juni 2006 Verslag 7 landen vakantie 2006 | Ben Bons

1e dag zaterdag 17-06-06 gereden km 312
Vandaag zijn wij om 0900 uur vertrokken richting Luxemburg voor de eerste etappe, dit jaar zonder de CX maar met de XJ. Het weer is goed niet te warm en niet te koud het eerste stuk over de snelweg gegaan omdat we hier al vaker gereden hebben, verder natuurlijk binnen door dat was vanaf Diekirch. De eerste camping die aangingen was in Esch-s-Alleset bij de Franse grens die we de volgende dag zullen overschrijden. De camping is een rustige door trekplaats met goed sanitair

2e dag zondag 18-06-06 gereden km 355
Vandaag weer een verbindings route in de richting van Crest het doel voor de eerste week. Vanuit Luxemburg in de richting van Dijon (ruwweg) ongeveer evenwijdig gereden aan route de solei. En zijn aangekomen op een camping in Rochefort-s-Nenon ook een rustige camping maar het is natuurlijk nog vroeg in het seizoen en wij werden dus hartelijk welkom geheten door de eigenaresse en buiten ons waren er nog 5 stellen daar aanwezig. Morgen gaan we verder in de richting van Dole en langs de A 39 verder naar beneden naar het zuiden.

3e dag maandag 19-06-06 gereden km 380
Een lange dag en tot nu toe de meeste km afgelegd door het veel zoeken naar de goede weg omdat de plaatsnamen niet over een komen met de kaart of anders om. Maar we hebben ons doel camping Le Moto in Monteclair gevonden. Dit is een prima camping voor de motorrijder (met auto kom je er gewoonweg niet op) beheerd door een Nederlands echtpaar Jantje en Pieter. Er is een leuke bar goed eten (niet duur) en een zeer net toilet gebouw we blijven hier voorlopig een paar dagen om de omgeving te bekijken en we beginnen met morgen een rustdag te nemen bij het zwembad die hier ook is op de camping.

4e dag dinsdag 20-06-06 gereden km 10
De km die vandaag gemaakt zijn waren om inkopen te doen, nu ook even de tijd om mijn bril te maken waar ik de eerste dag al ben gaan opzitten (lomp he`).

5e dag woensdag 21-06-06 gereden km 100
Vandaag staat er een tourrit van 100km op de rol het was een mooie tocht over twee collen waar van een met een hoogte van 1040mtr rauwe berg passen en mooie dalen. De huizen lijken wel uit de tijd van de Drie musketiers, ook was er een klein buitje maar toch was het goed warm geworden bij de tent is het 41.7 gr.

6e dag donderdag 22-06-06 gereden km 216
Ook vandaag weer een mooie route op de rol vanuit de camping is het +/- 190 km ook deze ging ook weer door bergen en dalen met natuurlijke tunnels mooie uitzichten en ook weer met huisjes zo uit de middeleeuwen zo tegen de berg geplakt. Morgen weer verder afzakken naar de kust maar ik denk dat we hier nog wel vaker zullen terug keren ze hebben nog 6 route`s over.

7e dag vrijdag 23-06-06 gereden km 338
Vandaag camping Le Moto verlaten en naar de kust gegaan en dit over een schitterende weg welke ik niet op de kaart heb kunnen terug vinden. We zijn aangekomen op een camping in Alley en ligt op +/- 500mtr van zee ( de cote da sur)zeiden ze maar tel daar toch maar 200 bij maar ja het is vakantie dus een paar metertjes meer of minder maakt ook niet uit, morgen van hier uit de omgeving eens gaan verkenen.

8e dag zaterdag 24-06-06 gereden km 106
Vandaag een ritje gemaakt naar St tropez langs de kust gereden, je doet er alleen zo lang over het is allemaal 50 of 70 km wegen en dat haal je nog niet eens (behalve de tweewielige bromvliegen die overal tussen door gaan) dus veel tijd kwijt aan het rijden in plaats van het bekijken van iets. St Tropez is een mooi en leuk plaatsje oud en met grote boten die wij nooit kunnen betalen, uuuh de gendarmes van St Tropez ook niet gezien zelfs niet op een kaartje.

9e dag zondag 25-06-06 gereden km 0
Rustdag lekker lam doen bij het palmen zwembad.

10e dag maandag 26-06-06 gereden km 197
Vandaag ging de rit naar Cannes en Monaco, ten opzichte van Monaco viel Cannes tegen hier is eigenlijk alleen het film theater waar iedereen foto`s van aan het maken is, na een ritje in het boulevard treintje was dat toch bevestigt Monaco is mooier en zuiverde. Ook hier een rond rit met het treintje gemaakt (dan zie je in ieder geval de leuke plekjes) scheelt ook weer in de tijd die te snel voorbij ging. Natuurlijk ook bij het paleis wezen kijken voor de wisseling van de wacht die we nog net op en afstandje gezien hebben. Ook nog een bezoek gebracht aan het aquarium dat met medewerking van Jac Cousteau is aangelegd, natuurlijk zijn we ook in de haven gaan kijken waar ook alleen maar van die grote liggen. Het was jammer dat het zoveel tijd koste om er te komen met relatief weinig km een enkele reistijd was ongeveer 3 uur.

11e dag dinsdag 27-06-06 gereden km 239
De camping vandaag weer verlaten om naar de volgende stop te gaan in Italië en wel weer langs de kust ontzettend mooi maar het viel weer tegen met het verkeer daar het schoot gewoon weg niet op. Ik weet wel het is vakantie maar om 50 km af te leggen in anderhalf uur is mij toch wel een beetje te veel (of weinig). We zijn dan ook na San Remo de grote weg op geschoten en dat ging een stuk beter het zijn wel bijna allemaal tol wegen maar dat is de andere kant van voor het opschieten. De camping die ik uitverkoren had voor een bezoek te brengen was niet te vinden of slecht beschreven in het boek of slechte borden langs de weg, en als je dan alleen oudere Italianen tegen komt die dus alleen maar Italiaans spreken hielt het voor mij ook op. Toen maar een andere opgezocht in het boek en kwamen uit op een kleine camping in Savona uit onze plaats lag 10mtr van de zee met `s avonds een mooi uitzicht over de Middellandse zee.

12e dag woensdag 28-06-06 gereden km 214
Op naar Pisa de volgende stop maar de meeste km wel over de autobaan verreden ik wilde niet te veel tijd verspillen aan verkeerslichten en opstoppingen, de tijd die over was wilde ik toch goed besteden, de autobaan hij was toch mooi en met mooie uitzichten het is geen saaie weg die A 12 wel tol natuurlijk waar je er Italië ook veel van tegen komt net als in Frankrijk. Maar er was ook iets heel positief onze voorganger bleek achter af dubbel betaald te hebben bij de slagboom waar wij dus helaas van geprofiteerd hadden dus een bedankje is wel op zijn plaats (het was geen motor rijder).

13e dag donderdag 29-06-06 gereden km 0
Vandaag Pisa in geweest (te voet 800mtr van de camping) om die scheve is te bekijken en wat er omheen staat. De camping is aan te raden mooie overdekte staan plaatsen (dat mag ook wel met 40gr in de zon) goed sanitair en mooi zwembad met Nederlandse animatie meisjes. Verder valt er in Pisa niet veel te zien en moet verder de omgeving in.

14e dag vrijdag 30-06-06 gereden km 44
Vandaag een bezoek gebracht aan de oude plaats Lucca en dan in het oude stads gedeelte wat nog uit de Romeinse tijd stamt wat goed te zien is aan de gebouwen en de stadswal, er stonden ook nog gebouwen tussen waar denk ik ook niets meer aan gedaan is in de tussen tijd.

15e dag zaterdag 01-07-06 gereden km 0
Rustdag bij het zwembad en het animatie team en toch nog wat gewandeld.

16e dag zondag 02-07-06 gereden km 249
We hebben afscheid van het animatie team genomen en zijn Italië doorgestoken naar de andere kustlijn of wel van de Middellandse zee naar de Atlantische zee. Naar een mega camping vlak bij Rimini waar we te gast waren van onze buren thuis. Een klein stukje snel weg (ik kon het niet laten) en de rest binnen door wat dus ook hier weer een hoop tijd koste maar het was wel zeer mooi.

17e dag maandag 03-07-06 gereden km 0
Niets gedaan alleen lam gedaan op het strand en `s avond een wandeling over de boulevard.

18e dag dinsdag 04-07-06 gereden km 571
Onze voorwielen zijn nu richting huiswaarts gericht vandaag een lange verbindingsweg naar de voorlaatste camping in Oostenrijk die we aanleggen. Dit keer geheel over de autobaan gezien de te af te leggen km helaas wel tegen en boete aangelopen vanwege dat we maar en kaartje getrokken hadden uit de automaat van de tol weg, en daar ze dit bij het tolhuisje aan het einde van de weg konden verrekenen hebben we hier thuis nog veel werk mee gehad, en toch was het weer een mooie weg met dito uitzichten.

19e dag woensdag 05-07-06 gereden km 6
Rust dag en even naar Swarovski geweest voor een kleinigheidje.

20e dag donderdag 06-07-06 gereden km 0
Vandaag een andere in(ont)spanning gedaan even een halve dag wezen rots klimmen met een gids (zoon van de camping eigenaresse en goede bekende van ons) even een kleine 200mtr omhoog als een salamandertje en weer als een aap langs het touw naar beneden. `s middags uitgerust van de inspanning en alles weer ingepakt voor het laatste gedeelte van de vakantie want het zit er bijna op.

21e dag vrijdag 07-07-06 gereden km 494
Vertrokken uit Weer Oostenrijk richting huis met nog een tussen stop in Bad Durkheim voor een overnachting op de camping al daar. Na lekker gegeten te hebben in het restaurant op de camping hebben we nog een paar afzakkertjes genomen in het wijn proefhuisjes wat toevallig 10mtr van onze tent lag en open was en met een fles wijn in de hand voor thuis zijn we maar in de slaapzak gekropen voor de thuis reis de volgende dag.

22e dag zaterdag 07-07-06 gereden km 393
De laatste dag is aangebroken van onze geslaagde vakantie de motoren staan richting huis. De reis gaat over de autobaan het thuis honk lokt goed weer gehad geen problemen veel lol en veel gereden. En ook nog 3x CX plus 1x CX met zijspan gezien en verder weinig NL motor rijders gezien onderweg ik denk dat zo nog niet waker waren zo vroeg in het seizoen al met al was het een geslaagde vakantie. Waar de rit volgend jaar naar toe gaat is nog niet bekend we zien wel het kan toch wel goed komen zoals dit jaar gelukt is.