Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Gierpomp geuzennaam

 
Schrijver tinus
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 okt. 2002 23:12 | Aangepast door: Moderator 
Vrienden,

De naam gierpomp staat sommigen wat tegen. Voordat deze site bestond, kwamen cx-internetsurfers vaak op Duitse sites terecht. In Duitsland rijden nog enorm veel cx-en rond, het is bijna een soort cultbike. Niet voor niets kwamen er ook 10 Duitsers naar Linschoten. De naam is door een stripschrijver bedacht, zie http://www.cx-freunde.de/comic/comic1.html Wat mij betreft, ik vind het een leuke naam, afkomstig uit de alternatieve achterkant van Duitsland. Wat mij betreft wordt hij gewoon overgenomen, mede als eerbewijs aan de pioniers van de cx beweging (die straks natuurlijk heel Europa gaat grijpen, let op mijn woorden, over een paar jaar doet een A-cx 10.000€!)
Groetjes, Martin

Schrijver scorpio
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 okt. 2002 01:23 | Aangepast door: scorpio 
nou wat mij betreft zoeken we een
toch wat elegantere naam dan gierpomp .ik zie ook eigenlijk niet waar dat op slaat.rampestamper,
little twin of zo klinkt al heel wat prettiger ,maar geen gier aub.
groeten jan.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 3 okt. 2002 09:48 
Kijk ook elders in het prikbord. Staat ook al een lijstje mogelijkheden. Ik stel voor dat we de drie beste uitzoeken en dan een Poll houden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver erikdote
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 okt. 2002 22:51 
Waar staat dat elders op het prikbord, Coen?
Overigens kun je, als je een giertank hebt horen pompen, je wel voorstellen hoe de naam güllepumpe ontstaan is. Het is mischien niet elegant maar ik vind strontpomp of poeppomp wel lekkerder bekken dan gierpomp en toch de link met de Duitse naam behouden.
Gegroet, Erik.

Schrijver rene slikker
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 okt. 2002 22:43 
in groningen word de cx al sinds jaar en dag de gierpomp op wielen genoemd en wel omdat het blok erg veel lijkt op de motor die een gierpomp aandrijft simpel he

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 okt. 2002 23:43 
Ik dacht ineens aan "Kabouterfiets" gezien het rustige karakter van de meeste CX'en en hun berijders...

(Ik hoop dat ik niemand tegen de schenen schop met deze vrije associatie)
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 okt. 2002 08:42 | Aangepast door: Vzes 
Auw !
;-)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 11 okt. 2002 22:02 
Als je op zoeken klikt bovenaan dit prikbord, en je voert gierpomp in vind je de andere discussie (bijnaam en CX gevoel).

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Gierpomp geuzennaam

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven