Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500/CX650 Custom

 
 
Pagina  Pagina 4 van 11:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  Volgende »

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:04 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:

Een nieuwe trotse eigenaar van een cx custom van bwj 1981 met bijna 69.000km erop.
Heb hem bijna 3 maanden in bezit en is ongelooflijk wat een hoop motorplezier je aan deze cx kan beleven. Heb eerst wat info op gezocht,en op deze prachtige site en me wat hulp van terry dan deze gekocht waar voor dank. Hoop nog enkele jaren er mee te kunen rijden en anders cx rijders mag tegen komen!

Eigenaar: Marcus



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:06 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1986
Bijzonderheden:

Kilometerstand: 16000
Eerste kenteken afgegeven op: 11 april 1986
Kenteken: MG - 75 _ XJ
Framenummer: 00H0NML00007669

Ik heb de motor overgenomen van een collega in 2000. Deze collega heeft hem van de eerste eigenaar gekocht, die de motor als tweede motor gebruikte voor zijn vrouw.
Zowel de eerste als de tweede eigenaar reden er niet zoveel op want ik kocht hem met 10.000 km op de teller, toen was de motor 14 jaar.
Aan de kilometerstand nu te zien blijkt dat ik ook een mooi weer rijder ben.
Bijzonderheid is (van horen zeggen) dat mijn motor nog de originele klokken erop heeft zitten zoals ze in japan gebruikt werden of worden. Er zit een rood lichtje in de snelheidsmeter welke gaat branden als je harder dan 80 km rijdt. Ook de snelheidsmeter is vanaf deze snelheid voorzien van rode cijfers. Gelukkig is het rode lampje ontkoppeld anders word je gek.

De motor ziet er nog mooi uit en is nog in originele staat.

Eigenaar: Wim



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:08 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden:

Hierbij een plaatje van mijn CX, hij is van 83 en een echt "familieding". Mijn vader was de 1e eigenaar en nu laat ik het asfalt lekker onder hem door knallen.

Ik hoop hem in jullie mooie showroom te zien.

Eigenaar: mARC



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:09 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden:

Ben sinds 22 maart pas eigenaar van de CX.
Kleuren zijn zoals je ziet niet orgineel en ook ontbreken de origenele stickers. 10 jaar geleden ging ik altijd achterop bij mijn vader, reed toen ook CX 500 custom en zondag mocht ik hem altijd wassen/poetsen.
Na een ongeluk was het gedaan met de CX, mijn vader kocht een NTV 650 met kuip en rijdt inmiddels Pan European. Kwam deze CX per ongeluk tegen en ik was gelijk verkocht, goede staat, onderhoudsvriendelijk, rijdt heerlijk en voor zijn prijs gewoon een leuke motor.

Eigenaar: Anthony



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#50 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:10 
Model: CX650 Custom
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden:

Eigenaar: Richard



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:11 
Model: CX650 Custom
Bouwjaar: 1984
Bijzonderheden:

Eigenaar: James



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#52 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:16 
Model: GL 500 Custom (Wing)
Bouwjaar: 1986
Bijzonderheden:

"Tijdens de onderdelenbeurs gisteren bleek weer eens dat mijn GL500 Wing Custom toch een afwijkend ding is.
Type: GL 500 (Op kent bewijs staat CX500)
Model: "Wing" Custom
Kent: MG-63-XK (gecontroleerd bij bureau afgifte kenteken bewijzen, is eerste originele afgifte)
Framenr: GL 500-1007121
Code: 00HONML00007121
Basis: T G K:HONM-1161
Afgifte: 1 mei 1986

Enige afwijkende kenmerken t.o.v. de CX500C:

- Dubbele remcilinders aan elke zijde v.h. voorwiel (=GL500)
- Rechthoekig remoliereservoir met Japanse tekst
- "Air Suspension" in voorvork met druk vereffeningsleiding tussen beiden.
- Teller met rode lamp (>80km/u) en Japanse tekst
- Zekeringen kastje op stuur is GL500 type
- Metalen Honda schildjes op tank i.p.v. stickers
- Tekst "Wing Custom" op zijkastjes
- Transistor ontsteking
- Op naamschildjes zijkant motorblok staat "GL500"
- De achterrichtingaanwijzer uithouders komen uit de kentekenplaathouder (heb ik nog bij geen ander CX model gezien)
- Schildjes aan zijkant radiator bevat tekst "Honda". Zijn geen reflectors.

Het verhaal achter deze motor(en) is dat van de laatste onderdelen in Japan nog een serie van deze Custom motoren is samengesteld en (een deel) is geexporteerd naar o.a. Nederland. Het lijkt dus een samenraapsel te zijn en genoeg om een serie "Customs" van te bouwen. Voor de onderdelen ben ik dus ook meer aangewezen op de GL500 boeken dan de CX500. In het overzicht van deze V-twins kom ik dit type nooit tegen, ook niet in de "Varianten" tabel in deze rubriek of welke andere CX/GL500 site dan ook.

We hebben over deze variant al vaker gediscussieerd op onze site, maar ik zou het detail verhaal + de variant vermelding ook wel eens opgenomen willen zien. Tijdens de februaribeurs in Utrecht sprak ik met een (bestuurs)lid van de SilverWing club, die me vertelde dat de kenteken gegevens ook geheel tegen de "regels" zijn. Zoals eerder vermeld, ik heb het geverifieerd en het klopt toch allemaal.

Dit lange weekend heb ik een paar fotootjes genomen van mijn GL500 "Wing Custom".
Ik heb ook wat details gefotografeerd. Daarvoor heb ik de tekst in de onderstaande, eerder gezonden, mail van het fotonummer voorzien, zodat er wat visueel bewijs is voor mijn beweringen.
Toen ik de motor van m'n zwager (ook lid) overnam, zat er een verchroomd kofferrek bij. Vandaar dat er geen buddyseat beugel op de motor zit. Het kan ook dat er bij dit type nooit een op gezeten heeft.

Ik verwacht dat je hiermee de database van alle typen van deze V-twin kunt aanvullen.
Wat je hiervan op de site wilt plaatsen, laat ik geheel aan je redaktionele inzichten over.
Zoals hieronder ook al eens vermeld, van deze variant zijn er meer binnen de club.
Hoewel enkel historische feiten rond deze motor mij wel bekend zijn, zou het best leuk zijn als een "verenigings historicus" eens onderzoek deed, wanneer deze, maar ook de andere typen, zijn ingevoerd, met alle speciale- en technische wetenswaardigheden, ingevoerde framenummers, etc. erbij.
Mogelijk kun je alle leden benaderen om de gegevens van hun motor in te sturen, zodat je een duidelijk beeld krijgt wat er nog rijd.
Laten we eerlijk zijn, als het een verenigings doelstelling is om deze aparte motoren op de weg te houden, zou het ook een doelstelling kunnen zijn zo veel mogelijkvan deze motoren in een database te verzamelen en die kennis te delen. Maar dat kost een hele hoop werk en voor de aktieve (bestuurs)leden is dit ook maar een vrije tijd besteding.
Daar heb ik alle begrip voor.
Hartelijke Groeten,
Erik Hollem"

Eigenaar: Erik









CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:18 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:

Import uit Amerika
21000 mls.

Eigenaar: A-T





CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:20 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden:

Wel, laatst heb ik me aangemeld bij deze club omdat ik dus nog zoekende was naar een cx 500. Kon ik geen foto plaatsen van mijn motorfiets, nu heb ik er eindelijk eentje van bouwjaar '80 die volgens Motorport Walvoort in Breda er nog goed uitzag voor zijn leeftijd en ik er niet al te veel voor heb betaald, namelijk €525 euro. Moesten helaas alleen wel nieuwe bandjes op maar verder loopt hij nog redelijk goed. Hier mankeerde volgens de motorzaak ook niet veel aan. Ik heb hem overigens niet bij de motorzaak gekocht maar in Ruinerwold bij een autohandelaar. Wat wel moet gebeuren is dat er bij het versnelingspookje een nieuwe oliekering in moet omdat deze een beetje lekt verder heeft hij maar rond de 27000 miles gereden dus ik denk dat ik er een goeie koop mee heb gedaan, ondanks dat de lak waar de tanktas opzat verweerd is en er een deukje in de tank zit. Verder hebben ze de uitlaten gelast aan de achter kant bij de dempers. Maar al met al denk ik dat ik er een leuke motor van kan gaan maken en wie weet heb ik daar in de toekomst wel wat hulp bij nodig want ik ben namelijk niet zo technisch met motoren ik hoop dan ook dat de mensen van deze leuke club me met raad en daad bij kunnen staan.
...Maar eerst ga ik er eens van genieten voor ik hem ga demonteren want het is voor mij al weer ruim een 10 jaar geleden dat ik motor heb gereden!

Groetjes,

Reindert

Eigenaar: Reindert



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#55 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:21 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:


"Dit is mijn motortje.
Ik heb hem van mijn vrouw gekregen en wil hem goed verzorgen. Ik moet nog heel wat uurtjes door brengen 'onder de motor' in plaats van erop! Ik ben op zoek naar een handboek, als ik die bezit hoop ik hem snel klaar te hebben om ook eens met jullie mee te gaan.

Bedankt voor de leuke site en wie weet tot ziens!
Groet,
Rien

Eigenaar: Rien



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#56 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:22 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:

Mooie website. Veel goede informatie. Ik heb net een 1982 CX500c gekocht, en rijdt het met veel plezier. Ben nu gepensioneerd, woon 54 jaren in Canada, en heb in 43 jaar geen motorfiets gehad. Geniet er erg van en elke morgen als het weer goed is, en dat is het meestal hier dichtbij Victoria, B.C., ga ik een uurtje rijden.

Eigenaar: Anton



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#57 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:25 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1978 (?)
Bijzonderheden:

Ik heb inmiddels ook plaatjes van mijn CX500C. Dat is er eentje van het soort dat die je heelsoms achterin de showroom aantreft, als er onder het afdakje buiten echt geen plaats meer was. In ieder geval kan dan iedereen zien wat je nog voor weinig kan kopen.
Compleet, motor loopt zo te horen netjes rond. Nu nog een heleboel werk en een stapeltje Euro's en alles komt goed, dan mag íe ook voorin staan!



Eigenaar: Frans



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#58 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:27 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1987
Bijzonderheden:

Als ik zo de top 10 bekijk, gooi ik misschien wel hoge ogen in 'Wie heeft de Jongste', want mijn cx 500 c met framenummer PC01-2301063 is volgens mijn kentekenbewijs van 6 okt. 1987.
Er staan 36.000 km op de teller en zo ziet hij er ook uit. Een heerlijke toermotor voor mij alleen. Alleen jammer dat hij voor twee personen en belading toch wel wat vermogen tekort komt en aangezien mijn vrouw het fantastisch vindt om mee te rijden, zit ik toch wel af en toe naar een echte toerbuffel te lonken.
Ik heb de motor nu anderhalf jaar en wat ik wel heel opmerkelijk vind, is dat hij altijd 1 op 20 loopt, of ik er nu alleen op zit of met z'n tweetjes, met of zonder bepakking, in de bergen of op de autobaan, in de stad of op het platteland. Hebben meer mensen die (prettige) ervaring?
Veel succes met je rubriek en met vriendelijke groeten uit Oldenzaal
Rob

Eigenaar: Rob



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#59 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:29 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:

Zie hier mijn Honda CX500 Custum. Ik heb deze nu twee jaar en vindt het erg fijn om met deze motor te toeren. Het is een Motor waarop je bij het toeren je goed bij kan voelen, dit omdat deze goede weg ligging heeft. Ik zal hem dus ook niet zo snel meer weg doen. Ik zou alleen graag willen dat het chroom iets mooier kon krijgen. In het echt is het motorblok hij iets doffer dan op de foto.

Jan, uit Meteren

Eigenaar: Jan



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#60 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:31 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:

Dit is mijn pas verworven CX500 Custom bouwjaar 1981 (is ingevoerd in 1990). Ik heb hem nou 2 weken.
Ik heb 5 jaar geen motor meer gereden en het bleef maar kriebelen, ik zag toen deze motor en was meteen verkocht. Hij is in zeer goede staat maar er moeten alleen nog andere (ben nog opzoek) einddempers op (zijn open dempers zit niks meer in)
Groetjes Jack
Goede site!

Eigenaar: Jack



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 4 van 11:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500/CX650 Custom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven