Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500/CX650 Custom

 
 
Pagina  Pagina 5 van 11:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  Volgende »

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#61 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:33 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:

(Sorry voor mijn hollands maar ik ben dan toch en moffe).
Nu de foto
cx500c, 81, 39000km, Harley FLH Koffers, andere Footsteune, stuer, Winshield.
Mischien dit jaar nog te koop!
andy@betty-h.com

Groete Andy uit Paderborn

Eigenaar: Andy



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#62 | Geplaatst: 24 okt. 2017 21:36 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar:
Bijzonderheden:
Ik heb de liefde voor de CX gekregen in 1983. Ik ben begonnen in 1978 op een Honda eenpitter, toen een CB 360 en daarna de 400 N, alles in Honda stijl. De CX 500 Custom kwam uit en toen ik die zag was het liefde op het eerste gezicht. De CX had een onwijze uitstraling, een gratie die je toen niet bij veel motoren zag. Watergekoeld en motorblok in V stand, en dan nog een cardan.
Voor die tijd was dat bij een 500 CC motor uniek. Alleen de zware machines hadden een cardan. Het was voor het eerst ook dat ik een nieuwe motor kocht, dus erg trots.
Ik heb de eerste jaren gemiddeld 35.000 km per jaar gereden, want ik was niet van de motor af te krijgen. Motorrijden was en is nog steeds een groot deel van mijn leven. Ik rijd nu 26 jaar motor, waarvan 21 jaar dus op de CX. Ik ben overal met hem geweest, onbepakt of zwaar beladen, het was geen probleem.
Alle kinderziektes meegemaakt en alle problemen met de CX.
De eerste 12 jaar buiten gestaan of in garage's waar het binnen harder regende als buiten.
Ik poetste gemiddeld 12 uur per week aan mijn CX, het is nu iets minder geworden, maar het is nog steeds mijn lust en mijn leven om te polijsten en te poetsen.
Als ik in de regen heb gereden, dan maak ik hem eerst even schoon. Het is het behoud van je motor. Maar vandaar dat de motor er na al die Km ( 276.000 ) nog steeds mooi uit ziet. Het eerste motorblok deed 140.000 km dienst en toen moest die gereviceerd worden. Het cardan deed 133.000 km erover om zijn tandjes te wisselen, en dan merk je pas hoe zwaar het is als je een motor 5 km moet duwen. Want je laat natuurlijk je CX niet langs de kant van de weg staan.
Dit motorblok is gedeeltelijk gereviceerd, omdat ook sommige onderdelen in de jaren verbeterd zijn. Met dit blok kan ik nog een poosje vooruit. Ik heb nog een reserve blok liggen, dat moet nog gereviceerd worden, maar dat ga ik op mijn gemak doen. Ik wil er voorlopig een salon tafel van maken, dan staat die lekker binnen en niemand heeft een CX blok waar die zijn kopje thee op kan zetten.
Deze winter gaat de motor voor een groot gedeelte uit elkaar omdat er een aantal dingen nagekeken moeten worden (Cardan, remmen, carburateurs etc ) en ik het middengedeelte van het blok ga polijsten. Dit doe ik zonder machines, omdat je het met de hand beter aanvoelt. De meeste verklaren me voor gek (en dat ben ik ook ), maar ik rijd nog steeds met groot plezier op deze machine. En als mensen aan je vragen of het een nieuwe motor is, dan voel ik me best trots.
Ze hebben me al zoveel keer gevraagd wanneer ik nu eens een andere motor ga kopen, mooi niet dus. Over een paar jaar is het een oldtimer, dat is toch een kick. Daarom is deze club zo gaaf, omdat er dus meer liefhebbers deze machine in stand willen houden.
Ik heb op het weekend in SJK heel wat mooie CX gezien, dus ik ben niet de enige gek!!
Ik ga deze winter ook een aanhanger bouwen, omdat mijn zoon van tien achterop gaat. Die wil mee naar de motorweekenden en op vakantie. Ik heb in de voorgaande jaren ook een BMW span gebouwd en alles zelf gespoten en, jawel gepolijst.
Ik had het BMW blok en alles wat van Aluminium was gepolijst met de hand. Het was een waanzinnig mooie machine en knalrood gespoten. Deze is helaas verkocht, maar ik heb me dus voorgenomen dat de CX nog mooier gaat worden als dat die nu al is. De ervaring heb ik in al die jaren van bouwen wel opgedaan.
We kunnen ons deze winter weer flink uitleven en als ik ergens niet uitkom dan meld ik me wel op het prikbord.
D'r zijn in ieder geval heel wat specialisten op de club, erg prettig is dat. Frans en Coen hebben een wijs besluit genomen om een club voor CX gekken op te richten.
Naar het ledenbestand te zien, denken er meer mensen zo over.

Groetjes uit het zonnige Scheveningen van Roland ( oftewel Blue Eagle )

Ik heb nu de aanhabger achter de CX gebouwd, weet niet of je die al eens gezien
hebt, ik zal je even een paar foto's toesturen.
Ik heb verleden jaar alles zelf gebouwd, het is ook een waanzinnig mooi frame geworden. We zijn er wel 5 maanden
mee bezig geweest. Ontwerpen van het frame was erg moelijk, we kwamen nogal wat problemen tegen.
Maar het resultaat mag er wel zijn. Zonder aanhanger valt het ook bijna niet op, en dat was de bedoeling.

Eigenaar: Roland









CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#63 | Geplaatst: 26 okt. 2017 13:48 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1984
Bijzonderheden:

dit is mijn cx 500 c bouwjaar 1984, 2e eigenaar, nog geen 24000 km gelopen, onlangs andere dempers op gemonteerd

Zou graag willen weten hoeveel van deze motoren er nog in de provincie Groningen rond rijden.
Mooie site. ik was een jaar geleden al van plan om een foto te sturen maar was er tot nu toe nog niet van gekomen.
met vriendelijke groet hendrik
hendrik@cx500.com

Eigenaar: Hendrik





CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#64 | Geplaatst: 26 okt. 2017 13:50 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1984
Bijzonderheden:

Na anderhalf jaar kwamen er wat te veel kosten aan mijn eerste cx, banden, spatbord, lekkende voorvork en een probleem in de onstekking gingen behoorlijk wat kosten. Voor een paar honderd euro's meer heb ik deze kunnen kopen. Mijn "nieuwe" cx is een orginele CX 500 Custom uit 1984 met 46.000 op het klokje. Met een (vorige eigenaar) zelf gemaakte buddyseat met een bitch-bar (zoals mijn vrouw die dingen noemt) ziet er naar mijn smaak niet geweldig uit maar zit heerlijk. Hij wordt gebruikt voor woonwerk verkeer en de bedoeling is ook om samen eens een weekendje te gaan toeren in luxemburg ed., vanuit Eindhoven maar een paar uurtjes rijden, en natuurlijk naar de club weekends.

Reimer (aka Mudje)
Eigenaar: Reimer





CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#65 | Geplaatst: 26 okt. 2017 13:52 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar:
Bijzonderheden:

Deze motor heeft 4100 miles gereden en dat zijn echte mijlen. De motor is niet gereviseerd, bijgespoten, etc. Hij is echt in nieuwstaat, komt zo uit het krat om maar te zeggen. Ik ben in het bezit van deze motor vanaf 1997. Ik vond het altijd al een erg mooie motorfiets, en nog steeds natuurlijk. Hij heeft gewoon iets. Maar ja, in de 8 jaar dat ik hem heb, heb ik er ongeveer 300 mijlen op gereden. En dat is veel te weinig voor deze motor. Nu kun je twee dingen doen: de motor gewoon in de garage zetten of de motor in de verkoop zetten. Ik wil het laatste wel proberen, maar ik wil hem dan wel voor een goede prijs over doen aan een echte CX-liefhebber.

Harold

Eigenaar: Harold







CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#66 | Geplaatst: 26 okt. 2017 13:55 | Aangepast door: brinkcx 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1984
Bijzonderheden:

Sinds 4 juni 2004 onder mijn hoede.

Had op dat moment 41562 km origineel achter de rug. Inmiddels bijna 47000. Probleemloos. Ik ken niet meer historie dan dat de vorige eigenaar (Maurits uit Rotterdam) haar helemaal heeft opgeknapt. De kleur is een mengsel van Subaru blauw met een ietsje wit en Parelmoer en derhalve niet origineel maar wel heel erg mooi. Het is een opvallende verschijning.\

Inmiddels wel voorzien van een Sissy-Bar ter voorkoming dat mijn zoon of echtgenote eraf kan vallen. Hoop er nog jaren op te kunnen rijden.

M.vr.gr
Lex

Eigenaar: alexander



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#67 | Geplaatst: 26 okt. 2017 13:57 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden:

De motor licht nu uit elkaar voor een groote revisiebeurt maar volgend jaar rijd ik er weer op rond in orginele staat en ik hoop hem te kunnen tonen, op de volgende cx meeting in 2005.. Ik hoop in april weer te kunnen rijden.

Eigenaar: Peter



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#68 | Geplaatst: 26 okt. 2017 13:59 
Model: CX650 C
Bouwjaar:
Bijzonderheden:

Eigenaar: Klaas



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#69 | Geplaatst: 26 okt. 2017 14:00 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:

Hier nog even wat informatie over de motor. Vorige winter heb ik de motor helemaal uit elkaar gehaald. De spatborden heb ik er op nieuw opgezet. Ik heb hem helemaal nagekeken . Nieuwe kopelingsplaten en allelei dingen heb ik vervangen. Ik mag wel zeggen hij is weer als nieuw, en zo als je op de foto kunt zien echt de moeite waard. En het is echt een geweldige leuke motor geworden. vriendelijke groeten van Pieter

Eigenaar: Pieter





CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#70 | Geplaatst: 26 okt. 2017 14:03 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:

Beautiful site, pictures. I recently bought my first bike - a 1981 CX500C. You should be proud of the way you folks organize! I would love to have a CX group in New York. Nice going!

This is my first bike - and I am so in love with it! We currently have snow and wind (Febr. 2005). I am looking forward to Spring! Chuck, D New York USA.

See? NY is not just New York City!




Eigenaar:





CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#71 | Geplaatst: 26 okt. 2017 14:05 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden:

Ik heb de motor sinds 31-10-1995 het bouwjaar is 1983 en zijn km stand is 34000
Ik heb hem gekocht vaan een Duitse kennis die hem al 5 jaar in een schuur had staan
Zelf heb ik pas 10 jaar mijn motor rijbewijs dit is dan ook mijn eerste motor jamer genoeg bleek het chrome zodanig aangetast dat het niet leuk meer was om het elke dag te poetsen ik heb dus besloten om hem geheel te restaureren en zoals je op de foto's kunt zien met succes.

Eigenaar: Jack







CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#72 | Geplaatst: 26 okt. 2017 14:06 
Model: CX650 C
Bouwjaar:
Bijzonderheden:

Eigenaar: Ron



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#73 | Geplaatst: 26 okt. 2017 14:11 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:

Onderhoudsgegevens HONDA CX 500 C
Gegevens kentekenbewijs DEEL 1:
Het kenteken: 0000
Opgegeven voor: Het motorrijwiel

Merk: HONDA
Framenummer: 0000
Type: CX 500 CA
Cylinderinhoud: 496 cm3
Aantal cylinders: 2
Plaats waar framenr. is ingeslagen: rechts tegen balhoofd
Code: 0000
Afgegeven kentekenbewijs op: 00 maart 1981
Onderhoudsgegevens (vanaf 1989):

03-09-1989 53.625
03-09-1990 71.025
01-01-1991 76.734
29-05-1991 79.570 olie ververst
31-07-1991 83.100
18-04-1992 86.775
25-04-1992 87.000 grote beurt: kardanas olie, koelvloeistof, bougies, remvloeistof en olie + filter vervangen, nieuwe achterband (Roadrunner)
02-07-1992 89.400
05-08-1992 91.740 kleine beurt: nieuwe handvaten, kleppen gesteld, voorvork lekkage (links)
19-09-1992 92.112 olie + filter vervangen
20-02-1993 93.757 kleine beurt: compressie gemeten, kleppen gesteld, gashendel gesmeerd
02-08-1993 98.300 olie + filter vervangen
31-10-1993 00.000
04-12-1993 126 kleine beurt: compressie gemeten, kleppen gesteld, olie + filter vangen en distributieketting gesteld
15-07-1994 325 opmerking: van 01-02-1994 t/m 15-07-1994 stil gestaan (stage Engeland)
01-01-1995 4.869
15-01-1995 4.920 grote beurt: kardanas olie, koelvloeistof, bougies en remvloeistof vervangen en koppelingskabel gesmeerd
08-04-1995 5.000 voorvork lekkage (links), beide keringen voorvorkpoten vervangen
26-07-1995 7.700
14-10-1995 10.080 kleine beurt: snelheidskabel en parkeerlamp vรณรณr vervangen,
kleppen gesteld en olie ververst
24-03-1996 11.850
08-06-1996 14.904 olie + filter vervangen
28-06-1996 16.050 grote beurt: knipperlichtschakel gesmeerd, kleppen gesteld, check electronisch circuit, nieuwe voorband, balhoofd losser vanwege raafje
20-09-1996 19.000 olieverbruiktest: 1,4 liter bij 2.750 km
31-10-1996 20.400 olie + filter vervangen
29-03-1997 22.500 grote beurt: kardanas olie, koelvloeistof, bougies, remvloeistof, luchtfilter en olie vervangen, kleppen gesteld, voorvork lekkage (links) waarbij beide keringen en olie vervangen, kogellagers balhoofd vervangen, knipperlicht rechts gemaakt en voor lekkage kering koppelingsarm de pakking vervangen
01-08-1997 26.573 olie + filter vervangen
15-09-1997 nieuw stuur
01-12-1997 28.526 olie ververst
11-04-1998 28.526 motortank en zijkappen laten spuiten in de kleuren: Austin Rover 922/NNJ.beige, Suzuki 900 RF IUH prime green en zadel opnieuw laten overtrekken
18-04-1998 28.600 beurt: kleppen gesteld, bougies vervangen, pook recht gebogen, gat in uitlaat (links) dichtgelast en achterband en koppelingshendel vernieuwd
28-04-1998 28.650 versleten flange (final driving) cardan vernieuwd (flange = aandrijving van cardan naar achterwiel)
16-10-1998 31.450 olie + filter vervangen
15-01-2000 35.750 olie + filter vervangen
14-01-2000 35.875 valbeugel opnieuw verchroomd en voetsteunen vernieuwd
15-04-2000 35.900 grote beurt: kardanas olie, remvloeistof vervangen, kleppen gesteld en carburateurs schoongemaakt. Koplamphuis vervangen en nieuwe koplamp-oren gemonteerd.
23-09-2000 38.600 achterbeugel vernieuwd vanwege schade door valpartij en frame behandeld tegen roest.
12-05-2001 39.460 kleine beurt: kleppen gesteld en bougies vervangen, achterrempedaal vervangen, jiffie vervangen, knipperlichtsysteem gemaakt en luchtfilter schoongemaakt.
15-03-2002 41.340 olie + filter vernieuwd
12-04-2003 43.143 kleine beurt: remvloeistof vervangen, remhendel onderhouden i.v.m. disfunctioneren, koelvloeistofreservoir geheel leeggezogen en gevuld, cardanasolie en balhoofd gecheckt en knipperlichtsysteem gemaakt.
17-06-2003 43.500 nieuwe achterband (Roadwinner)
17-01-2004 45.545 olie + filter vernieuwd
17-01-2004 45.545 check olieverbruik middels registratie van bijvullen olie vanaf dit moment!
01-05-2004 46.270 kleine beurt: los contact verholpen van het knipperlicht links achter; bougiekabel gerepareerd, luchtfilter schoongemaakt
26-02-2005 48.243 nieuwe voor- en achterband (Roadwinner) i.v.m. slijtage voorband en lekkage achterband. Grote beurt: kardanas olie gecheckt, koelvloeistof (aluminium), bougies, remvloeistof, luchtfilter vervangen en kleppen gesteld. Compressie gemeten en carbarateurs gesynchroniseerd. Orginele uitlaten vervangen voor JAWA (LAZER) dempers. Distributieketting, balhoofdlager, achtervorklagers checken. Smeren koppelingskabel en gashendel. Zweten van cilinderkop (rechts) verholpen en zweten achter radiator bekeken. Remschrijven schoongemaakt en gecontroleerd op slijtage. Handvat gashendel vernieuwd.


Eigenaar: Stephan







CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#74 | Geplaatst: 26 okt. 2017 14:12 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:

Bijgaand een plaatje van mijn custom uit 82. Wellicht komt-ie in aanmerking voor een leuke plaats op de site

Eigenaar: Henk-Jan



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#75 | Geplaatst: 26 okt. 2017 14:14 
Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1989
Bijzonderheden:

Dit is mijn honda bijna klaar voor een nieuw sijzoen 2005 hier rijd ik al 9 jaar op en ik ben erg tevreden maar je ziet dat ik met de renovatie, bezig ben. samen met Marco hebben we de motor tot op dit moment weer optimaal in, orde gekregen, het is een honda uit 1989 en is nu weer als nieuw.......
ik weet dat de foto niet kompleet is maar op dit moment weet ik dat de motor weer helemaal in orde komt.

Eigenaar: Peter



CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 ๐Ÿ’ฐ

Pagina  Pagina 5 van 11:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500/CX650 Custom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven