Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ten einde raad

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver NikkiOlly
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 mei 2018 18:43 
Goedeavond allemaal!

Ik ben Nikki , en vorig jaar heb ik van mijn vader een gave CX500C uit 81 gekregen, een schuurvondst wellis waar waar nog een hoop aan moest gebeuren. Leuk! Vorig jaar met erg veel plezier gereden en geknutseld, nieuw stuurtje erop, deuken uit de tank en nieuw in de lak, noem het maar op..

Afgelopen februari hield mijn toerenteller en kilometerteller er ineens mee op, balen vond ik dat maar verder geen hinder van. Een ' vriend' van mij wist daar wel raad mee en zou het wel even maken. Jaja, je raadt het al ; de beste man knipte zo de toerenteller eraf, letterlijk, waardoor ik nu dus zit zonder toerenteller, zonder knipperlichten ( ik neem aan dat dat daardoor komt..) en zonder kilometerteller.. toen hij een middels een mislukte poging een draad wou trekken vanaf mijn rem(?) naar mijn accu (?) was ik het meer dan zat. Motor opgehaald, hij boos, wij ruzie maar wat nu..

Nu ben ik alles behalve technisch aangelegd, het oude beessie rijdt als een zonnetje maar zonder knipperlichten, achterlicht, remlicht en zonder te weten hoe snel je gaat is het lekker rijden toch knap lastig. Ik vroeg me af of hier misschien iemand is , of iemand die iemand kent, die mij kan helpen. Ik ben absoluut ten einde raad..

Ik weet niet wat handiger is, een nieuwe kabelboom laten trekken..? honderden euros uitgeven bij de garage..? Wie heeft er een goede tip? Alvast bedankt!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 mei 2018 19:26 
Hoi Nikki,

Een nieuwe kabelboom ? Niet doen, en die honderden euro's kun je ook bij mij afgeve..... Euh....
Overnieuw...
Als ik het zo lees dan is het een Custom, en daar zit de 7 volt regulator tussen de kilometerteller en de toerenteller. De temperatuurmeter is in de toerenteller geintergreerd. Ja toch ? ( ik word vast wel gewezen op fouten door overige lezers)

De toeren teller = mechanisch apparaat , vervangen door een toerenteller van een 'C'
7-Volt circuit controleren. bij contact 'aan' staat er 7 volt (of ietsjes meer of minder) op de gele draad.
Wanneer simpelweg de draden van de meter worden doorgeknipt, EN het contact stond aan, kan er sluiting ontstaan. Dus: check de zekeringen.
Draad vanaf de rem naar de accu trekken klinkt erg vaag... Geen idee waar dat voor nodig was.

Als ik het zo lees dan zou het allemaal binnen redelijke tijd/geld verhoudingen opgelost moeten/kunnen zijn. Want, bemoedigend: het heeft gewerkt, dus het kan hersteld worden tot de situatie voordat de man met de kniptang een ravage aanrichtte.

Het enige probleem: Ik zit in Ede en da's niet echt vlakbij Beverwijk, anders zou ik best eens naar het probleem willen kijken.

Enne, is het een CDI, of een Transistor model? Een kastje iets groter als een pak speelkaarten onder het zadel is een CDI model, twee kleinere blokjes wijst op een Transistor model.

Niet dat het veel uitmaakt in de bedrading voor knipperlichten etc. maar toch wel interessant om te weten.


Harmony,
Hans.
( die wel van zo'n puzzel houd )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 1 mei 2018 23:24 
Zoals Hans zegt. Een nieuwe kabelboom of honderden euro's bij de garage klinken als oplossing er rigoureus. Wellicht iemand in de buurt op dit forum die kan helpen?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver borisz
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 mei 2018 00:18 
Misschien wel handig om erbij te vermelden waar je woont. We zitten overal in het land! Er is vast wel iemand in de buurt bij wie je je licht kunt opsteken.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 mei 2018 09:04 
Staat in het profiel... Beverwijk ;)

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 mei 2018 09:17 
klok

Een paar vragen
Zijn de toerenteller en km teller nog origineel mechanisch of zijn deze vervangen door moderne.
Als ze nog origineel zijn wil ik er wel even naar je motor kijken.
Ik lees tussen de regels door dat je nog op de cx rijd.
Nu de vraag kun je naar den helder rijden komen met je cx500c.

op de foto zie je de km teller en toerenteller die er op horen te zitten.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 mei 2018 10:28 | Aangepast door: certifiable 
(bevatte het bericht van André)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 mei 2018 10:44 
Rij anders eens naar de cx stamtafel in Schagen komende vrijdag avond (zie agenda)? Zeker met een CX altijd welkom aan de stamtafel(s)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 mei 2018 10:55 
Waar ik een beetje mee zit, en zo te lezen Andre ook:
NikkiOlly:
hield mijn toerenteller en kilometerteller er ineens mee op

Want op een CX zijn dat verschillende dingen, die niet zo heel veel met elkaar te maken hebben.......
Ben benieuwd.....

Harmony,
Hans.
( die geen problemen heeft, alleen uitdagingen..... heel veel uitdagingen ... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 mei 2018 12:10 
Haha ja ik zie de link ook nog niet helemaal... maar goed, dacht dat dat kwam omdat het een C is en ik die niet heb ;)
Zelfde als 'afknippen', toerentellerkabel gewoon doorknippen? Tis niet alsof je het over een dun draadje hebt.

ben benieuwd! (foto's?)

Schrijver NikkiOlly
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 mei 2018 08:27 
Hoi hoi, wat veel reacties en wat fijn!

Ik woon inderdaad in Beverwijk. Wat een hoop vragen zo waar ik antwoord op moet geven haha, even kijken of ik bij het begin kan beginnen.

Naar mijn weten stond het contact niet aan toen de beste man de draad doorknipte ( ja knipte, echt..) De zekeringen zijn ook nog oke.

Ik denk dat hij een draad vanaf de voorrem naar de accu wou trekken zodat mijn remlicht het weer zou doen? Maar goed, ik heb er al helemaal geen kaas van gegeten dus ik weet het ook niet precies, er hangt daar nu een draadje los en dat is alles wat ik weet.

Voor zover ik weet zijn / waren de toerenteller en de km teller inderdaad origineel.

Hoe kan ik foto's toevoegen? Misschien moet ik dat even uitvinden.

Naar Den Helder rijden kan desnoods ook, Vrijdag naar Schagen gaat helaas niet vanwege werk maar het lijkt me leuk om een keer te komen kijken!

wat ontzettend fijn dat jullie me willen helpen trouwens! top!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 mei 2018 08:59 | Aangepast door: Hansv 
Het grootste prbl... euh de grootste uitdaging bij deze club is niet zozeer de vraag 'zouden ze me willen helpen?' als wel 'wiens aanbod zal ik aannemen' Altijd heel vervelend als er zoveel hulp aangeboden wordt....

Dus wordt het Den Helder (Andre) of Ede (Hans) ?


Voor het toevoegen van foto's is een instructie geschreven die HIER te vinden is


Overigens, lukt het niet ineens met de foto's ..... je hebt een PB
Harmony,
Hans.
( die graag wil helpen .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 3 mei 2018 19:29 
Zaterdag heb ik wel tijd om naar je motor te kijken.
Je zegt het maar.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver GL5
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 mei 2018 21:59 
Mocht je richting Hans gaan en de originele kabels zijn kapot heb ik hier nog een setje liggen.
Km kabel nieuw, 10cm langer dan std.
Toerentellerkabel 2de hans

Schrijver beussie
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 5 mei 2018 23:03 
kilometerteller en toerenteller hielden er ineens mee op dat is wel heel erg toevallig maar kan, maar dan heb je kans dat het niet de originelen zijn maar electronische tellers en daar hebben de richtingaanwijzers volgens mij ook heel erg weinig mee te maken (uitgezonderd de verklikkerlichten in de tellers) electra heb ik weinig kaas van gegeten oftewel daar weet ik bar weinig van af anders had ik aangeboden er naar te kijken want ik woon in Alkmaar maar ja je kunt altijd een keertje langs komen misschien dat ik een heel klein beetje kan helpen.
groeten beussie

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ten einde raad

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven