Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Afmeting Frame buis

 
Schrijver Niels1275
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 april 2018 10:38 
Hallo Allemaal,

nieuw op het forum en ook nieuw in de CX500 community, oh ja en ook nieuw als motorrijder.

Ik heb vroeger altijd oude Mini's gerestaureerd maar door tijd en ruimte gebrek is dit een jaar of 10 geleden allemaal van de hand gedaan
Ook staat er nog een oude honda dax en een SS50 in de schuur maar deze zijn eigenlijk al een paar jaar klaar.

Vorige zomer zag ik een cx500 cafe racer en de vorm van het blok en de motor zijn bij me blijven hangen, en omdat het naast mijn drukke baan goed is om een beetje te sleutelen ter ontspanning heb ik een maand geleden een hele gare cx500 uit 78 op de kop weten te tikken.
de machine ziet er niet uit, er mist van alles en is met losse spuitbussen een keer zwart gespoten maar voor mijn project prima!


Deze post meteen maar in de techniek hoek geplaatst want ik heb een vraag,

ik wilde wat buis bestellen en een zadelhoop om het frame aan te gaan passen maar weet iemand de binnen en buitendiameter (of een van die twee en de wand dikte) van het achterschubframe van de cx500?

ik had natuurlijk gister avond zelf even kunnen meten maar door een onverwacht potje tennis ben ik dat vergeten

groet en alvast dank

Niels

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 april 2018 19:04 
Welkom Niels
Naar mijn idee zoek een oud frame waar geen kenteken bij zit.
Dan heb je alle gegevens zoals de buigen .
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Koen

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 april 2018 14:56 
hey niels,

heb onlangs de binnenkant eens opgemeten voor iemand, dat is 14 op 26mm ongeveer.
Wanddikte ken ik niet vanbuiten maar die kan je makkelijk meten als ik me niet vergis, de geplooide stukken komen bovenaan namelijk samen

hopelijk kan je er iets mee!
You only fail when you stop trying

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 april 2018 16:25 | Aangepast door: brinkcx 
Ik kwam net nog een paar stukken tegen bestemd voor reparatie van de ophanging voetsteunen achter, even gemeten.

Buitendiameter ongeveer 29mm (1 1/8 " ) en ca. 2 mm dik. De exacte maat van de originele buis is niet goed te meten omdat die in het productie proces stevig vervormd wordt bij buigen en zo. Dat is anders dan de maten die Koen hierboven geeft, waarom is me ook even niet duidelijk.

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Afmeting Frame buis

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven