Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Stekker dynamo verbrand

 
Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 dec. 2017 17:19 | Aangepast door: amsilverwing 
stekker
stekker2

De Stekker is gewoon weggesmolten die tussen de dynamo en de regelaar zit.
Hoe is dit mogelijk ?.
stekker
stekker

is weer als nieuw.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver jakob

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 dec. 2017 18:19 
en daar kom je nu bij winteronderhoud achter? rijdend de garage ingereden? Vreemd.. op de tweede foto lijken draad en stekkerschoentjes nog, na ontdoen van zwarte aanslag, nog aardig goed/intact ?
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 dec. 2017 18:19 
Smelten is warmte dus weerstand. Met andere woorden een van de pennetjes maakte slecht contact, waardoor er veel weerstand op dat punt ontstaat, dus warmteontwikkeling dus is het zaakje daar weggesmolten. Lijkt mij.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 dec. 2017 20:40 
Wat JiMi zegt. Komt wel vaker voor maar je bent er mee thuis gekomen blijkbaar. Die 3x geel stekker hoort voor iedere CX op het lijstje van controle puntjes bij onderhoud. Bij tekenen van warm worden of slechte toestand er wat aan doen, maakt niet uit hoe als die gele draden maar goed stevig en geleidend aan elkaar zitten.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 dec. 2017 10:19 
Bij Electrostart B.V. in den helder twee paar stekkers compleet opgehaald voor twee euro totaal (spotgoedkoop)
Gelijk voor beide motoren maar gaan vernieuwen.
Bij Electrostart is dit euvel ook bekend.
Wat Frans en Jimi zegt goed in de gaten houden deze stekker.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 dec. 2017 11:33 
hoe is het mogelijk????
Simpel..
Heb je wel eens de wissel stroom gemeten? Dan schrik je er van.
Meer dan 25 ampere.... let wel,,,,, continu!!!!!!!!
De dynamo is het type dat altijd vol levert, dus deze stekker staat altijd vol te werken. De stekker verbinding is van het type 15 ampere.......ja.... is gewoon wat zwakjes...
en als de contacten vuil worden, dan fikken ze er echt uit.
de spanning, ( vermogen ) wordt pas in de spanningsregelaar afgeregeld. Wat te veel is wordt gewoon verbruikt. Dus vandaar dat de draden, stekker eigenlijk altijd warm zijn.

Om het geheel nog anders te verwoorden, als alles goed werkt, ( jouw geval gl500 ) dan levert jouw motorfiets bijna 50 pk
Jouw dynamo pakt er continu, ongeveer ( 375 watt = 0,375 K. watt van af, 0,375 * 1,4 = 0,52 pk Dus je mist grof weg 0,5 pk....

Dus... de magneten en dynamo werken altijd 100%
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 dec. 2017 22:50 | Aangepast door: Hansv 
Kan gebeuren...sterker nog, het gebeurt.
Is mij ook eens overkomen, tijdens een waterpomp-keerring wissel werd het opgemerkt : 'kijk hier eens' En toen moest het gerepareerd worden. Maar geen extra stekkers bij de hand op dat moment. Dus werd het met een kroonsteentje vast gezet. Heeft jaren zo gezeten. Misschien zit het nog wel zo. Moet ik toch eens nakijken. Maar 't kan ook zijn dat het al weer helemaal volgens de regels der kunst hersteld is.

Het verhaal is HIER te lezen....
stekkers

Harmony,
Hans.
( memories...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Stekker dynamo verbrand

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven