Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kabelboom maken

 
Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 maart 2018 16:05 
Ik moet voor mijn CX een nieuwe kabelboom maken. Ik ben hier een echt nono in. Kan iemand dit voor mij doen? Tegen betaling, of ruilen voor een paar gefreesde of gedraaide delen die ik dan op mijn CNC banken kan maken?

Globaal wil ik dit, spullen zijn al voorhanden;
Accu zit motorblok
Ignitech ontsteking
LED knipperlichten, incl. relais
relais etc. onder de tank
digitale teller

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 maart 2018 18:43 
Op zich lijkt me dat een leuk projectje. en in eerste instantie dacht ik, leuk, doen we.... Toen las ik verder, en dacht ik, hey, dat is geen normale CX, dat wordt lastig.

En nadat mijn eerste vlaag van enthousiasme geluwd was zag ik toch wat uitdagingen. Enne.... nee, dat gaat niet lukken. Ik denk dat je bij een echte cafe-racer CX-er te rade moet gaan.

Succes !

Harmony,
Hans.
( die met de standaard draadboom een heel eind zou komen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 maart 2018 22:06 
Voor mij geldt hetzelfde. Standaard was me wellicht nog gelukt. Zo helaas niet.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 maart 2018 22:07 
Ik kan het wel, maar ik heb er niet de tijd voor.
Dit is echt een hele klus.....
Voor al dat met digitale toeren teller... Hier gaat veel tijd zitten.,
En dan ook nog een ignitech ontsteking..... waarom?
Dus ik haak ook af.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 maart 2018 22:43 
Een nieuwe kabelboom zal precies gepast voor jouw motor gemaakt moeten worden door iemand die de motor kent en weet wat jij wilt en verwacht. Aangezien dat alle twee niet standaard is zal dat niet eenvoudig zijn, een hobby maker daarvoor zal je niet gauw vinden en een professionele is niet te betalen denk ik. Kortom, zo ga je er niet uitkomen denk ik.

Mogelijke oplossingen :

- zelf gaan studeren in de schema's en de originele kabelboom ombouwen, ook reuze leerzaam
- c-racer bedrijf vragen .... kassa ..

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 maart 2018 09:27 | Aangepast door: Hansv 
Phoenicx:
Accu zit motorblok / Ignitech ontsteking / LED knipperlichten, incl. relais / relais etc. onder de tank / digitale teller

De accu onder het motorblok, toch? Is misschien niet het grootste probleem, maar de spanningsregelaar moet ook ergens komen. Liefst daar in de buurt. De rest zou m.i. ook wat verder weg kunnenkomen, zekeringen etc. Wel goed in de gaten houden dat het verplaatsen van de 12 volt-plus absoluut veilig en schuur-vrij van het frame ligt...
LED knipperlichten? Geen probleem
Digitale teller..... Opnemer is de uitdaging, denk ik.
Een ignitech is in principe overal te plaatsen. Het punt is een beetje, waar heb je ruimte?

Het is een ding om alle overbodige zaken van een CX te halen, maar soms heb je gewoon ruimte nodig om min of meer noodzakelijke dingen als een kabelboom of zo weg te werken. Jammer hé? Die regelgeving in Nederland. Anders kon je zoveel andere dingen ook weglaten.... koplamp, knipperlichten, remlicht......

Wat wel weg kan is de bedrading rond het groene stekkerblok. De diode en de zekeringen kunnen zonder veel problemen ergens anders ondergebracht worden. Als je van gevaar houd zou je die zelfs kunnen weglaten (diode) en doorverbinden (zekeringen)

Harmony,
Hans.
( die het wel een interessante uitdaging vind )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 april 2018 18:38 
Dat het niet makkelijk is wist ik al. Heb al ooit een kabelboom voor mijn zxr gemaakt .

Ophangingen etc maken stelt voor mij niks voor. Heb meerassige draai- en freesbanken staan.

Zal er eens tijd voor gaan maken en beginnen met de originele kabelboom aan te passen.

Schrijver Tom

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 mei 2018 23:25 
Beste Phoenixcx, waar staat de CX? Indien in de buurt van Apeldoorn wil ik best eens met je meekijken. Moet binnenkort voor mijn eigen CX ook beginnen aan de kabelboom. Zo te zien heb je ongeveer het zelfde uitgangspunt als mij....

Schrijver GL5
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 mei 2018 17:56 
Ooit een keer gedaan voor mijn 1966 175cc CZ.
Toen gebruik gemaakt van racefietsbandjes voor het omhulsel
Maar kost wel veel tijd.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kabelboom maken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven