Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CX on Fire request 1: deel kabelboom gevraagd!

 
Schrijver Ray
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 sept. 2003 22:02 
Beste mensen,
Ik ben begonnen aan de demontage van mijn deels uitgebrande CX en de sloper die ik heb aangeschaft.
Nu blijkt dat het stuk kabelboom van de achterkant van het blok (waar de stator zit enzo) naar spanningsregelaar e.d. ook gedeeltelijk is verbrand. Dat stuk zat niet op de sloopCX omdat er geen blok bij was.
Wie-o-wie heeft dat stuk kabelboom nog liggen en helpt me uit de brand?
Groeten,
Ray (die toh wel weer tranen voelde opkomen toen ie eens goed zag hoe erg alles is verkoold)

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 sept. 2003 23:07 
Ray, als ik je goed begrijp is dat de kabel plus systeemstekker die aan de stator vastzitten. En die is helaas niet los verkrijgbaar.

Floris (die best wel met Ray te doen heeft)

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 sept. 2003 23:35 
Hallo Ray,

Er staat een kabelboom te koop op de Duitse E-bay site. Er worden ook nog diverse andere onderdelen aangeboden, die voor jou misschien interessant zijn. Ik ben zelf ook bezig om iets op te snorren aldaar, dus misschien loont het de moeite om eens gezamenlijk het een en ander op te halen of wie weet, misschien met hulp van onze Duitse vrienden het te laten versturen naar iemand die dicht bij de Nederlandse graens woont en het vervolgens daar op te pikken. Succes met zoeken,
Henk
Mijn e-mail adres bij de CX-club: Macleesh, enz.

Schrijver Roadkill
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 sept. 2003 00:11 
Hoi Ray,dit is waarschijnlijk een open deur intrappen,maar als alles daar zo verkoold is loont het de moeite om ook je stator spoelen en dergelijke eens na te lopen, Spoelen worden meestal geseald met een soort lak die door verhitting zijn werking verliest, en misschien nog belangrijkerm vaste mageneten zijn erg gevoelig voor hitte, die verliezen hun magnetische krachten.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 sept. 2003 09:16 
Ik ben 't met mijn naamgenoot eens. Indien de achterkant van het blok als gevolg van de brand erg heet is geworden dan lijkt 't verstandig om de stator preventief te vervangen. Hetzelfde geldt voor de spoeltjes van de vervroegingsunit.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 sept. 2003 00:08 
Volgens mij heb ik dat stukkie nog wel liggen. Het gaat om het stuk vanaf de deksel op de achterkant van het blok?? Dat wat ik heb liggen is wel voor een CDI- ontsteking. Laat maar effe weten of je er wat aan hebt.

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 sept. 2003 01:00 | Aangepast door: Ray 
Beste heren, de kabel is verkoold na ongeveer 30 CM na de stator, dus dat is niet heel erg heet geweest. Het was geen loeiend hete fik, maar genoeg om de hele kunstof zooi en kabels te doen affikken. Zo is het luchtfilterhuis niet geheel verbrand, maar het gedeelte tegen het blok is nog onaangetast. Reservoir van het koelwater is ook nog heel, dus....
BEste Jos van R: ja ik heb een CDI, want mijn machine is van '78, dus jaaa heel graag wil ik dat stukje van jou wel hebben! Kan je me vertellen waar je woont en wat je ervoor wilt hebben? Wellicht kunnen we iets ruilen daar ik momenteel ook nog wat delen over heb van de sloper die ik heb!
Laat je het me even weten?
Groeten,
Ray ( die vanavond weer bij N. is geweest en erg blij thuis kwam)

Schrijver JosvanR
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 sept. 2003 09:12 
Ik woon in Nootdorp (bij Den Haag). Ik zal voor alle zekerheid vanavond nog even kijken of het nog op het blok zit (99% zeker van wel) en dan mail ik dat wel even door.

Schrijver JosvanR
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 sept. 2003 21:26 
Ja daar ben ik weer. Ik heb inderdaad het stuk kabelboom, inclusief de drie stekkers aan het uiteinde. Als je belangstelling hebt kun je me mailen op jos_van_rijswijk@hotmail.com

Schrijver Ray
Gast 
#10 | Geplaatst: 19 sept. 2003 13:56 
Hoera!
Ik zal je een mail sturen! Zit aan die kabel de stator vastgesoldeerd, of zit onder dat klepje onder het blok ook alles met stekkers vast?
Groetjes
Ray (die het weer eeen beetje ziet zitten...)

Schrijver mcu
Gast 
#11 | Geplaatst: 22 sept. 2003 21:07 
http://www.cx-500.de/sonderposten.php3

Een kabelboom voor 25 euro

Gr Marc

Schrijver frans
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 sept. 2003 09:27 
Hallo mensen,

Intussen heb ik van Ray de foto's en zijn verhaal toegezonden gekregen, deze staan reeds op de site. Kijk maar eens onder 'Alles over CX en GL' onder 'Verhalen'.

Nogmaals, sterkte Ray!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX on Fire request 1: deel kabelboom gevraagd!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven