder de kuip, zodat je schoenen ook droog blijven.. J (nee ik heb geen Prada's )

Verder nog niets bedacht... J maar zal wel komen..

Nou, dan ook nog wat fotootjes.. vaak zijn de foto's mooier dan in het echt.. ik denk in dit geval anders, maar komt dat mischien omdat ik een "trotse" eigenaar ben? J

Ook een foto met het "kleine" broertje wat eigenlijk de aanstichter was om een CX/ GL te gaan zoeken..

Nou al met al een heel verhaal, en ik denk dat we elkaar binnenkort toch wel eens tegenkomen, zeker als je in de buurt van Voorhout, Sassenheim rond rijdt.. J

Ik hoop dat ik er nog heel lang plezier van mag hebben.. en ja, ik weet dat ik niet op allebei tegelijk kan rijden, maar ze zijn allebei Fun!! En met twee paar schoenen.. je kan ze ook niet tegelijk aan...

Met vriendelijke groeten,

Dick







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#45 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:19 
Model:
GL500D
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
mooie gl 500 van 1981
oh ja en hij is te koop kijk voor meer info op vraag en aanbod
groetjes M Roelofs
Eigenaar:
Mark



webmaster (JiMi)

Pagina  Pagina 3 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: GL500/650 Silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven