Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Welke kiezen CX of CB

 
Schrijver krihonda
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 sept. 2003 09:31 
Hallo iedereen

Dit is mijn eerste bericht dus hier gaan we dan. Ik weet dat het hier vol CX500 liefhebbers zit maar mag ik vragen om zoveel mogelijk objectief te blijven. (Ps; woon in Belgie)

Hier is mijn vraag dus:
Momenteel rij ik rond met een Honda CB125K5 van 1972. Maar ik ben een beetje aan het rondzien achter een zwaardere motor. Logischerwijs denk je dan direct aan een CB400.

Maar nu is mijn oog gevallen op een CX500/650. Zouden jullie me raad willlen geven waarom ik (wel)(niet) zou kiezen voor een CX t.o.v. een CB/CM puur motorisch gezien of optisch, .... (CX500E is leuk model)

Ik heb geen enkele ervaring met een CX motor. Ik denk in de richting van nokkenas, kleppen, duurzaamheid, trillen van de motor, zachtjes draaien, .... Moet ik kiezen voor de 500cc of ineens de 650cc. Ik heb het wel niet zo voor de turbo. ps. Alle herstellingen en restauraties en revisies doe ik zelf.

Dus kort zamengevat: waarom wel CX EN waarom niet CX

Alvast bedankt
Mvg
(misschien toekomstig CX liefhebber)

Schrijver epic
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 sept. 2003 12:42 
Mijn eerste moto is een cx dus waarom wel is te lang om op te noemen. Het rijdt vanzelf en het schakelen gaat beter als met welke andere moto ook.

Dus gaan voor de cx en als je er een probleem mee hebt dan staat er een geweldige club achter je.

Bjorn alias epic

Schrijver krihonda
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 sept. 2003 12:53 
En zijn er andere die wel verschillende motoren hebben (gehad)?

Elke motor heeft zo zijn "ziektes" (zwakke plekjes)
Welke zijn dat bij een CX? bvb de distributie ketting?..???

Schrijver mcu
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 sept. 2003 13:09 
Distributie ketting vanaf 75000km
Dynamo vanaf 20jr.
Waterpompseal onbekend.
Verder roest gevoelig frame.

Dit hoeft allemaal geen probleem te zijn als je bij aankoop je oren en ogen maar open doet!!

Verder een meewegende factor is dat je bij deze klub nooit alleen ervoor komt te staan,wat je van CB niet kunt zeggen.Alles wat er eventueel mis kan gaan is op de site al besproken of wordt dan alsnog gedaan.

Succes bij je beslissing
Gr Marc.

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 sept. 2003 14:28 
Clubs zoals deze van de CX club hier;
zijn moeilijk te vinden. Het forum is al een geruime tijd een grote bron van informatie... en iedereen wordt op een eerlijke en serieuze manier geholpen. En als je dan Linschoten,Vechta en Boekel meegemaakt hebt kom je tot de vaststelling dat je je CX EN de club niet meer zal kunnen missen.
Groeten uit Belgie
Terry
PS. Vanwaar ben je ergens ?? Krihonda

Schrijver krihonda
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 sept. 2003 14:40 
in de buurt van aarschot en jij?

Schrijver terry

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 sept. 2003 14:46 
We hebben Belgische leden in de club van Zedelgem,Wevelgem,Deurne,Mechelen,Aalter,Oostakker,Leuven,Machelen,... en ik ben van Zele (5 Km van Lokeren)

Steeds welkom
Terry
kantooruren :mailto:terry.de.beule@quad-ind.com
Na kantooruren : mailto:debeuleterry@email.com
of telefonisch op 052/45.17.36 vanaf 19uur.
De Beule Terry
Stokstraat 62
9240 Zele

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 sept. 2003 17:57 
Nog een voordeel, de cx is de eenvoud zelve, ik heb er een gekocht die ik een ouwe schuur heb gevonden, nieuwe olie erin, kleppen stellen (is erg makkelijk bij de cx, zeker met ondersteuing van de site) en rijden maar. Onderdelen (met uitzondering van originele honda) zijn niet duur en goed te verkrijgen.
Het is gewoon een soort van cult motor geworden, dus als je er een rijd, dan is dat wel speciaal.

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 19 sept. 2003 20:14 
Ik rij met een CB900 (boldor) en heb onlangs een CX 500 aangekocht. Het motorblok van de CB is compleet opengemaakt en grotendeels gereviseerd. De CX heb ik aangekocht om één enkel reden, ik vind het een leuk model en ik denk dat het best prettig is om er mee te rijden. Mail me effen (luc.de.bisschop@pandora.be) of bel me maar op het nummer 0494/18-76-02.

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 19 sept. 2003 20:16 
waarom staat er nu toch steeds "anoniem" als ik antwoord?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 sept. 2003 20:23 
omdat je niet ingelogd bent
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#12 | Geplaatst: 20 sept. 2003 18:56 
dus nog geen lid van de cx club,wordt het dan maar,veel plezier bij ons
ouwe-jan

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#13 | Geplaatst: 20 sept. 2003 18:57 
ouwe-jan

Schrijver krihonda
Gast 
#14 | Geplaatst: 21 sept. 2003 17:47 
ik gisteren op een CX custom gezeten (nog op te maken, niet rijdend). En het eerste wat me opviel is dat ik direct met mijn benen tegen de cilinderkoppen zit !. is dat gekend onder de CX fans? Verbrand je je zo niet regelmatig?

Schrijver Roadkill
Gast 
#15 | Geplaatst: 21 sept. 2003 18:09 
Ik heb het opgelost door zelf forward controls te maken, dat kan goed op een Custom, verder valt de hitte wel mee, de kop word max 80 graden, je moet natuurlijk niet in je korte broek gaan rijden, in de winter zit je altijd warm. Maar als je lang bent dan kan dit wel een overweging zijn om naar een andere motor te kijken.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Welke kiezen CX of CB

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven