Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: Specials

 
 
Pagina  Pagina 8 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende »

Schrijver CxREW
Admin 
#106 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:30 
Model: CX 500 Custom.



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#107 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:31 
Model: CX 500 Custom
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden: Lees hieronder

Leuk om erbij te staan. De freebirdbak maakte ik dus op een 2 wiel frame, zo ook dat plexi gezaagd met engelen geduld en ben er best wel een beetje trots op, aan de andere kant komt ook nog een roostertje met bovenop een caravanventilator 12 volt, zodat daar de frisse lucht in kan en via de zijkanten eruit, dat advies kreeg ik op het SJK zaterdag jl. heerlijk als mensen meedenken en adviseren.
Groet, Mai.







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#108 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:32 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1981



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#109 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:35 
Model: CX 650
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden: Lees hieronder.

The Jolly Green Giant" Custom Honda CX-650 Trike "Listen, I know where I'm going. I don't need to stop and ask for directions!"



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#110 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:35 
Model: CX 750
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden: ?







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#111 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:39 
Model: CXE 650
Bouwjaar: 1985
Bijzonderheden: ?
Eigenaar: Jan



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#112 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:40 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden: Lees hieronder.

Eigenaar: Adriaan.

Na heel wat uurtjes in mijn garage en ervoor door te hebben gebracht is dit nu mijn Honda CX500c uit 1980. Ik heb deze motor al ruim 24 jaar in mijn bezit zonder echt veel problemen gehad te hebben. Echter had de trouwe 2-wieler uitgeleend en kwam in zeer slechte staat terug. De hele motorfiets uit elkaar gehaald en nagenoeg alle roest weggehaald. Frame kaal gemaakt en zelf gespoten. Achter veren vervangen voor andere die iets korter zijn. De traditionele klokken vervangen voor een digitale Motogadget display en tevens een temperatuurmeter voor zowel de olie als de koelvloeistof. Verder een andere koplamp, led-achterlicht en led-knipperlichten. Het orginele blok helaas moeten vervangen voor een '82 blok, welke ik nog had staat, i.v.m. schade aan de krukas. Vele onderdelen gepolijst en weer blinkend gekregen. En nog veel meer. Voorheen heb ik deze motor gebruikt voor woon/werk, plezier en tegenwoordig als showmotor en FUN. Kan geen geluid toevoegen aan de foto maar het is werkelijk een fantastisch geluid wat er uit die kleine pijpjes komt. Ik hoop dat jullie de foto kunnen waarderen en misschien weer inspiratie voor anderen die een nieuw leven in hun CX willen blazen. Wil je deze toevoegen aan de showroom van jullie site? Succes met jullie club en natuurlijk de site. Met vriendelijke groeten, Harm Smit.



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#113 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:41 
Model: GL 500
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden: Lees hieronder.

Eigenaar: Bram

Hierbij een paar foto's van mijn ex interstate uit 1982. Hij is nog lang niet af maar begint wel weer op een motor te lijken. (vind ik). Heel wat uurtjes handenarbeid in de schuur.
Bram.









webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#114 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:46 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Lees hieronder
Eigenaar: ?

Een supersnelle CX die records verbreekt!







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#115 | Geplaatst: 5 nov. 2017 10:48 
Model: CX 500 Trike
Bouwjaar: 2013
Bijzonderheden: Zie hieronder.

Eigenaar: Erik van Engelenhove.

Hierbij een verhaaltje over het CX500 Trike Project.

Ik was op zoek naar een uitdaging, iets wat nog niet eerder met een CX gedaan is. Een "gewone" CX trike was er al jaren, een CX reverse trike nog niet. Je kan dan natuurlijk het wiel opnieuw uitvinden (ik bedoel de wielophanging) maar het simpelst is het om te zoeken naar bruikbare onderdelen zoals de kever vooras. Na een heleboel zoeken op google en youtube kwamen de ideeën boven water. Ik had de mogelijkheden om eea aan dikwandige buis en een hydraulische buig pers te regelen. Zo begon het ontwerpen en bouwen van mijn project. De werkdruk werd groter omdat SJK er aan kwam en daar moest het project wel rijden.

Op deze site is het hele verhaal te lezen.

In de toekomst wil ik nog gaan proberen om de trike door de RDW goedgekeurd te krijgen.

Groet Erik.









webmaster (JiMi)

Schrijver MAST

Moderator 
#116 | Geplaatst: 6 nov. 2017 21:52 
Model: CX 500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden: Hier een foto van UNveteran betreffende mijn CX 500 c. Korte achtervering -achterspatbord, ingekort zadel eigen maak.

Eigenaar: Ed

CX500C veteran 1
CX500C veteran 1
CX500C veteran 2
CX500C veteran 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#117 | Geplaatst: 6 nov. 2017 21:58 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500 Custom
Bouwjaar: 1980
Bijzonderheden: Hier zijn ze mijn CX 500's. Volledig naar mijn zin. De U.S.A. versie heeft 2 jaar in beslag genomen.

De Indianen versie die heb ik volledig uit elkaar genomen, motor zelf gespoten, nieuw overtreksel voor de zadel laten maken, enfin ik heb ze een grote poetsbeurs gegeven na 26 jaar mag dat,,,, niet waar????
4 maanden heeft het geduurd. Deze winter heb ik meer in mijn garage geleefd dan in huis maar het resultaat mag er zijn denk ik

Groetjes, Marie Jeanne
(zie ook nr 120)

cx Marie Jeanne
cx Marie Jeanne
cx Marie jeanne usa
cx Marie jeanne usa
2x CX MJ
2x CX MJ
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#118 | Geplaatst: 6 nov. 2017 22:03 
Model: CX 500 A
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Hierbij een paar foto's van mijn CX500 na de opfrisbeurt.
Eens was hij blauw en oud maar nu weer jeugdig en fris.
Het betreft een CX uit 1979 met 55000 km op de teller.
Eigenaar: Jeroen van der Meer.

CX500 vdmeer 1
CX500 vdmeer 1
CX500 vdmeer 2
CX500 vdmeer 2
CX500 vdmeer 3
CX500 vdmeer 3
CX500 vdmeer 4
CX500 vdmeer 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#119 | Geplaatst: 6 nov. 2017 22:08 
Model: CX 500 Custom
Bouwjaar: 1985
Bijzonderheden: Lees hieronder.
Zo kocht ik mijn CX500C.. (foto 1)

.. En dit is het resultaat tot nu toe. (foto 2) Nog lang niet klaar dus!

Hier heb ik het lage stuur gemonteerd en meteen een heel andere motor gekregen! Ook de balhoofd platen heb ik laten zakken op de veerpoten. Het spatbord dat het moet gaan maken op de CX. De stangetjes ingekort. Dit is een High Way Hawk produkt dat volgens mij door hun niet meer geleverd wordt.

Lex Motoren in Nijkerk heeft er nog wel een aantal op voorraad. Na flink wat ontvetten en een paar kleine roestplekjes weg schuren heb ik de spuitbus ter hand genomen. Eerst de randjes gekit, anti steenslag aan de binnenkant gespoten en toen grondverf en zwarte verf er op! Laten drogen. Biesje plakken! Het spatbord gemonteerd. Zo krijg ik tenminste niet zo'n dikke modderlaag over me heen als ik rijd. Dat gebeurde mij toen ik naar onderdelenmarkt van de CX club in Bunnik reed, moest iets uitwijken en ging toen, zonder spatbord, vol door de modder heen, Jek!

De oude VT uitlaten heb ik tijdelijk gemonteerd, ziet er al iets beter uit. Knipperlichten op een chromen buis gemaakt. Het oude zadel en de roestige zadelbeugel eraf. Ik heb een zadeltje met veren (die van m'n fiets is groter) gekocht bij BR Custom hier in Nijkerk. Een Harley FX achterspatbord gemonteerd tussen fender struts.! In een container bij een jacht bouwer vond ik een stevig stukkie ijzer, 6mm dik en oppervlak genoeg voor 2 spatbord beugels. Ik een tekening gemaakt en aan de hand van daarvan ben ik gaan zagen... en decoupeer zagen... en... boren en ronde gaten zagen. Na knap wat buigwerk heb ik de beugels op hun plek kunnen krijgen en vast gelast! De oude frame eraf geflext en dicht gelast. Inmiddels ben ik begonnen met het achter rek. Het laddertje, dat tussen het frame in moet komen, is klaar. Daar zitten twee lippen aan waar de rest van het rek weer aanvast geschroefd wordt. Het geheel ligt hier nog los op het frame. Ik inmiddels bij Jan Gol twee spiegels besteld, die in de stuur einden moeten komen. Ik zit nu steeds tegen mijn armen aan te kijken als ik achter me iets wil zien.

Website : www.vanengelenhoven.net


Eigenaar: Erik van Engelenhove

CX500 C Erik1 1
CX500 C Erik1 1
CX500 C Erik1 2
CX500 C Erik1 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#120 | Geplaatst: 6 nov. 2017 22:13 
Model: CX500C
Bouwjaar: 1981/82
Bijzonderheden: IK HEB ER 2:
1x CX500C 21 Januari 1982
1x CX500C 15.03.1981.

Eigenaar: Marie Jeanne.
(zie ook nr 117)

CX tank Marie Jeanne
CX tank Marie Jeanne
CX zijkapje Marie jeanne
CX zijkapje Marie jeanne
CX buddy Marie Jeanne
CX buddy Marie Jeanne
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 8 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: Specials

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven