Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

ontsteking CX 500

 
Schrijver gerard nabuurs
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 jan. 2018 14:17 
Hallo ik ben Gerard ,

Wie kan mij helpen met het oplossen van een probleem met mijn CX500 van 1978?
De plaatslijke motor service zaak beweert dat de ontsteking stuk is .
Heb de motor daar gebracht , omdat hij na een ritje er mee op hielt .
Ik kon starten wat ik wilde , maar wilde niet meer aan slaan .
Na een dag en weer starten slaat de motor direct aan , maar na 3 seconden stopt hij weer .
Benzine tank vol een door het slangetje eraf te halen ook te zien dat de benzine stroomt .
Carbarateurs al eerder in een badje gehad met ultrasoon .
Bij de motorzaak heb ik een andere ontsteking mee gegeven , maar zij hebben door gemeten en zou ook niet goed zijn .
Zij houden mij nu al een half jaar aan het lijntje en kunnen daarom het probleem niet op lossen denk ik .
Het voorjaar zit er aan te komen en wil uiteraard gaan rijden .
De motor wil ik ophalen , omdat ik er geen vertrouwen meer in heb .
Wie kan mij helpen .
Ik woon in St Hubert gemeente Mill .
Alvast bedankt voor het meedenken om dit probleem op te lossen .

Met vriendelijk groet ,

Gerard Nabuurs

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 jan. 2018 17:22 
niet moeilijk.
Als de cx500 stopt, kijk dan eens wat voor vonk je hebt.......
En je probleem komt veel vaker voor.
Echter wel even wat zaken uit sluiten.
Benzine toevoer? is die 100%
bougie doppen, zijn de weerstanden er uit?
Heb je cdi unit al gewisseld met ander club lid?
Maar in veel gevallen blijkt de dynamo kapot te zijn.
IK heb zeer veel filmpjes op you tube staan over de dynamo, dus ga er maar eens naarkijken.

Zoek eens op google: honda cx500 dynamo test.
Dan kom je al veel linken van mij tegen

ik zet er vast 1 neer.
De rest moet je zelf na zoeken.



groetjes marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Tom

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 jan. 2018 22:06 
Beste Gerard,

Mocht je iets nodig hebben, ik heb mn volledige ontsteking uit mn motor, gaat er ook niet meer terug in (komt andere stator, ignitech, etc in).
Als je in de buurt bent kun je de spullen ophalen, maar ik kan je ook wat onderdelen sturen om te testen. Als het niet helpt kan het altijd weer terug.

Sluiten de rubbers van je carburateurs wel goed aan?
Bij mij was dat het probleem... leek goed te zitten, maar toch nog wat extra afgedicht.

Klinkt idd wel als de stator, zoals Marco al aangaf...

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 jan. 2018 23:06 
Gerard,
Het zou zomaar de ontsteking kunnen zijn. Even er van uit gaande dat er na het plotseling stilvallen niets meer aan carburateurs en dergelijk is gesleuteld/versteld/geprobeerd .... Ben je een beetje handig met een multimeter? Dan zou ik eens proberen om de weerstands waarden van de dynamo spoelen te meten. En ja, ik weet dat het niet kan, maar het lukt mij toch elke keer weer...., lees ook DIT VERHAAL in mijn motorlogboekje.

Een tweede ding.... Het doet me een beetje denken aan een probleem wat ik jaren geleden had, en tot mijn schande drie jaar geleden nog eens. Simpel een vervuild luchtfilter. Dat geeft precies de verschijnselen die je beschrijft: starten, even wachten, en afslaan. Kan ook nog. Zo wel erg makkelijk zijn om te repareren: filter vervangen. En het zou kunnen dat de motor zonder filter toch dezelfde kuren houd.... Ervaring.....

Ook: probeer te starten. Lukt het, mooi, maar de CX slaat weer af. Dan: bougies verwijderen, even flink in de gaten blazen, bougies plaatsen, starten.... Klinkt idioot, maar deze idio...euh...CX-er heeft het meegemaakt. Stator aan z'n eindje. (zie ook bovenstaand aangehaald verhaal)

Succes, en laat aub weten wat het geworden is.

Harmony,
Hans.
( die het langzamerhand bedtijd vind worden, maar toch even wilde reageren )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Ton
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 jan. 2018 14:58 
zit het kleine vacuumslangetje nog goed vast onder je tank,ook dezelfde symtonen
Tonda

Schrijver gerard nabuurs
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 jan. 2018 18:06 
Ton
Ha Ton , waar zit deze precies ?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 jan. 2018 18:43 | Aangepast door: Hansv 
gerard nabuurs:
Ha Ton , waar zit deze precies ?

Aan het benzine kraantje van een CX500E.....

Harmony,
Hans.
( 1978 CX500 is een CX500(z) )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver gerard nabuurs
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 jan. 2018 19:19 
Tom
Beste Tom ,

Ik heb ook een reserve stator nog gemonteerd in een losse achterdeksel , kan niet meten , maar de motor service zaak geeft aan dat deze ook niet goed zijn .
Ik heb geen CDI , misschien eerst deze te wisselen en achterhalen of dat de oorzaak is .
Een super mooi aanbod om te testen met jou onderdelen .
Om te beginnen met een CDI eventueel op te sturen op mijn kosten uiteraard .
Of als je in de buurt woont , misschien verstandig dat ik langs kom en kunnen het dan bespreken .
Je mij ook persoonlijk mailen om adres uit te wisselen .
Mail adres sylvianabuurs@hotmail.com
Alvast bedankt .

Groet ,
Gerard Nabuurs

Schrijver gerard nabuurs
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 jan. 2018 19:30 
Hallo Hans ,

Bedankt voor je info .
Ik ben niet handig met een multimeter en is voor mij moeilijk de goede diagnose te maken .
Jou adviezen kan ik nog proberen , maar zoals je zelf ook aan geeft zal het probleem wel de stator en/ of CDI zijn .

Wordt vervolgt .

Groet ,

Gerard Nabuurs .

Schrijver Tom

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 jan. 2018 21:52 
Pakketje is ingepakt, komt morgen jou kant op

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 27 jan. 2018 18:04 
Als de nieuwe CDI niet helpt, kan je een Ignitech proberen. Als je batterij geladen wordt, maar je ontstekingsvonk is geel/flauw, kan je het zo oplossen zonder stator uit te bouwen en te vervangen. Op 5 minuten te testen als er iemand in je buurt even wil uitwisselen.
Een enkele Ignitech bestellen zal ook wel paar weken duren en bijna 200 euro kosten, maar is een klein klusje en soms (zoals bij mij) gaat je motor er zelfs mooier door lopen als voorheen.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver gerard nabuurs
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 31 jan. 2018 11:06 
Tom ,

Hartelijk dank voor het op sturen van de CDI , het probleem is nu opgelost , na een half jaar te hebben gestaan bij de plaatselijke motorzaak .
Hier geldt weer het grote club voordeel , dat je elkaar goed kan helpen .
Misschien dat ik in de toekomst na weer falen van de CDI ontsteking een Ignitech ga proberen , maar dan wil ik wel graag dat iemand mij daarmee kan helpen .

Tom , nogmaals bedankt voor je hulp .

Groet ,
Gerard Nabuurs

Schrijver Tom

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 feb. 2018 19:30 
Hoi Gerard,
Graag gedaan. Bij mij komt er sowieso een Ignitech in, dus tegen de tijd je CDI weer overlijdt, heb ik vast uitgezocht hoe hij werkt .

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 ontsteking CX 500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven