Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Bezoek Schiphol zaterdag 12 mei

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 mei 2018 15:34 | Aangepast door: JiMi 
Is er belangstelling voor het volgende?

A.s. zaterdag 12 mei wil ik een aantal spottersplaatsen op Schiphol bezoeken. Dat zijn plaatsen ver weg van het drukke reizigersgedeelte maar dichtbij de start- en landingsbanen, waar je een geweldig uitzicht hebt op de passerende vliegtuigen. Rond 13:00 uur arriveert vlucht EK147 uit Dubai, dit is de Airbus A380, het grootste passagierstoestel ter wereld. Met een beetje geluk staan we bij de goede landingsbaan en kunnen we hem van dichtbij zien landen. Maar er is natuurlijk veel meer moois te zien.

Verzamelen om 11:45 uur bij de snackcar op de spottersplaats langs de Polderbaan (adres: IJweg, Vijfhuizen, 2141CN). Daar kunnen we eten en bijpraten, terwijl ik erachter probeer te komen op welke baan de A380 gaat landen, zodat we tijdig naar de meest geschikte spottersplaats kunnen rijden. Daarna kunnen we nog naar 1 of 2 andere spottersplaatsen rijden langs de Zwanenburgbaan en Buitenveldertbaan. Rond 14 à 15 uur ga ik weer richting huis.

Zin om mee te gaan? Laat even een bericht achter in dit topic.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 7 mei 2018 18:02 
Hoi Marko. Leuk idee! Als het weer een beetje meezit, kom ik ook die kant op. Ben net terug van Schiphol maar om zo'n A380 te zien landen lijkt me erg mooi.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 mei 2018 22:19 
Gaat niet lukken met de planning. Ik zit dan wel daar in de buurt, in Amsterdam, maar ben met andere dingen bezig....

Jammer, zou een mooi ritje kunnen zijn.


Harmony,
Hans.
( keuzes, keuzes, keuzes, ........... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 mei 2018 14:11 
Goed idee, als het weer meezit kom ook ik die kant op, niks leukers dan grote vliegtuigen spotten. ( nou ja, F16's dan )

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 9 mei 2018 09:07 
Leuk idee. Ik zal er zelf niet bij kunnen zijn. Heb een kampeerweekedend van motor-forum.nl. Veel plezier!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 mei 2018 11:16 
Leuk dat er een paar mensen meegaan
Ik ga inderdaad alleen bij droog weer. Beetje wind mag wel, dat maakt vooral de landingen extra spectaculair om te zien.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 mei 2018 15:02 
Heren, houd morgenochtend dit topic in de gaten voor het geval de verzamelplaats wijzigt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 mei 2018 17:59 | Aangepast door: JiMi 
Onze ontmoetingsplaats is langs de Polderbaan. Deze baan wordt het meest gebruikt en heeft een mooie spottersplek voor auto en motor en er is een snackcar en een mobiel toilet (Google Maps).

De Buitenveldertbaan wordt ook wel gebruikt (weliswaar iets minder vaak) en heeft een zeer mooie spottersplek met McDonalds. Het is er alleen ontzettend druk met lunchende taxichauffeurs e.d. (Google Maps).

De Zwanenburgbaan kun je aan de kopse kant redelijk dichtbij komen. Je kunt er pal onder de aankomende vliegtuigen gaan staan als je wilt. Er ligt een klein stukje braak terrein langs de straat "Tweeduizend El" waar je kunt parkeren. Dit is een geweldig mooie plek, de kans is groot dat de A380 op deze baan landt. Er zijn geen faciliteiten aanwezig. (Google Maps).

De Kaagbaan en Aalsmeerbaan kun je niet goed bij komen met de auto. Met de motor ligt dat misschien anders. Er geldt in elk geval vaak een stopverbod. Als ons vliegtuig daar landt dan hebben we pech en kunnen we niet dichtbij komen.

Schiphol
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 12 mei 2018 15:40 
Gaaf om zo'n bakbeest te zien landen!
Jimmy bedankt voor het 'regelen'.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 mei 2018 19:33 
Graag gedaan. Was inderdaad erg indrukwekkend. Ik heb ook wat video's geschoten:


Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 mei 2018 19:43 
Zeker bedankt voor dit idee, ik heb mij prima vermaakt vanmiddag. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Even bijpraten, vliegtuigen kijken en eventueel een patatje, mooi toch? Wat is dat voor programma Marko waarmee je kunt zien wie waar vliegt en wanneer ze landen en op welke baan??? Lijkt me wel handig, kan ik dat ook op mijn smartphone krijgen???

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 12 mei 2018 21:00 | Aangepast door: JiMi 
Superpapa:
Wat is dat voor programma Marko waarmee je kunt zien wie waar vliegt en wanneer ze landen en op welke baan???

Dat zijn eigenlijk 2 aparte dingen. Je moet flightradar24 gebruiken om te kijken waar een vliegtuig zich bevindt. Dat kan via hun website (link) of via de Android-app.
Maar om erachter te komen op welke baan een vliegtuig landt moet je precies op het goede moment een radioscanner beluisteren. Er bestaan legio live streams van radioscanners op internet (link). Ik heb vanmiddag geluisterd naar de live stream "EHAA Radar East Inbound". De EK147 meldde zich daar toen hij ergens tussen Münster en Enschede zat en gedaald was onder de FL300. Als reactie gaf de verkeersleider welke landingsbaan hij kon verwachten. Dat was ca. een half uur voor landing, dus dat gaf ons mooi de tijd om naar de juiste spottersplek te rijden vanaf waar we stonden op de IJweg
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Bezoek Schiphol zaterdag 12 mei

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven