Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500z/a/b

 
 
Pagina  Pagina 4 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#46 | Geplaatst: 23 okt. 2017 13:40 
Model: CX 500 A
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Ben sinds 1978 eigenaar en heb de motor vanaf de 'folder gekocht'.

Er is sindsdien wel het een en ander aan veranderd. De voorvering is WP met luchtondersteuning, J.S.-stuurkuipje vervangen door een scherm en daarna door een zwarte Rickman-polariskuip die prima bevalt. De motor is, behalve de kuip, VW-metalic zwart gespoten. Achter zaten de orgine dempers met WP-veren die echter wegens lekage in Zweden vervangen zijn door Marzocchi met luchtondersteuning. Achterop zit een zelf verbouwd Krauser-kofferrek met sinds kort een topkoffer.

Na een aantal jaren stilgestaan te hebben ben ik in januari begonnen met het renoveren. Remklauwen rereviseerd en stahlflex remleidingen gemonteerd. Balhoofdlagers vervangen, frame en achterbrug ontroest en in de Hammerite gezet. achterbruglagers ingevet (was kompeet ingedroogd, alsmede het vet in het achterwiel.) Het blok gedemonteerd en geborsteld met een messingborstel. Hierna het geheel zwart geverfd, zag er niet uit met al die oxidatie, voor stralen o.i.d. was te weinig tijd.

Hierna de zaak weer inelkaar geschroefd, benzine erin en voorzichtig gestart met de auto-accu. Wonderbovenwonder liep hij de na de derde keer starten! Zelden is er een gelukigger cx-rijder geweest! Helaas.... na enkele tientallen km voorzichtig rijden werd het rammelen toch niet minder en toen ik de kleppen wou stellen zat er veel water in het blok, koppakking gesneuveld. Het hele blok op de ontsteking na vervangen door een ander (sloop) blok.

Hier is verder nog niets aan gedaan behalve oliefilter en olie verversen,nokkenas- en kleppen stellen.

Nu rijdt hij weer als het spreekwoordelijke zonnetje alweer een kleine 1000 km.


groeten, Joost

Eigenaar: Joost van Rheden.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#47 | Geplaatst: 23 okt. 2017 13:42 
Model: CX 500 A
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden:

Eigenaar: Ruud van de Waarde.



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#48 | Geplaatst: 23 okt. 2017 13:44 
Model: CX 500 A
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden: Model: CX500A
Kleur: rood
KM stand: 66.000
Bouwjaar: 20 januari 1983
In bezit sinds: 7 april 2000

Dit is mijn tweede CX500. De eerste (een blauwe met een witte Rickman kuip, kenteken MB-83-DZ) had ik in 1984/85 waarna ik hem inruilde voor mijn eerste auto, een Fiat Panda. Oude liefde roest niet dus toen ik na 15 jaar weer tegen een CX500 met toerkuip aanliep was ik verkocht en rijd ik weer CX500.

Mijn CX500 is voorzien van een Vetter kuip (in kleur mee gespoten), Krauser koffers en Philips radio. De vorige eigenaar heeft het blok en frame opnieuw gespoten dus dat ziet er bijna als nieuw uit. Ik heb weinig verstand van de techniek dus het noodzakelijke onderhoud wordt uitbesteed aan de lokale Honda dealer.

Ik ben een echte mooi-weer-rijder en rij misschien 1000 km per jaar.

Met vriendelijke groet, Erik Windmeijer.

Eigenaar: Erik Windmeijer



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#49 | Geplaatst: 23 okt. 2017 15:40 | Aangepast door: MAST 
Model: 3x CX 500
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden:
Honda CX500 25 04 78 CX500-2016198 ZH-72-00
Honda CX500 11 10 78 CX500-2015750 ZH-71-03
Honda CX500 02-03-79 CX500-2038430 ZL-95-84

Startklare toestand, geheel gedemonteerd geweest, en opnieuw opgebouwd.
Alle twijfelachtige en defecte onderdelen zijn vervangen .
De nokkenas kettingspanners zijn volgens de laatste specificaties, dus met automatische spanner uitgevoerd.
Perfecte olie druk en laadspanning, verbeterde waterpomp afdichting,en dus geen lekkages.
ZH 72 00 is nog vrijwel origineel model, met Schurgers kuipje en valbeugels,
De overige twee machines hebben o.a. een gemodificeerd front.met de koplamp van de custom modellen en daarmede een aardig gedrongen uiterlijk zoals bij de z.g.n. STREETFIGHTERS !

Ze zitten goed in de lak en zijn verregaand roest vrij, met veel zorg zijn vooral de achter vorken hersteld en tegen roest beschermd. Ze zijn niet perfect schoon, want ze worden nog regelmatig bereden.

Het ligt in de bedoeling deze machines compleet met alle reservedelen als een geheel te verkopen! Doe dus maar een voorstel!!



Eigenaar: Jerry van Eizenga







Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#50 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:17 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Zo was hij eerst
Voor wie het nog niet wist.
Ray
Beste CX vrienden,

Met trots kan ik melden dat deze maand mijn CX de eer te beurt is gevallen om motor van de maand September te mogen zijn. De directe aanleiding hiervoor is eigenlijk dat precies een jaar geleden (op 5 september ) mijn CX, terwijl ik op weg was naar ons eerste CX-weekend in Boekel, spontaan vlam vatte, en zo'n beetje half afbrandde. Het verhaal en de foto's van de brand zijn elders op de site te vinden. Nu we een jaar verder zijn kan ik je vertellen dat de CX weer in volle glorie rondrijdt, en met nog meer trots kan ik je vertellen dat ik de restauratie geheel zelf heb gedaan. Maar zonder de onderdelen van een aantal clubleden, de hulp van mijn broer Marcel bij het solderen van de kabelbomen, en de adviezen omtrent de CDI van weer andere clubleden, was het me waarschijnlijk niet gelukt.

Natuurlijk ben ik snel na de brand (onstaan door kortsluiting IN de accu), begonnen met het demonteren van alles wat door de brand was aangetast: kabelbomen, luchtfilterhuis, binnenspatbord, CDI, buddy, het kontje, achterband, schokbrekers, accu, spanningsregelaar, slangetjes en nog veel meer. Daarna het frame en achterbrug kaalgeschuurd en opnieuw geprimerd en afgelakt. Vervolgens samen met mijn broer de kabelbomen afgemeten, en gesoldeerd en geïsoleerd met krimpkousen en waar nodig tape. Alles getest, dus electrisch leek alles in orde. Na het verder afbouwen van de motor geprobeerd de motor te starten, maar dat wilde niet lukken. Volgens het handboek alles doorgemeten, maar daarvan klopte het een en ander niet. Na uitgebreide correspondentie met Rupert Vanderhaegen, alias 'Le Professeur' , heb ik op de grote blokstekker van de drie sets draden (en 1 massadraad) twee sets omgedraaid, en dat werkte. De dradensets voor stationairloop en middentoerengebied moesten qua polariteit omgewisseld worden en dat hielp. En nee, bij het solderen is niets misgegaan. Ik heb zelfs de isolatie weer opengesneden om dat achteraf te controleren. Wie het weet mag het zeggen!

Mijn CX had een prachtig mooie ( alhoewel niet originele) rood metallic kleur. Het overspuiten van de zijkapjes en het kontje is me voorlopig echter te duur, vandaag dat ik die maar hooglans zwart heb gespoten met een spuitbus van Praxis. Best strak. De buddyseat die ik kreeg op de onderdelenbeurs bleek helaas het luchtfilter te vervuilen met losse roest, vandaar dat ik mijn eigen buddy met polyestherhars weer heb verstevigd, en hem vervolgens met een nieuwe skai-huid heb overtrokken. Met dank aan mijn vader en moeder!

Na de brand staat er nu weer een CX die prima loopt, er best goed uitziet, en waarvan de bezitter trots is dat íe 'm weer zover heeft gekregen. Inmiddels heeft ie al weer een aardig aantal kilometertjes achter de boeg, waaronder een lang weekend in het Taunusgebergte in Duitsland, hetgeen garant staat voor het nodige misbruik. En toch, telkens al ik 'm parkeer en wegloop, kijk ik even om.... geen rookwolken???

Dan wil ik graag nog een paar mensen bedanken: Niek, Roelof en Jos voor de onderdelen, Rupert voor de CDIntelligentie, Grote Broer Marcel voor een dagje solderen en schroeven, en tenslotte mijn zoons Joris en Wouter, omdat ze nooit zeurden als ik weer eens met de motor bezig was, en hun pappa bewonderden toen z'n CX het weer deed...

Bijgaand tref je een selectie uit de fotos die ik zo tussendoor gemaakt heb, en natuurlijk een van het eindresultaat.
Groeten, Ray (die droomt van mooiere en snellere motoren, maar nergens zo'n fijn kluppie bij zal vinden....)

Eigenaar: Ray Nijskens.

CX500 Ray 1
CX500 Ray 1
CX500 Ray 2
CX500 Ray 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#51 | Geplaatst: 23 okt. 2017 22:22 
Model: CX500A
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden: Afgelopen dinsdag kwam ik met een vriend om sentimentele redenen bij Snoek Motoren in Heerhugowaard. Toen een verkoper mij vroeg of hij iets voor mij kon betekenen blufte ik: 'Een CX 500 uit 1978!' Mijn droommotor uit die tijd.

Die had hij niet, maar wel eentje uit 1980. Enthousiast liep ik mee naar een schuurtje naast de werkplaats en daar stond mijn droomfiets: een rode CX 500 B. Duidelijk gebruikt, maar op de valbeugel met mistlampen na helemaal origineel.

Na het contactsleuteltje te hebben omgedraaid sloeg de motor met een druk op de knop aan. Mijn bloed begon te borrelen, en allerhande beelden van lang geleden trokken aan mij voorbij. "Hoeveel moet 'ie kosten!?" riep ik spontaan. Voor die prijs kon ik 'm niet laten staan.

Dus, ziehier, mijn trotse nieuwe bezit: een Honda CX 500 B uit (na deugdelijk onderzoek...) 1981. Leuk restauratieproject voor de toekomst. Eerst moet ik nog even verhuizen, maar wanneer de tijd en mijn schuurtje rijp zijn gaan we deze CX helemaal strippen en terugbrengen in showroomconditie!

Enige kennis en ervaring daarbij kan ik wel gebruiken. Dus ik zal me maar gauw registreren op het prikbord!

CX500A 1
CX500A 1
CX500A 2
CX500A 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#52 | Geplaatst: 24 okt. 2017 23:02 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Op mijn 18e (nu 16 jaar geleden) begonnen met motorrijden. Ik kon een CX 500 uit 1978 op de kop tikken voor 2.000 gulden. 6 jaar heeft deze motor dienst gedaan als toermotor en als woon-werk fiets. Het enige probleem wat ik heb gehad was de welbekende distributieketting. Verder nooit wat. Hierna even een uitstapje gemaakt naar een Yamaha Maxim 700.

Na een paar jaar zonder motor ben ik toch weer op zoek gegaan naar een CX. Dit keer kwam ik uit bij een GL 650 D2 uit 1984 (Silver). Deze motor had echter een vervelende trilling in het stuur (tussen 5000 en 6000 tpm). Via deze geweldige site heb ik echter iemand gevonden die zijn CX 500 wilde ruilen tegen mijn GL 650. Nu weer terug bij de oude vertrouwde CX 500. En kijk eens wat een prachtmachine!

Wijzigingen mei 2005:

King & Queen buddy
Topkoffer
Spatlap
Stuur Silverwing
Spiegels
Chrome rand onderkant tank
Kleppendeksels gepolijst
Olietemperatuurmeter
Chrome bumper
Progressief verende voorvorkveren
Uitlaatdempers

Groeten,

Peter.

Eigenaar: Peter

CX500 Peter 1
CX500 Peter 1
CX500 Peter 2
CX500 Peter 2
CX500 Peter 3
CX500 Peter 3
CX500 Peter 4
CX500 Peter 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#53 | Geplaatst: 24 okt. 2017 23:04 
Model: CX 500 B
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden: Tourscherm
Eigenaar: Rembrandt.

CX500 Rembrandt
CX500 Rembrandt
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#54 | Geplaatst: 24 okt. 2017 23:08 
Model: CX500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden:
Hierbij een foto-tje van mijn CX500. Kenteken MB-32-FG
De motor heb ik nieuw gekocht op 7 februari 1981 bij Safe in Rotterdam.
Bij navraag bij Honda Nederland bleek aan de hand van het frame cq. motornummer
(2048257) dat het kenteken eigenlijk ZR-55-75 zou moeten zijn en dat de datum 25 januari
1979 moet zijn.

Ik heb nooit kunnen achterhalen hoe de vork nu daadwerkelijk in de steel zit.
In 1983 is de nokkenasspanner vervangen. Ook zijn de originele schokdempers vervangen door Koni's (ik mocht deze voor Koni Oud-Beijerland uit testen) en is de voorvork op
lucht gezet tegen het doorslaan bij remmen.

In 1992 kreeg ik bijna (op 900 gulden na) de nieuwprijs terug bij inruil op een Yamaha XJ900 (foei). Deze motor mistte echter de 2 cilinder tokkel, en is door mij na 2 maanden
ingeruild voor een Yamaha XV750 Virago (foei).

Ik mistte echter de CX zo erg, dat ik deze in januari 1993 weer heb teruggekocht. Inmiddels staat er ca. 45000 km op de teller.

Ondanks dat de fiets altijd in de garage staat (sinds een paar jaar op een andere locatie en helaas niet helemaal wind en waterdicht) is het blok wat aangetast afgelopen winter. Met schoonmaakmiddel wel aardig gekregen, maar er zitten allerlei kleine zwarte pitjes op.
De klepdeksels heb ik met afbijt lakvrij gemaakt en zo goed als mogelijk met de hand gepolijst, maar fraai is het nog niet. Verder is alles origineel, heb een origineel kofferrek en ook de originele beugels nog. Helaas ontbreekt het originele kuipje en richtingaanwijzers voor. Ook mis ik de twee type plaatjes die op het motorblok horen (wie heeft ze?) Ik denk thans na om een andere motor aan te schaffen (Yamaha TDM850, foei), vanwege mijn lengte van 2.01 meter zijn er maar weinig motoren waar ik op pas (met name de knieën),
maar deze CX gaat nooit meer weg (bieden staat vrij)

Over een tijdje is-tie belastingvrij en de verzekering is ook al geen groot bedrag. (is er een NOG-GOEDKOPERE old-timer verzekering mogelijk?)

Thomas Bergwerff, Dordrecht


Eigenaar: Thomas Bergwerff.

CX500 Thomas 1
CX500 Thomas 1
CX500 Thomas 2
CX500 Thomas 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#55 | Geplaatst: 26 okt. 2017 09:45 | Aangepast door: MAST 
Model: CX500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Eindelijk is het dan zover dat mijn cx-je dan ook op de site gezet wordt.

Ik heb in 2001 mijn rijbewijs gehaald en was op zoek naar een motor waar ik op kon leren rijden, en die ik alleen maar hoefde te poetsen (lees wienig onderhoud).
Ik zocht dus iets met een cardan. Bmw is toch wel duur en ook niet mijn smaak dus dat werd zoeken.

De vriend van een vriendin van mijn zus van school (lekker lang lijstje) had nog een motorfiets staan, een cx 500. Ik dus op internet kijken bij verkoop pagina's naar een cx, zie ik daar dus een cx, maar wel een E dus ik denk lekker.

Wij dus een afspraak gemaakt en in het weekend van Well naar Balkbrug gereden. en daar stond mijn mooie blauwe cx-je (blauw mijn lievelings-kleur mijn motorpak past er precies bij). Toch wel wat anders dan op internet maar voor 2000 guldens toch ook wel redelijk in mijn mening. Een proefrit gemaakt en er meteen achter gekomen dat het toch wel oudere motors zijn met hun smalle stuurtje. Maar ik was toch wel van plan om zo snel mogelijk motor te gaan rijden dus dit werd ze. (liefde maakt blind dus regel nummer 1 van het kopen van welkwils wordt vergeten (vergelijk met iets soortgelijks)).

De week erna terug met het geld en ik ben er meteen mee naar huis gereden. Zalig je eigen motor.

Van november 2001 tot 2002 ben ik in Australië geweest (auto verkocht motor in de schuur gezet) en heb daar een ventura bike pack gekocht voorop de motor dus daarna kon ik wat meer bagage mee gaan sjouwen.

Na terug komst wat meer op internet gaan zoeken over de motor en zodoende kwam ik bij deze site met al haar nuttige informatie en links.

In 2004 naar boekel geweest helaas maar alleen voor de zaterdag maar wat was het gezellig met al die mensen en mooie motoren. ((nog een prijs gewonnen met meest slechtste zadel )) In 2004 naar SintJansklooster geweest dit maal wel het hele (natte) weekend maar helaas dit keer zonder mijn trots de cx maar met mijn andere trots mijn divvie (cx-je lag op de OK).

Op de onderdelen markt nog wat leuke dingetjes opgepakt.

En nu hoop ik nog op weer lange en veilige kilometers op mijn mooie cx.

Mijn cx-je heeft nu 2 keer een operatie ondergaan.

De eerste keer stonden er wat auto's teveel bij het stoplicht en zijn we gaan liggen (krom stuur en de kleppendeksel afgeschuurd),

De tweede keer om de stator te vervangen (ging goed voor iemand met twee linkerhanden).

Het zadel is opnieuw overtrokken door de man die het ook op ons prikbord had gezet en ik ben er zeer tevreden over (zjefko@wanadoo.nl).

Lekker kleurtje he?
Cosmar.

Eigenaar: Cosmar Gommers

CX500 Cosmar 1
CX500 Cosmar 1
CX500 Cosmar 2
CX500 Cosmar 2
CX500 Cosmar 3
CX500 Cosmar 3
CX500 Cosmar 4
CX500 Cosmar 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#56 | Geplaatst: 26 okt. 2017 09:50 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:
Ik heb er weer eentje bij! Een 80-er dit keer. Loopt prima. De bedoeling is dat mijn 78-er (motor 40) vanaf deze winter een totale restauratie ondergaat, dus dit wordt de dagelijkse motor.
Groeten, Jos
Eigenaar: Jos van Rijswijk.

CX500 Jos v Rijswijk
CX500 Jos v Rijswijk
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#57 | Geplaatst: 26 okt. 2017 13:58 
Model: CX500A
Bouwjaar:?
Bijzonderheden: Hier een foto van mijn cx voor in de Showroom. Ik vond hem zo mooi dat ik hem niet wil onthouden, ik ben dan ook wel een beetje trots op dit oude beestje dat ik nog wel even wil vertroetelen als het kan! Verder wens ik het bestuur een hele fijne Kerst en een gelukkig en gezond en productief nieuwjaar.

Met de beste wensen van: Harry Spijkers

Red:Sinds april 2005 is Gea de gelukkige bezitter van deze motor:
Eigenaar: Harry Spijkers.

CX500 A Harry
CX500 A Harry
CX500 A Gea
CX500 A Gea
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#58 | Geplaatst: 26 okt. 2017 20:39 
Model:CX 500A + Custom
Bouwjaar:1979 / 82
Bijzonderheden: Hello,
Member of the CX Twinning Club of France, I have many CX.
The first, cx Rickman 1979, 45000 Km, very good for a long time to ride my second, 500C 1982 , 67000 Km for every day's and when the sun shine and a 400 C and 650 E and many parts of cx.
Its a very nice bikes and in the CX Twinning Club of France we have 200 différents cx.

@+ Thierry Rodes
live in Normandië France



Eigenaar: Thierry Rodes.

CX500A Thierry
CX500A Thierry
CX500 Custom Thierry
CX500 Custom Thierry
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#59 | Geplaatst: 26 okt. 2017 20:41 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: 50000 km gereden
Eigenaar: Jan de Jong.

CX500 Jan de Jong 1
CX500 Jan de Jong 1
CX500 Jan de Jong 2
CX500 Jan de Jong 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#60 | Geplaatst: 26 okt. 2017 20:42 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Sinds twee weken heb ik ook eindelijk een cx500 te pakken, er moet nog wel het een en ander aan gebeuren, maar ja, aan welke niet zou ik zeggen.

Eigenaar: Frank.

CX500 Frank
CX500 Frank
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 4 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500z/a/b

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven