Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500z/a/b

 
 
Pagina  Pagina 7 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#91 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:10 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden:
Zoals je ziet rijden mijn kippen ook graag CX. Is het wat? Zo'n Akrapovic demper met een 2 in 1 systeem?

Eigenaar: Rob.

CX500 Rob 1
CX500 Rob 1
CX500 Rob 2
CX500 Rob 2
CX500 Rob 3
CX500 Rob 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#92 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:13 
Model: CX 500 z
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Half mei heb ik mijn rijexamen gehaald en inmiddels heb ik al een paar duizend km gereden. Ik moet zeggen, het bevalt uitstekend! Helaas kreeg ik mijn CX500c niet meer gestart. Toen ik hem gekocht had, liep de motor en ook daarna heb ik deze motor een paar keer gestart.

Helaas lukt het me nu niet meer, ook niet terwijl ik gekoppeld sta aan de accu van mijn auto. Een van de spoelen van de ontsteking (witte en blauwe draad) hebben niet voldoende weerstand. De waarde is te laag en vermoedelijk zit er sluiting tussen een aantal wikkelingen.

Daarbij vermoed ik dat mijn carbs ook debet zijn. Kortom, ik ben nog bezig met deze motor. De info van het prikbord heeft me goed verder geholpen en ik weet nu wat ik moet gaan doen.

Omdat ik er van baalde dat ik niet op de cx kon rijden (maar wel op een door mij opgeknapte CB550k3 uit 1977) heb ik er inmiddels een CX bij ! Goed nieuws dus; Het is een zwarte CX500 uit 1980 en de foto sluit ik bij. Ik heb hem overgenomen van iemand in Meppel, voor een heel schappelijk bedrag. Heen met de trein (Heemstede - Meppel ) terug op de motor en daarna nog heel veel probleemloze kilometers gereden en hoop daarmee nog flink verder te gaan. Start prima, rijdt prima, ne pas de probleme dus , heerlijk !

Mijn motor-arsenaal bestaat inmiddels uit:

1 maal Honda CB350 twin uit 1971, rijdt prima
1 maal Honda CB350 twin uit 1974, rijdt, maar zal worden opgeknapt.
1 maal Honda CB550 Four k3 uit 1977, heb ik al vrijwel helemaal opgeknapt en rijdt prima (motorisch redelijk).
1 maal Honda CB550 Four k3 uit 1977, is al vrij ver opgeknapt, ben bezig met de voorzijde, vork, cockpit, nog niet op gereden (byz. fraai blok)
1 maal Honda CX500c uit 1983, heeft ontstekingsprobleem, denk aan volledig electronische ontsteking met transistoren.., dan kunnen alle defecte spoelen nl. blijven zitten.
1 maal Honda CX500 (z?) uit 1980, rijdt prima, ziet er goed uit, trekt als een lier en is mijn dagelijkse brommer.

mijn kluswerk speelt zich hoofdzakelijk in de tuin en schuur af. maar in de winter staan de motoren in een loods. Je bent nu weer helemaal bij. Ik hou de website in de gaten en als ik in de gelegenheid ben zie je me (evt. met dochter achterop) verschijnen op een club-evenement. (Ben overigens in Veghel geweest tijdens de onderdelendag, was heel leuk, maar moest toen noodgedwongen met de auto....)

Groet, Joost Hilders Heemstede

Eigenaar: Joost Hilders

CX500 Joost Hilders 1
CX500 Joost Hilders 1
CX500 Joost Hilders 2
CX500 Joost Hilders 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#93 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:16 
Model: CX 500 z
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Nu mijn kuip erop zit is ie helemaal klaar voor in de showroom; hier het verhaaltje;
toen ik in Groningen woonde leerde ik een cx-gek kennen, toen ben ik ook begonnen met motorrijles. en na een weekendje Vechta was ik helemaal verkocht, daar hoorde we ook dat Floris nog een blauwe te koop had en na bezichtiging die motor ook maar meteen gekocht. toen moest ik dus nog wel even gaan slagen.

Na 2x gezakt te zijn (helaas) en een rijles schuiver (auto nam voorrang) heb ik op donderdag 12 juli het papiertje gehaald, HOERA. het hoger stuurtje met schermpje en de koffertjes hadden we er al opgekocht, maar voor het kuipen ben ik zelf naar Terry gereden.

"Hans" zoals hij heet is een er een van het eerste jaar (1978) maar hij gaat nog lang niet met de vut, jullie zullen mij er nog op vele treffens mee zien.

groetjes Grietje.

Eigenaar: Grietje.

CX500 Grietje 1
CX500 Grietje 1
CX500 Grietje 2
CX500 Grietje 2
CX500 Grietje 3
CX500 Grietje 3
CX500 Grietje 4
CX500 Grietje 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#94 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:25 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden: Tijdens mijn verhuis kwam ik nog een foto tegen van mijn eerste motor. Ik heb deze CX500 van bj 1980 gekocht als rat-bike. Hij was helemaal zwart geverfd met een borstel, inclusief motorblok, uitlaten, wielen,... kortom alles wat normaal blinkt was zwart .

Na enkele weken poetsen heb ik de motor weer in zijn originele staat gekregen, dus niet herspoten, nee gewoon de zwarte verf eraf gedaan. Alleen de striping op de tank was er niet meer op. Ik heb veel plezier beleefd aan deze motor, na 2 jaar heb ik hem ingeruild voor een andere, maar ik denk nog met veel heimwee terug aan deze mooie motor.

Ik zou het leuk vinden mocht de foto in de showroom geplaatst worden.


Eigenaar: Tom Vanderbeuren



Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#95 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:30 
Model: CX500 a
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden: Hoi Frans, de cx is origineel op de schokbrekers (koni) en de uitlaat na. Heeft maar 35000 km op de teller. bj 1983 Ook het ruitje op kuipje is nog gaaf. Meestal in het weekend haal ik hem van stal als het heel mooi weer is, loopt als een zonnetje ik ben er erg tevreden over. Inmiddels heb ik nog een blauwe CX 500b in onderdelen met een gereviseerd blok (70000 km). Ook nog een cx 650 e in de garage staan en voor dagelijks gebruik een honda SLR 650. Volgend seizoen ben ik van plan om aan diverse activiteiten deel te nemen, ben nu bijna een jaar lid. De Honda cx club mag trots zijn op zo'n geweldige website. Groet Berry.

Eigenaar: Berry Rombouts.

CX500 Berry 1
CX500 Berry 1
CX500 Berry 2
CX500 Berry 2
CX500 Berry 3
CX500 Berry 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#96 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:32 
Model: CX 500 a
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Zodra hij volledig is overgespoten en voorzien van kuip stuur ik nieuw foto`s

Eigenaar: Pjotter (Peter Meijer)

CX500 Pjotter 1
CX500 Pjotter 1
CX500 Pjotter 2
CX500 Pjotter 2
CX500 Pjotter 3
CX500 Pjotter 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#97 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:35 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Ik rij nu al weer bijna twee jaar rond op mijn CX en vond het eigenlijk wel eens tijd worden om hem in de showroom te zetten. Ik kocht mijn CX vooral voor woon-werk verkeer en heb er nu zo'n 30.000 km opzitten. De Vetter Windjammer zat er al op en ik vind dat erg mooi staan en het rijd ook zeer comfortabel.

Ik heb nog twee cx'en op mijn naam staan maar die moeten nog opgebouwd worden, het is de bedoeling dat deze zwarte voor de winter is en ik wil er een naar eigen smaak verbouwen voor de andere helft van het jaar. Het resultaat zal ik nog wel laten zien als het zover is. Oh ja, ik heb hem speciaal voor de foto niet gewassen want het is een echt werkpaard.

Met vriendelijke CX groet, Ton Oostveen


Eigenaar: Ton Oostveen

CX500 Ton Oostveen
CX500 Ton Oostveen
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#98 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:39 
Model: CX 500 DeLuxe
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden: Ik heb deze CX500 DeLuxe (1980) gekocht in juli 2007 met een kilometerstand 59.000 km in uitstekende staat. De motor is in 1990 ingevoerd uit USA. Op dit moment rij ik nog op een iets te smalle voorband (3,25 inch i.p.v 3,50), maar als 'herintreder' stel ik (nog) niet zoveel eisen aan dit soort zaken. Binnenkort zijn de dempers aan vervanging toe.

Het olieverbruik is c.f. de verwachtingen: 1 liter op 1500 km. 8000 toeren is geen enkel probleem. Het benzineverbruik: 21 km/l. Ik heb in oktober nog een klassieke rotonde-schuiver gemaakt; nat en vervuild wegdek, negatieve kanting en iets teveel tegengestuurd -voorwiel brak uit. Misschien dat een bredere voorband me nog gered zou hebben. You'll never know.

De schade viel mee: spiegel - koppelingshandle - perspex windscreen. Onderhoud probeer ik zoveel mogelijk zelf met de CX-forum hulp te doen; dit gaat nog steeds prima en ik heb er veel lol in. Ik mag alleen niet teveel thuis opvallend in de CX-handboeken lezen en bladeren.. Maar dat komt jullie vast wel bekend voor. De motor wordt gebruikt voor funtouren met de kids en hier en daar voor woon- werkverkeer. Ik rij meestal in de Bollenstreek (Sassenheim-Lisse-Noordwijk) maar soms ook richting Heerenveen (Thialf) en Den Helder (Koninklijke Marine).


Eigenaar: Erwin Wormgoor

CX500 Deluxe Erwin
CX500 Deluxe Erwin
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#99 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:42 
Model: CX 500 A
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden:

Ben nog niet zo lang eigenaar van deze CX, slechts een paar weken. Mijn eerste motor was een CX, super veel plezier van gehad en heb met deze motor veel rijervaring opgedaan.
Na lang zoeken, de meeste zijn toch wel afgetrapt, kwam ik deze tegen en was meteen overstag. Tot in de puntjes onderhouden, van een echte liefhebber zal ik maar zeggen.

Ga zeker een paar toertochten rijden met de club.

Eigenaar: Ab de Haas.

CX500 Ab
CX500 Ab
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#100 | Geplaatst: 27 okt. 2017 10:39 
Model: CX 500 B
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden: Dag Frans,

zou je dit plaatje van mijn CX willen toevoegen aan de showroom van de CX site.
Het is een CX 500B van 1980 die ik in februari heb aangeschaft met 38.825 km op de teller.

Het is eigenlijk terug naar een oude liefde: ooit (in 1978) heb ik een blauw exemplaar gehad, die na 6 jaar het veld ruimde voor een witte CX 500 Euro. In 1985 stapte ik over op een BMW K100. Maar ja, oude liefde roest niet (of toch wel een beetje als je er niet goed op past...) en toen ik speurende op Marktplaats deze tegenkwam was het gauw gedaan. In korte tijd heb al meer aan de CX gesleuteld dan in de hele tijd dat ik mijn BMW K100 heb, maar ja, ik vond dat hier en daar toch wel nodig.

Voorlopig ben ik er eerst klaar mee en het resultaat stemt mij wel tevreden: de topcase eraf, stuurkuip eraf, nieuwe handles (er was eentje deels afgebroken), nieuwe knipperlichten voor, nieuwe spiegels voor, nieuwe (2e hands)uitlaatbochten, progressieve voorvorkveren, nieuwe achterveren+dempers. De veerattributen zorgen trouwens voor een fiks beter weg- en stuurgedrag! Verder nog het nodige schuur- en poetswerk natuurlijk.

Grappig detail: in het vakje van het boordwerktuig vond ik een oude kopie van deel 1 (1980) + 2 (1990). Blijkt deze fiets gereden te hebben in Joure en het kenteken deel 2 geregeld te zijn in Heerenveen waar ik werk =-O . En dat terwijl ik hem uit Noord-Holland heb opgehaald...
Ook zat er een certificaat bij van de vervangingsdempers, zodat ik nu weet dat dit Laser - deeptone exemplaren zijn.

Groeten, Henk Nijzing Nieuwehorne

Eigenaar: Henk Nijzing

CX500 Henk Nijzing
CX500 Henk Nijzing
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#101 | Geplaatst: 27 okt. 2017 13:23 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500 A (2x)
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Hier een foto van mijn tweede CX500 met volle kuip en kofferset. Bouwjaar mei 1978.
Vorig jaar gekocht en al het een en ander aan opgeknapt. Tevens foto van mijn eerste CX met kofferset bouwjaar juli 1978
Mijn oude CX en mijn nieuwe CX staan gebroederlijk onder het afdak.

groetjes, Fozzie.

Eigenaar: Fozzie

CX500 Fozzie 1
CX500 Fozzie 1
CX500 Fozzie 2
CX500 Fozzie 2
CX500 Fozzie 3
CX500 Fozzie 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#102 | Geplaatst: 27 okt. 2017 13:27 
Model: CX 500 A
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden:

Eigenaar: RFM

CX500 Lischer 1
CX500 Lischer 1
CX500 Lischer 2
CX500 Lischer 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#103 | Geplaatst: 27 okt. 2017 13:29 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden:
Deze motor wil ik gaan verkopen, voor meer info, geïnteresseerde is meer te lezen op internet.

Eigenaar: Piet Jacobs.

CX500 Piet Jacobs 1
CX500 Piet Jacobs 1
CX500 Piet Jacobs 2
CX500 Piet Jacobs 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#104 | Geplaatst: 27 okt. 2017 13:34 
Model: CX 500 A (2x)
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: In de showroom staat onder nr. 57 nog steeds m'n eerste CX aankoop, de "oude C" . Die is niet meer, maar het frame heeft voor zover ik weet een nieuwe bestemming gevonden. Na lang sleutelen, kopen, ruilen en verzamelen heb ik op 't ogenblik twee CX-en, alle twee van 1978. Eentje is min of meer ongemerkt steeds origineler geworden en rijdt prima. Maar toen stond er bij nader inzien toch wel een grote collectie onderdelen in de garage. Daar moet toch wat van te maken zijn? En ja hoor, weer een CX, nu niet standaard maar gewoon in elkaar geknutseld en met een spuitbusje rood en een spuitbusje zwart kom je een heel eind. Luistert vanwege de gebruikte verf techniek dan ook naar de bijnaam "klodder". Rijdt prima, alleen die uitlaat -inderdaad- geen gezicht, bestaat uit een laser 2-in-1 die bij gebrek aan binnenwerk een $%^kke herrie maakte, dan maar even een oude demper erachter geschroefd. Vrijheid, blijheid, lelijkheid, maar 't klinkt heel apart.

Wordt ongetwijfeld vervolgd, maar nr.3 laat nog op zich wachten.

edit 2017 : De klodder is naar neef Jan verkocht die er al weer jaren mee rijdt. De eerste CX500 die blijft, en heeft nu een rood RIckman Polaris jasje om er eens wat meer mee te gaan touren, zie de 3e foto!

gr. Frans (Brinkman, aka brinkcx)

Eigenaar: Frans Brinkman.

CX500 Frans Brinkman
CX500 Frans Brinkman
CX500 "klodder"
CX500 "klodder"
De CX500 nu met kuip
De CX500 nu met kuip
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#105 | Geplaatst: 27 okt. 2017 13:48 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Hier een paar foto's van mijn cx 500, zoals ik hem gekocht heb.
Ik heb hem allen een beetje gepoetst.
Mijn volgende doel is om te propberen om het originele ruitje na te maken.

Eigenaar: Arnold Veenis.

CX500 Arnold V 1
CX500 Arnold V 1
CX500 Arnold V 2
CX500 Arnold V 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 7 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500z/a/b

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven