Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Silverwing gekocht

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver beinhart

Bestuur 
#16 | Geplaatst: 28 april 2012 15:00 
nou lieke,

ook hier is de motor mooi en krijg ik geen stijve nek, van het kijken, ook hoef ik mijn monitor geen kwartslag te draaien hihi...

groetjes werner (kom hem morge maar ff showen!)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 28 april 2012 15:55 
Even voor de duidelijkheid van mijn zijde,
Ik heb nu twee silverwings, maar zal geen lid worden van de Silverwing club, omdat het blok wat eronder zit nu eenmaal een CX blok is.

Het wil niet zeggen dat een Volvo V40/S40 of V50 een echte Volvo is , nee bijlange niet, deze hebben een Ford of Renault blok,als ik lid word van een Volvo Club, danwel met een echte Volvo.....Sieds!!! Jij hebt een echte Volvo!

gr. Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver beinhart

Bestuur 
#18 | Geplaatst: 28 april 2012 16:34 
even een discussie op gang brengen,

hoe zit het dan precies? een silverwing heeft van de fabriek uit toch een gl500 blok en geen cx500 blok? anders hadden ze het tochwel de cx500 deluxe of zoiets genoemd?

als je het originele blok van de fabriek eronder hebt dan is het toch een gl blok? net als vroeger op de goldwing club, daar mochten mensen met een honda F6c ook niet lid worden want het was geen goldwing blok, maar een valkire blok. het waren dezelfde blokken maar van de fabriek uit een andere type motor aanduiding.

die discussie is daar ook geweest en uiteindelijk mochten de F6c rijders ook naar de goldwingtreffens als hoofd lid.

bij de silverwing club mag trouwens iedereen lid worden, als je maar motorrijd? daar heeft de helft volgens mij niet eens een silverwing (ik ook niet, maar het "kale" broertje)

groetjes werner (maakt mij allemaal niks uit maar ben wel nieuwsgierig)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 28 april 2012 18:15 | Aangepast door: sieds 
Klopt heren,

Het kleine broertje van de Goldwing, de GL500D gebruikt als basis het motorblok van de CX500.
Maar de motor als geheel is geen CX maar een "SILVERWING" met een speciaal ontworpen ruitframe.
Helemaal aangepast aan de zwaardere belasting door de montage van de schitterende Honda toerkuip.
De vering is geheel aan het specifieke toerkarakter van deze machine aangepast. Heerlijk soepel.
De GL500D biedt werkelijk toercomfort in optima forma etc.
mooie machine Lieke, goede keus.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Engeltje

Moderator 
#20 | Geplaatst: 28 april 2012 20:13 | Aangepast door: Engeltje 
Vandaag naar Zoetermeer op mijn Silverwing 'Merlijn' geweest. Stond een aardig windje, maar het viel mij niet tegen. Ik was eigenlijk verrast hoe het ging. Met mijn custom 'De Groene Draeck' ging dat anders..daar moest ik echt tegensturen en op mijn Deauville 'De Witte' zou ik eraf geblazen zijn (neuhh hoor geintje), maar daarop had ik het nog minder leuk gevonden. 
Bochten gaan lekker en worden steeds leuker.. Merlijn ligt gewoon stabieler op de weg, denk ik.. We hebben bij Van Wijk o.a spul gekocht om mijn ruit mooi te krijgen. 
Op de terugweg file gereden.. Weer een andere situatie met Merlijn om hem beter te leren kennen. Bij stapvoets-rijden schakelt hij zijn stuurbekrachtiging uit.. Dat's echt jammer omdat hij dan (nog) niet zo stabiel rijdt als de Groene Draeck en De Witte..maar alles went (behalve een vent.. ;-P..)
Straks nog wat plekjes wegwerken, een radio erin (voor de file-meldingen hè Mike) en een trekhaak voor onze Bob-de-Bouwer.. Ready voor take-off to France met de meiden. We hebben er zin in. 
Morgen wordt hij gedoopt tot officiële clubmotor en krijgt Merlijn hier en daar een club-sticker.. Coen heeft nog 1 oude gevonden, met de mededeling dat ik deze motor lang moet berijden...
Maar ik wil graag gezien worden op Merlijn, mijn 30-jarige Silverwing... Ik ben helemaal happy.. 
(Wordt vervolgd...)

Lieke
(die vind dat de Silverwing het GROTE broertje van de CX is omdat het hart(motorblok) hetzelfde is van de CX dan van de Goldwing.. En familie-banden zijn in je hart het sterkst)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver coenox

Voorzitter 
#21 | Geplaatst: 28 april 2012 20:22 
Ikke ook blij. Lieke gaat weer meer rijden en ik dus ook. Mooi gezicht, schat, om je op deze motor te zien rijden.

Heeft iemand trouwens nog een topkofferrek voor een Silverwing liggen?
Coen

(Die volgende week een Goldwing sleuteldag heeft. Maar dat is weer heel wat anders)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 28 april 2012 23:12 
Hé Lieke, gefeliciteerd met je kadootje (!). Veel plezierige kilometers er mee toegewenst. Zo te lezen gaat dat wel lukken!
Enneh, cx, gl, wat maakt het uit, het karakter van het blokkie blijft hetzelfde!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 28 april 2012 23:42 
Gefeliciteerd hoor, een prachtige motor! Maarre...

"Bij stapvoets-rijden schakelt hij zijn stuurbekrachtiging uit.."

???
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 28 april 2012 23:51 | Aangepast door: sieds 
undefined:
"Bij stapvoets-rijden schakelt hij zijn stuurbekrachtiging uit.."

???

Ben ik ook nieuwsgierig naar, stuurbekrachtiging ??

maar word gallisch van al die koosnamen
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 29 april 2012 11:57 
Gefeliciteerd met de aankoop! De Silverwing is een fijne motor om mee te toeren.

Uit eigen ervaring begrijp ik je opmerking volledig over het sturen. De Silverwing is vanwege de zware kuip vrij log en wat lastiger om mee te sturen bij lage snelheden.

Veel plezier ermee!
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 29 april 2012 15:37 
Nou Lieke,

veel plezier met de nieuwe en verslijt m'n in goede gezondheid. Die stuurbekrachtiging was een speciale fabrieksoptie, samen met een rundleren versnellingspookje en zijwieltjes, die heb je blijkbaar niet.

En kan je ons een lol doen en nog wat koosnaampjes gebruiken? Want we willen het wel eens meemaken, een Friese Viking die Gallisch wordt en er dan gillend met Waltzing Mathilda vandoor gaat

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Engeltje

Moderator 
#27 | Geplaatst: 29 april 2012 21:17 | Aangepast door: Engeltje 
Klaar..... Na het intensief poetsen van het scherm - er zat een soort gelige laag op waar je niet meer door heen kon kijken - is Merlijn 'geïnstalleerd' met één van de laatste oudste clubstickers en met alle ornamenten van de Groene Draeck. Zo is hij nu helemaal mijn 'ding'.

Merlijn versierd Scherm van Merlijn gepoetst
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver coenox

Voorzitter 
#28 | Geplaatst: 29 april 2012 23:22 
Ik vind het echt ongelofelijk hoe mooi je dat scherm hebt gekregen. Noeste arbeid maar het resultaat is er naar. Ben trots op je, Merlijn wordt steeds mooier.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Silverwing gekocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven