Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

nieuwe verlichting.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 dec. 2017 15:38 | Aangepast door: pjotter 
Hola CXers

Ik ben op zoek naar betere verlichting voor ik mijn CX.

Met name in Spanje bij nacht is het nog al eens een probleem.
Nu heb ik deze www.lightinthebox.com/h4-led-motorkoplamp-hi-lo-beam
gevonden maar vraag me af of ik die zo zonder aanpassingen kan plaatsen.
Zit er niet op te wachten dat de boel in de fik vliegt of dat mijn accu leeg getrokken wordt....

Adiõs pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 dec. 2017 15:49 
Maatje van mij had een goedkope h4 besteld voor in zijn motor... rook, rook en nog eens rook... lampje heeft verder nooit gebrand. Ik persoonlijk zou toch voor iets gaan wat duurder is.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 dec. 2017 16:42 | Aangepast door: amsilverwing 
pjotter

Die lampen worden heet, dus zou er een koellichaam erachter moeten en daar is de ruimte niet voor.
Ik heb er ook naar gekeken en op een ander manier opgelost.
Ik heb twee losse ver-stralers besteld en erop gezet.
Voordeel hiervan is:
Geen hitte in de koplamp.
Overdag kun je ze uitschakelen, belast je de dynamo minder.
En een van de twee kun je iets hoger in de berm laten schijnen zo dat je verder de borden kunt zien zonder dat je de weggebruikers verblindt.

lightinthebox.com/12v-led-lamp-koplamp-mistlamp-spotlight-voor-motorfiets+aan-uit-sch akelaar

Dit is een nieuwer model dan die van mij
oja als je het doet, bestel ze los, scheelt invoer kosten.

zonder licht
verstraler


met grootlicht
verstraler

met verstralers
verstraler
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 7 dec. 2017 17:15 | Aangepast door: MAST 
Heren, willen jullie, als je een link plaatst, die link dan voorzien van tekst tussen de rechte haakjes? Zoiets als dit: ]TEST[ De tekst die je tussen die rechte haakjes zet, is de tekst die je aanklikbaar terugziet als je bericht geplaatst is.
Dit om te voorkomen dat er een link komt te staan die belachelijk lang is. Ik heb die van jullie nu aangepast, er stond eerder een link die 5x zo lang was.
Dank alvast!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 dec. 2017 23:33 
En vergeet ook de basis niet. De bedrading in de gemiddelde CX is meestal niet echt super meer, zet eens een directe verbinding van de accu naar de koplamp op met stevige draden en 2 relaitjes (plus een zekering natuurlijk). Dan een H4 van goede kwaliteit er in en eventueel een verse reflector, dan heb je zeker meer licht dan nu

Dan extra's zoals die van amsilverwing erbij en je hebt echt een bak licht. Je kan nog LED lampen in het achterlicht zetten en voor de verlichting van de klokken om elders wat vermogen uit te sparen.

Plezier, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver johan 001

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 dec. 2017 13:49 
Een juist advies Frans .

Zo heb ik het ook uitgevoerd na advies van Andre en werkt uiteraard perfect .

,GR. Johan

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 dec. 2017 16:15 | Aangepast door: pjotter 
Mijn hemel..... waar is de tijd gebleven dat
je er een ander lampje in zette en meer licht
had zonder al die toeters en bellen...
en ik wil helemaal geen verstralers..... ik wil gewoon een koplamp met voldoende licht......
en dit was alleen een H4 voorbeeld de prijs maakt me geen reet uit.... al zijn ze 30euri......
Hoe moeilijk kan het zijn ......

Ik word hier zo verdrietig van.... 😭
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 dec. 2017 12:07 
pjotter hoe bot kun je zijn.
is goed dat we je kennen

maar zoek je dan zoiets.

Philips Racing Vision 150% H4

dit soort lapen geven ook veel meer licht.

verder weet ik het ook niet zonder aan passingen van de cx.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver johan 001

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 dec. 2017 13:00 
Pjotter je vergeet misschien dat er ook CX en rijden waar je het lampje niet vervangen kan.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 dec. 2017 13:23 
Johan, Daar past gewoon een andere lamp in.. (gehele lamp dus spiegel en glas)
Verkrijgbaar bij de meeste motorslopen, zoals woesthof in brummen
De gas gevulde lampen komen alleen op canadese en amerikaanse modellen voor...
Soms te vinden op import motoren.


Erik

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 dec. 2017 15:58 
Pjotter heb je een multimeter? Meet dan eens hoeveel spanning de koplamp eigenlijk krijgt. Grote kans dat dat minder dan 12V is. Als dat zo is dan heeft het geen enkele zin om een andere gloeilamp te kopen want je krijgt niet meer licht. Misschien bij een ledlamp wél, maar ik zou dat persoonlijk niet doen, maar het probleem bij de oorzaak aanpakken. De bedrading waarschijnlijk.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 dec. 2017 21:32 
@amsilverwing
Is zeker niet bot bedoeld maar is wel zeer frustrerend.... en ja jullie kennen mij inmiddels.... hart op de tong.
Ga zeker kijken of die racing vision iets is...

@johan001
Wat erik zegt klopt.... ik heb een gewone koplamp waar ik het lampje van kan verwisselen.

@jimi.
Thanx voor dit advies... zal hem in de komende dagen eens doormeten..... keep you posted.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 dec. 2017 22:05 
Ik heb dat probleem ook gehad. Ik had 11,5V. En dan brandt de lamp al een heel stuk zwakker! Ik heb het opgelost met een paar relais en door een paar snoeren rechtstreeks vanaf de accu naar voren te trekken en dat geeft een enorme bundel licht kan ik je zeggen, bijna net zo fel als de onderste foto van amsilverwing.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 dec. 2017 00:03 
Voor de gezondheid op lange termijn nog even dit voor wie met die racing lamp denkt te gaan rijden.

Philips geeft als levensduur 200 uur op...... ! Voor een "gewone" H4 iets als 3000 uur.

Geloof me, het is echt een verrassing wanneer je net in 't donker een onbekend bergweggetje afzakt en dan dat H4-tje de geest geeft (ervarings deskundige!)



Plezier en rij voorzichtig, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 dec. 2017 12:52 
Meer licht? Er zit nu waarschijnlijk de standaard 55/60 Watt H4 in. Er zijn ook 80/85 Watt H4 te koop. Is dat een oplossing?
Is simpel, snel te doen, dus....

Niet doen hoor, want je hebt meer licht.......voor een korte tijd. Dan fikt de hele boel eruit, ben ik bang. De standaard h4 55/60 Watt trekken al ( 60 watt / 12 volt = ) 5 Amp. En als je de vereiste/aanbevolen draad daarbij gaat zoeken kom je al snel op 0,75 qmm2 uit. En dat is ongeveer wat er standaard op een CX zit.

De snelste manier om lichtopbrengst te verhogen is wat JiMi heeft gedaan. Kost niet zoveel, wat spul en een middagje werk....

Harmony,
Hans.
( lichtend voorbeeld ..... nou ja...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 nieuwe verlichting.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven