Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: Specials

 
 
Pagina  Pagina 3 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#31 | Geplaatst: 30 okt. 2017 15:31 
Model: CX 500 Custom
Bouwjaar: -
Bijzonderheden: Gemodificeerd frame, andere tellers en koplamp, clignoteurs in stuur,
forward control, voor- en achterspatbord.

Eigenaar: Kurt

CX500 ombouw1
CX500 ombouw1
CX500 ombouw 2
CX500 ombouw 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#32 | Geplaatst: 30 okt. 2017 15:40 
Model: CX 500 Custom
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden:
20 jaar in mijn bezit. Koplamp van een 2CV, temp.meter en toerenteller in fietslampjes, km-teller van Sigma(digitaal). CX 500C tank, Sunbeam S7 achterspatbord, Matchless uitlaten. Superbike stuur met universele spiegel (onder het stuur gemonteerd, niet alleen mooi maar je bent ook je elleboog "kwijt"). Carterontluchting naar aluminium badschuimflesje, eigenbouw achterlichten, eigenbouw zijkapjes. Frame aangepast en verlaagd. Géén middenbok (vanwege de Nederlandse drempelgeilheid was dat niet meer te doen. Opbokken was sowieso een avontuur geworden). De wielen zijn ontdaan van Honda's ComStar spaken en velgen. Er zijn ringen gedraaid, passend op de naven, om 2 17" TransAlp achtervelgen in te kunnen spaken(RVS natuurlijk). Voorspatbord van Supermagna. Voor Bridgestone Exedra 110/90 Achter Exedra 130/80. Ik wil wel zo snel mogelijk, zeker achter Battlaxes terug (waanzinnig goed rubber). Het zadel is in tegenstelling tot de info in het fotoboek op de site niet zelf gemaakt maar gewoon gekocht, in Engeland, dat wel. Het ding is voorzien van een GLblok uit 1983. Met dank aan de Silverwingclub Nederland. Hagon schokbrekers.
Update december 2004:
22 jaar in mijn bezit ( die gekke dingen zijn verslavend). Gekocht als originele cx van de slager uit het dorp, en daarmee de 5de eigenaar. Na vervanging van de koplampunit door een Bates koplampje was het hek van de dam. Uitgangspunt was, en is, dat er geen schroef Harley op zou komen. Dat was in die tijd trend, maar niet de mijne.
CX500E blok (1983) ontdaan van alle overbodige electronica, 16meters kabel !

Zoals te zien op de foto's is de 2in2 uitlaat zelf gelast uit 42mm buis, Er moeten nog wat aanpassingen aan afstelling en geluid plaatsvinden, maar verder ben ik dik tevreden.

Volgende projecten, montage voorvork CX500E, achterbrug versterken en dan zien we wel weer verder. Er is altijd wel wat te doen aan een CX, is het niet cosmetisch dan is het wel mechanisch. De grote droom is een 650 blok opgeboord tot 750cc, maar of dát er ooit van komt.. In de tijden dat de CX gewoon zijn werk doet kan ik me nog bezighouden met een BMW R100RS (in S-uitvoering, 1977), een M72 zijspan (1955) en een 350cc Jawa (1966). Mijn partner rijdt trike (Rewaco 1600, 1988) en die Volvo 164 (1968) die nog net op de fotootjes te zien is, die is ook van mij. Oud spul genoeg om me bezig te houden zou je zeggen.

Daarnaast ben ik aan het werk als beeldend kunstenaar hetgeen (hoop ik) ook aan mijn CX te zien is. Sleutelwoord is balans, niet voor niets heb ik een 2 in 2 uitlaat gebouwd. Twee achterlichtjes? Dan ook twee klokjes op het stuur. Als je goed kijkt zie je dat ook de hoek waaronder de schokbrekers staan, dezelfde is als de hoek van de voorvork. Ik ben blij dat ik een beetje kan lassen. Comfort komt bij deze aanpak helaas wel op het tweede plan.

Ooit, één keer, heb ik zelfs een tweede prijs met mijn CX gewonnen. En dat terwijl ik in totaal de meeste stemmen had ! Het lijken de Amerikaanse verkiezingen wel! Probleem voor de mensen was dat ze mijn CX niet konden plaatsen, is het nou een Rat of een cruiser? Maar waar komt die Dirt-track uitstraling vandaan? Is het niet toch gewoon een chopper?

Afijn, het mag duidelijk zijn, het is MIJN fiets, zelf heb ik maar besloten om het ding als Edel-Rat door het leven te laten gaan. Het komt tenslotte dichter in de buurt van de oorspronkelijke Rat-rijders filosofie als de motoren van de lui die het grof vuil afstruinen en binnen drie weken denken dat ze een Rat-bike hebben gemaakt. Maar ook deze mensen doen maar wat ze willen, ík hoef er niet op te rijden.

Ron Speetjens

Eigenaar:Ron Speetjens

CX500C Ron1
CX500C Ron1
CX500C Ron2
CX500C Ron2
CX500C Ron3
CX500C Ron3
CX500C Joker
CX500C Joker
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#33 | Geplaatst: 30 okt. 2017 15:41 
Model: CX 500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:
Opnieuw gespoten, voorvork HD, achterspatbord HD, veel zelfbouw onderdelen zoals uitlaat, achterlicht, koelvloeistof reservoir enz.

Eigenaar: Conny Burkner.

CX500C chopper
CX500C chopper
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#34 | Geplaatst: 30 okt. 2017 15:42 
Model: CX 500
Bouwjaar: 19??
Bijzonderheden:
Erg mooie zijspancombinatie ! Een vriend van Patrick heeft een CX die op LPG loopt.

Eigenaar: Patrick

CX500 zijspan Patrick
CX500 zijspan Patrick
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#35 | Geplaatst: 30 okt. 2017 16:35 | Aangepast door: MAST 
Model: J.Z.R. CX 500 Barrel Back
Bouwjaar: 1994
Bijzonderheden:
E(Chassis 210) 'Radian Red'. Originally constructed 1994, with total rebuild in 2000 with over £1000 spent on engine alone.(still running in!) Modifications:- Hinged lifting bonnet with quick release S/Steel Clasps on bonnet and boot Rear mounted 5 gallon fuel tank, Electric fuel pump, Brooklands Screens, S/Steel centrally mounted battery carrier. All external nuts and bolts in S/Steel, Manual coolant flow regulator Fitted with M.G.A. wires on front. Revised F/Mudguard fixings (no flexing) Secondary Radiator (in tandem) fitted to front taken from RD 350 to look as 'oil cooler'.
This vehicle was a 'Concours Class Winner' at East of England 'Kit Car' Show 2000, and was featured on 'The Villagers' TV programme (Discovery Home & Leisure channel)
Meer info over deze driewielers? Klik HIER.
Eigenaar: David

CX Driewieler rood 1
CX Driewieler rood 1
CX Driewieler rood 2
CX Driewieler rood 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#36 | Geplaatst: 30 okt. 2017 16:38 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500 C
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden:
Spaakwielen, H-D front, andere tellers, blok gepolijst, forward control.
..The building of the new front was so intensive that i forgot to make pictures while working. The front is complete Harley. The reason for it was: there are no other parts of this form made by other companies... I wanted to have a CX as pure and long as possible. It´s a pity that the rear tube cannot be thicker. The other day I was asked why I use a front tire for rear ... haha.. Everything is accepted by police here in Germany and this is difficult! My "güllepumpe" is 100.000km and 21,5 years old .. no one believes it ! So I'm very proud of this.

Lainel

Eigenaar: Lainel

CX Lainel 1
CX Lainel 1
CX Lainel 2
CX Lainel 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#37 | Geplaatst: 30 okt. 2017 16:45 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500
Bouwjaar:?
Bijzonderheden:
Lees hier meer over deze merkwaardige crosser...:

Eigenaar: ?

CX crosser 1
CX crosser 1
CX crosser 2
CX crosser 2
CX crosser 3
CX crosser 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#38 | Geplaatst: 30 okt. 2017 16:55 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:
Dit is de speciale streetfighter CX van Udo. In 2001 tot mooiste CX gekozen tijdens de bijeenkomst in Vechta, Duitsland.
Udo is in totaal 450 uur bezig geweest om de CX zo te maken als 'ie nu is:

Het frame is korter gemaakt, gezandstraald en er is een poedercoating op aangebracht. Voorvork, remmen en schakelaars zijn van een Honda VFR 750.
Voorwiel van een Honda CBR 1000 met bandenmaat 120-70-17. Handremreservoir en voetsteunen van een Honda CBR 900 RR. Stuurverhoger en vuilvanger op het achterwiel van LSL. Superbike stuur van Lucas, 750 mm breed.
Stalen remleidingen van Spiegler.
Digitale snelheidsmeter met toerenteller van Spiegler.
Achterwiel van Honda CX500 C met bandenmaat 140-90-16.
Schokdempers van Koni. Eenpersoons buddy van Streetware, Oostenrijk.
Radiator van Kawasaki GPZ 550. Sportluchtfilter van K&N.
Koplampen, knipperlichten en spiegels van verschillende accessoire bedrijven. Vierkleureneffectlak van Standox. Aanschafprijs van de motor van 800 DM in 2000, materiaalkosten voor de veranderingen waren meer dan 8500 DM.
Arbeidsuren: meer dan 450...

Eigenaar: Udo

CX streetfighter 1
CX streetfighter 1
CX streetfighter 2
CX streetfighter 2
CX streetfighter 3
CX streetfighter 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#39 | Geplaatst: 30 okt. 2017 17:31 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500 Trident
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:
Signalering: rode pursuitlampen voor en achter tot nu toe. We hopen de trike komend seizoen uit te breiden met sirene en
blauwe zwaailamp.
Tevens voorzien van een elektrisch aangedreven achteruit.
De Honda trike heeft officieel dienst gedaan in Los Angeles bij de L.A.P. D Traffic departement. Ook wel gebruikt als 'bonnenmotor' om foutparkeerders te bekeuren. Zelfs het bonnenboekjes houder is op de motor nog aanwezig aan de zijkant rechtsonder....
Voor zover wij weten zijn er ongeveer 200 tot 250 van deze motoren gebouwd voor de Amerikaanse politie. In deze originele staat is het dus echt een collectors item.

Voor dit driewielig motorvoertuig heb je een B-rijbewijs nodig.

Het is de bedoeling dat Monique met de driewieler de weg onveilig gaat maken en Ron met de Harley, met of zonder zijspan..

Kijk voor meer info op: www.politievoertuigengroep.nl

Eigenaar: Monique.

CX trident 1
CX trident 1
CX trident 2
CX trident 2
CX trident 3
CX trident 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#40 | Geplaatst: 30 okt. 2017 17:52 
Model: CX 500 C
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:
Rijdt op LPG!
Arne Evers is de eigenaar en heeft zelf het systeem er op gebouwd.
Hij is ook RDW goedgekeurd. Er moeten nog kleine dingen aan gebeuren om hem helemaal klaar te hebben,
o.a: beter afstellen op gas, de tank moet nog 5 cm naar voren geplaatst worden om het zwaarte punt beter te verdelen. Het punt ligt nu te ver achter het achter wiel waardoor hij van voren net iets te licht is.

Eigenaar: Arne Evers.

CX lpg 1
CX lpg 1
CX lpg 2
CX lpg 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#41 | Geplaatst: 30 okt. 2017 17:58 
Model: CX 500 C
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:
Gekocht samen met een A (BJ 78) in sloop toestand en grote deels al gedemonteerd maar van twee één gemaakt.
Achtervering vervangen door RVS staven met rubber trillingsdempers er tussen (voor het idee van vering);
Flatfender met Cateye achterlichten gemonteerd; Highwaysteps; Luchtfilterhuis verwijderd (nu K&N filters) daar staat nu de accu;
Eigenbouw panzadel; Turnoutmufflers; Dragstuur; Koplamp vervangen door twee lenslampen (Mistlampen voor een auto);
..En nog steeds niet af
Eigenaar: Bart.

CX 500C  Bart
CX 500C Bart
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#42 | Geplaatst: 30 okt. 2017 18:03 | Aangepast door: MAST 
Model: Honda CX500 C (?)
Bouwjaar: 1986
Bijzonderheden:
framenr. GL5001007704 kmst. 99080 Zadel Virago Sissybar zelfbouw
Ik heb eerst de CX als wrak gekocht, nieuw zadel,voor -en achterspatbord, windscherm, achterlicht.
Het frame is opnieuw gespoten. Zijspan bj 1962, wiel CX500 wieldop peugeot 203.
Op vehikel als schroot gekocht, de bodem was totaal weggerot.
Ik heb er ongeveer 5 lagen verf afgehaald en al het roest, nieuwe stukken in de bodem gelast.
De kleur van het zitje is eigenlijk een grapje, dit word een zwart met grijs stoeltje met hoofdsteun.

Eigenaar: T. Lincklaen

CX zijspan Tom 1
CX zijspan Tom 1
CX zijspan Tom 2
CX zijspan Tom 2
CX zijspan Tom 3
CX zijspan Tom 3
CX zijspan Tom 4
CX zijspan Tom 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#43 | Geplaatst: 30 okt. 2017 21:00 
Model: CX 500 C
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:
Anbei ein paar Bilder meiner C. Momentan steht sie noch im Wohnzimmer, aber im nächsten Frühjahr gehts raus.

Ich habe sie seit 1988 und damals schon mit dem Umbau begonnen. Die Speichenräder sind z.B. von 1991. Im Jahr ´99 hat mein Cousin sich im Elsaß hingelegt, weswegen ein neuer Rahmen fällig war. An dem habe ich die originale Sitzbankhalterung abgeflext, um eine schönere Linie zu bekommen. Das ganze dauert etwas länger, da ich alle Halter und sonstigen Kleinteile selbst aus Alu oder VA fertige.

Sonstige Besonderheiten:

Gabel CB 650(weil dicker und breiter),
Hochlenker, rechts nur noch Gas und Bremse, links Armatur von XL 125 Bj. 78 (weil relativ klein),
Luftfilterkasten weg und Einzelluftfilter, Elektrik in Tchibo-Edelstahldose,
Schutzblech vorne 125 Rebell, hinten Harley Sportster umgeändert,
Speichenräder, vorverlegte, kurze Hagon, Sitzbank Eigenbau,
Rücklicht Luccas, Blinker(und überhaupt alles was schwarz ist) pulverbeschichtet
Lack ist von Audi (perlsilbermetallic)

Das wars im groben. Was mir noch im Kopf rumgeht ist eine Handschaltung mit Fußkupplung.

Eigenaar: Gunther

CX500 Gunther 1
CX500 Gunther 1
CX 500 Gunther 2
CX 500 Gunther 2
CX 500 Gunther 3
CX 500 Gunther 3
CX 500 Gunther 4
CX 500 Gunther 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#44 | Geplaatst: 30 okt. 2017 21:04 
Model: Honda CX500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: kmst. 100000
Ik heb hem sinds 12 november 2002. Het achterframe heb ik afgezaagd, daarna weer 2 stukjes er aangelast.
Het zadel is een stuk van het cx-zadel (bekleding), het binnenwerk is eigenbouw.
Het achterspatbord is van een VS800(Suzuki) net als de nummerplaathouder.
Uitlaten van VS700.
De achterschokbrekers zijn standaard alleen 65mm ingekort.
De meeste gepolijste delen zijn met Belgom gepolijst.
Spiegels op internet gekocht (13€ p.st.!)
De voorvelg is van een honda 750, achterwiel CX-C.
Zo als je ziet moeten er alleen nog nieuwe uitlaatbochten op. Ik heb hem zo standaard mogelijk gelaten, van voren gezien is het de kleur en het voorspatbord wat anders is.

Eigenaar: T. Lincklaen

CX geel 1
CX geel 1
CX geel 2
CX geel 2
CX geel 3
CX geel 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#45 | Geplaatst: 30 okt. 2017 21:09 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500 / 650
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Voor degenen die nog twijfelden: Een CX 650 blok past dus in een CX 500 frame!
Lees alles over deze snelle racer in het hoofdstuk Alles over CX & GL > Techniek en Workshops.

Eigenaar: Emile Verstege.

CX 500/650 Emile
CX 500/650 Emile
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 3 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: Specials

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven