Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Hallo allemaal, hier weer een GL500D

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Arjan

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 feb. 2018 22:07 
Hoi hoi,

Mijn naam is Arjan en ik ben sinds kort in het bezit van een Honda GL500D Silverwing.
De motor heeft bij de vorige eigenaar ruim 6 jaar stil gestaan en heeft dus een beetje liefde en aandacht nodig!
Afgelopen paar dagen het blok eronder vandaan gehad en onder andere de carburateur eens goed schoongemaakt. Als ik tijd heb van het weekend hoop ik m weer lopend te krijgen.

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 feb. 2018 23:21 
Succes bij TECHNIEK vind je genoeg ondersteuning
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 feb. 2018 00:22 | Aangepast door: brinkcx 
Welkom hier! Die GL gaat vast wel weer draaien,

Plezier er mee, Frans

(ja, ik heb ook zoiets onder handen, 6+ jaar stil gestaan, niet om aan te zien )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 2 feb. 2018 07:51 
welkom arjan,

veel plezier met je silverwing.
die cx/gl blokkies blijven het wel doen.

groetjes werner (had er ook 1 die 10 jaar stilstond)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 feb. 2018 10:25 
hoi en welkom hier. ik heb je op het motor-forum al wat informatie en links gegeven.

mijn GL deed het vorig jaar ook maar half, maar na schoonmaak van de carbs (die niet eens zo heel erg vuil waren) draait-ie weer op 2 pot(t)en.

de mijne staat nu alweer 2,5 jaar stil, maar daar komt na mijn verhuizing verandering in. de GL is dan wat makkelijker rijklaar te maken, want dan staat-ie in een garage. nu staat-ie in een schuur en moet de kuip er af om 'm achterom te krijgen. niet erg handig.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Arjan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 feb. 2018 13:02 
Bedankt allemaal voor het warme welkom!

Zoals PHGL500 zei heb ik ook een al een topic open op het motor-forum.nl. Daar houd ik ook wat meer de voortgang bij en er staan wat foto's bij (puur en alleen omdat ik al wat jaren lid ben op MF dat ik daar ook een topic al had gemaakt).
De plannen voor de GL zijn om hem weer (goed) lopend te krijgen, remmen zitten vast dus deze hebben ook wat liefde nodig. En dan wil ik er eerst wat mee rijden om te kijken hoe hij rijdt en nadenken wat ik verder van plan ben.
Er zijn 3 mogelijkheden wat mij betreft, de eerste is om hem weer te verkopen als ik hem weer aan de praat heb (alles is te koop, behalve mijn vrouw en de hond ).
Tweede mogelijkheid is om hem om te bouwen naar iets cafe-racer achtigs (ik weet, ik weet, dit zijn waarschijnlijk verboden woorden op een liefhebbersforum als dit.. )
En de derde optie is om volgend jaar mee te rijden met de €500 euro challange van het motor-forum (aanschafprijs was een fles whisky, dus nog genoeg sleutelbudget over voor de challenge )

De GL is trouwens niet mijn eerste Honda, zo'n 14 jaar terug heb ik een Honda XR500R gehad, deze ook helemaal opgeknapt, blok helemaal aangepakt en netjes gespoten en alles. Dus heb al wel wat ervaring met sleutelen aan oude Honda's
Daarna een tijdje geen motor gehad tot een paar jaar terug een mooie Husqvarna SMS630 (supermotard), hier zo'n 2 jaar mee gereden (ook het -midland-circuit mee opgeweest, erg leuk om te doen!). De opvolger van de supermoto is een buikschuiver, deze heb ik nog steeds, een hele mooie 3 cilinder; een Triumph Daytona 675. Heerlijke fiets om bochtjes en dergelijke mee te pakken en de 3 cilinder geeft ook een heerlijk geluid

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 feb. 2018 15:11 
Hoi Arjan, Welkom !

De eerst stap is gezet, je hebt een CX-achtige. Goed gedaan. En dan heb je inderdaad TWEE mogelijkheden. Maar ja, die dingen rijden zo lekker, dus dan blijft er maar een mogelijkheid over:
DE 500 EURO challenge

Harmony,
Hans.
( was er dan een derde mogelijkheid ? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 feb. 2018 17:09 
Arjan


Welkom
mooie motor en dat voor een fles whisky
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Arjan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 feb. 2018 20:47 
Haha Hans, als je het zo bekijkt is er inderdaad niet veel keuze..

Schrijver Arjan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 feb. 2018 21:54 | Aangepast door: Arjan 
En wat is een smoelenboek zonder foto's! Dus bij deze een foto van de GL, een foto van mijn eigen smoel zal ik jullie beeldschermen maar niet aan doen..

Honda GL500D
Zonder blok
En mijn andere brommert:
Triumph

Schrijver borisz
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 2 feb. 2018 23:28 
Hey Arjan,

500 Euro Challenge? Dat is natuurlijk een makkie op een GL500!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 feb. 2018 00:40 
Wel leuk als er weer een Silverwing meerijd!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#13 | Geplaatst: 3 feb. 2018 12:26 
Welkom Arjan,

Ik had je al op motor-forum.nl gezien. Veel plezier met je Silverwing. Hier mag best over café-racers gesproken worden hoor, we houden alleen niet van mensen die zich niet voorstellen

Succes met je carbs.

Coen
(Die nog steeds niet weet of hij met de challenge mee gaat doen)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Arjan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 3 feb. 2018 17:48 
En hij doet het weer! Hij loopt alleen nog niet helemaal lekker, denk dat het ligt aan de rechterbougie, hij vonkt wel, maar als ik m er uit haal na het lopen is hij zeiknat. Dus maar eens nieuwe bougietjes bestellen.
Heb de voorrem ook los gekregen, daar ook gelijk maar een revisiesetje voor zoeken. Achterrem (de stang waar het pedaal aan zit) los gemaakt, die is helemaal roestig en werkte meer als een handrem.. Niet heel handig tijdens het rijden om het pedaal continu weer omhoog te trekken

De challenge lijkt me erg leuk om te doen, heb er nu ook een zeer geschikte motor voor. Echter krijg ik de vrouw niet mee op zo'n rit, en aangezien ik voor mijn werk al heel veel in buitenland zit is het wel leuk dat als ik voor ontspanning naar het buitenland ga, dat m'n vrouw ook mee gaat (iets met huwelijk is een werkwoord, happy wife happy life en dat soort dingen).

Schrijver Tom

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 3 feb. 2018 19:35 
Al op je andere topic gereageerd, maar ook hier nog even welkom .

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Hallo allemaal, hier weer een GL500D

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven