Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: Specials

 
 
Pagina  Pagina 10 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10

Schrijver MAST

Moderator 
#136 | Geplaatst: 6 nov. 2017 23:39 
Model:CX 500 motorblok
Bouwjaar:?
Bijzonderheden: ?

Eigenaar: ?

trike
trike
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#137 | Geplaatst: 6 nov. 2017 23:44 | Aangepast door: MAST 
Model: CX650Turbo Trike
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden: Zie hieronder.
Front: Suspension type formule Ford racer, with unequal length double wishbones, uniballs, adjustable height, cyclewings.
Engine, rear fork and Pro-link suspension from Honda CX 650 T motorcycle, enginenumber RC16E-20000028.
Spaceframe from steel tube. Aluminium body made by a specialist from the Donkervoort sports car factory.
Steering wheel: Diameter 275 mm, lock to lock 2,1 rotations.
Body: Fiber glass streamline and engine cover, colour yellow.
Seat: Sparco.
Brakes: Three disc brakes, twin master cylinders, adjustable front/rear brake bias, parking brake on disc rear wheel.
Tyres: Front tyres: 175/60-13.
Rear tyre: 120/80-17.
Engine: Type Honda CX 650 T, type RC16E.
Cylinders 2 cylinder 4 stroke with turbo and petrol injection.
Displacement 673 cc.
Power 74 kW / 8000 rpm, 100 PK.
Gear 5 speed gearbox, no reversegear.
Mileage Less than 10.000 km.
Dimensions: Length 335 cm
Width 157 cm
Height 85 cm / 120 cm incl. rollbar
Wheelbase 248 cm
Weight 352 kg
PS If the length of the inside of your leg is more than 85 cm, you probably would not fit in this unique trike.

Eigenaar: ?

CX650 turbo trike 1
CX650 turbo trike 1
CX650 turbo trike 2
CX650 turbo trike 2
CX650 turbo trike 3
CX650 turbo trike 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#138 | Geplaatst: 6 nov. 2017 23:48 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500 Deluxe met Velorex zijspan
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden: Amerikaanse CX500 Deluxe met Velorex zijspan

Eigenaar: ?

Velorex 1
Velorex 1
Velorex 2
Velorex 2
Velorex 3
Velorex 3
Velorex 4
Velorex 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#139 | Geplaatst: 6 nov. 2017 23:58 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500 a/650 blok
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: (650 blok én LPG!)
Tja, en toen had ik zin om er LPG op bouwen. Hoofdzakelijk als uitdaging.
Het grootste probleem was de RDW keuring. De locale LPG boer wilde zijn vingers er niet aan branden. Dus dan maar zelf doen. Eerst alle inbouweisen opzoeken en dan nadenken. Ik vond een tankje op internet met 6 liter lpg inhoud dat precies in een topkoffer zou kunnen passen. Van de Fa. Stako in Polen. Helaas moest ik van de RDW ventilatie-gaten in de topkoffer boren
omdat het geen "inbouw" mocht zijn. (Mocht wel, maar dan moest er nog een aparte gasdichte behuizing rond multiklep op de gastank. Daar had ik geen zin in: om dat in te bouwen).
De plaatsing van de verdamper kon alleen maar achter de buddy seat. Maar hoe krijg je voldoende koelwater daarheen om de verdamper te verwarmen? Oplossing: lange slangen en een extra pompje (een sloop benzinepomp van een oude Kever), want door middel van de waterpomp van het blok kwam er niet voldoende koelwater door.
Dan het vinden van een juiste plek voor de gasmengstukken. Dat was een ramp. Eerst twee pijpjes gemonteerd in de luchtfilterslangen. Dat liep alleen stationair, maar gas geven, daarvoor was het veel te arm. Te weinig venturi-werking. Ik heb ook een grotere diameter pijpjes geprobeerd, maar dat loste niets op.
Het eindresultaat is dat de pijpjes - zogenaamde spuds - uitmonden vlak achter de gasschuiven, op de grens van de venturi. Dat levert net voldoende vacuüm op om lpg aan te zuigen. De regelunit met (heuse) lambda-sonde doet de rest....
Je ziet in de linker uitlaat de lambdasonde ingelast. Dat ging een beetje mis helaas. Toen ik er een mooi gat en schroefbevesting aan had gelast bleek de aluminium uitlaatflens aan de verkeerde kant van de uitlaatbocht te zitten (bij de collector box)... Aiaiai, niet goed opgelet. Dus uitlaatbocht door midden gezaagd, flens over gezet en daarna weer aan elkaar gelast. Resultaat: lasnaad halverwege als litteken en bewijs van dat haastige spoed zelden goed is.

Maar goed het werkt nu. 1 op 16 op LPG is niet verkeerd toch? Goed voor een actieradius van over de 70km. Zoals ik eerder schreef moet ik nieuwe koppakkingen monteren. Links laat water in de cilinder, rechts in het carter. (Door een foutje: ik had de motor een keer warm laten lopen zonder de elektrische koelventilator aan te sluiten. Ik merkte het pas toen het hete koelwater uit het reservoirtje gespuugd werd). Dat vonden de pakkingen niet leuk.

Volgende stap: Ook in de rechter uitlaat bocht een lambdasonde. Ik wil weten of links en rechts het mensel even rijk is. Zo nee, dan moet ik aan de slag om het gelijk te maken.
Wie volgt met lpg op gas? Het is te doen.

Eigenaar: Kaspar.

lpg 1
lpg 1
lpg 2
lpg 2
lpg 3
lpg 3
lpg 4
lpg 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#140 | Geplaatst: 7 nov. 2017 00:01 | Aangepast door: MAST 
Model: CX Custom
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden: Duitse CX500C met Harley achterspatbord

Eigenaar: ?

Low 1
Low 1
Low 2
Low 2
Low 3
Low 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#141 | Geplaatst: 7 nov. 2017 00:03 
Model: CX Custom
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden: CX custom met verlengde voorvork en spaakwielen

Eigenaar: ?

chopper 1
chopper 1
chopper 2
chopper 2
chopper 3
chopper 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#142 | Geplaatst: 7 nov. 2017 00:09 
Model: CX Custom
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden: CX500C met zweefzadel i.p.v. buddyseat

Eigenaar: ?

Zweefzadel 1
Zweefzadel 1
Zweefzadel 2
Zweefzadel 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#143 | Geplaatst: 7 nov. 2017 00:12 
Model:CX 500E
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden: CX500E in bijzondere kleurstelling.

Eigenaar: ?

pink 1
pink 1
pink 2
pink 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#144 | Geplaatst: 7 nov. 2017 00:15 
Model: CX 500
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden: CX "bagger"

Eigenaar: ?

CX bagger
CX bagger
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#145 | Geplaatst: 7 nov. 2017 00:20 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500E ?
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden: Stevig verbouwde CX. Alleen het blok en de wielen zijn nog als CX herkenbaar.

Eigenaar: ?

Low cx 1
Low cx 1
Low cx 2
Low cx 2
Low cx 3
Low cx 3
Low cx 4
Low cx 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#146 | Geplaatst: 31 aug. 2018 09:25 
Hier een CX waar Fred Flintstone jaloers op geweest zou zijn. Gecustomized door Chris Zernia, Mendig, Duitsland (bron)

0
0
1
1
3
3
4
4
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 10 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: Specials

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven