Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Het nieuwe forum!

 
 
Pagina  Pagina 5 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende »

Schrijver sieds

Forum Lid 
#61 | Geplaatst: 20 jan. 2015 21:55 | Aangepast door: sieds 
Als je voorheen geen tekst tussen de haakjes zette, dan stond er automatisch 'HERE' volgens mij en niet die lange tekst.

http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php

FORUM

Dit is dus nieuw, die lange tekst werd nooit weergegeven.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#62 | Geplaatst: 21 jan. 2015 09:36 | Aangepast door: JiMi 
Dit is het standaard gedrag van de huidige versie van de forumsoftware.
Sommige dingen werken nu inderdaad iets anders dan eerst.
Maar ja, we komen van een 6 jaar oude versie (uit 2008), dus er is een hoop veranderd in die periode. Op alle fronten.

Wat je zou kunnen doen is tijdens het typen van je bericht het woord selecteren dat je clickable wilt maken, dan op de http-knop te klikken, daar de url toevoegen en op [ok] klikken, en voila daar staat je hyperlink in keurig leesbare taal. Zo doe ik het zelf altijd.

Ik kan daar wel een video-uitleg van maken.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#63 | Geplaatst: 21 jan. 2015 09:43 | Aangepast door: JiMi 
Ik ga 2 manieren laten zien hoe je een url (hyperlink) kunt toevoegen aan je bericht.

Eerst de 'lelijke' manier:
http://www.cmsnl.com/honda-cx500ca-custom-1980-england_model16432/partslist/E07.html# results

Nu de mooie manier:
LINKJE

Zie video:
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#64 | Geplaatst: 21 jan. 2015 10:38 
en de derde manier is "LINKJE" tussen de haakjes typen.
Mooie uitleg Jimi, weer wat geleerd.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#65 | Geplaatst: 21 jan. 2015 10:50 
Ik heb zelf gisteren pas geleerd hoe je zo'n 'screencast video' kunt maken. Dus een videoopname van je eigen beeldscherm+handelingen. Die functionaliteit blijkt gewoon standaard op mijn Apple computer aanwezig te zijn, in Quicktime player (zit misschien ook in Windows?). Heb ik nooit eerder geweten...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#66 | Geplaatst: 22 jan. 2015 11:48 
Om iemand persoonlijk te bereiken, kan je een PB sturen
Je kan ook kiezen voor e-mail wanneer onder zijn naam een e-mail adres vermeld staat.

Wanneer ik in 'mijn voorkeuren' mijn e-mail in vul en de voorkeur zet op 'niet tonen' dan kan iemand je dus niet meer per e-mail bereiken.

M.a.w. deze ja/nee knop heeft geen doel, je vult je email wel of niet in staat gelijk met ja/nee.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#67 | Geplaatst: 22 jan. 2015 17:15 
Hmmmm...... mag ik het hier niet mee eens zijn? Ja? Dank u.

Stel: Hans heeft al een tijdje zijn persoonlijke berichten niet opgeschoond, en dat mapje zit vol. Allemaal opmerkingen over CX-en en wat te doen en forum en dat 'ie heel eigenwijs is. Kan gebeuren.
Maar ook heeft Hans email op 'niet tonen' gezet. Niemand kan Hans nu bereiken.
Maar dan kan ik me indenken dat webmasters Hans nog wel kunnen mailen, omdat die in het 'aanmeld-bestand' kunnen kijken. Dus kan er een mailtje die kant uit.
Daarnaast kun je, denk ik zo, een mailing sturen naar alle personen, ongeacht of 'niet tonen' aan of uit staat. Ik kan er naast zitten, gebeurt ook wel eens........

Muggezifterig heeft die knop dus wel een toegevoegde waarde.

Harmony,
Hans.
( soms erg muggezifterig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#68 | Geplaatst: 22 jan. 2015 22:33 | Aangepast door: sieds 
Ik merk nu dat ik het e-mail adres ook niet meer kan weghalen, * = verplicht??
M.a.w. je moet het dus invullen en je kunt het nu zelf ook veranderen.

Gelijk het probleem van een nieuw e-mail adres opgelost ten minste als het gekoppeld is aan de nieuwsbrief.
Dan begrijp ik de knop wel/niet tonen.

Overigens is de ideeënbus verdwenen die ooit bij het onderwerp "polls" stond
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beinhart

Bestuur 
#69 | Geplaatst: 30 jan. 2015 12:55 
jimi,

ik vind het steeds leuker worden op de site, met fotootjes en joeptjoep filmpjes helemaal makkelijk. en ook de quote die ja van iemand doet is nu veel mooier! petje af voor al je werkzaamheden en sorry voor het in het begin zo klagen... (ik ben niet zo van veranderingen, maar als ik het eenmaal aan gewend ben dan is een pluimpje wel op zijn plaats)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#70 | Geplaatst: 30 jan. 2015 23:03 
Bedankt en mooi dat je het nu onder de knie hebt
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#71 | Geplaatst: 8 feb. 2015 09:52 | Aangepast door: danielstrouven 
Ik gebruik het forum nu al zo ongeveer 15 jaar, en vind er nog steeds niet zo veel aan veranderd eigenlijk. Maar voor mij hoeft dat ook niet. Een paar dingen moeten me toch van het hart, maar er is vast wel een heel goede verklaring voor.
Eerste (en meest onbegrijpelijke) is dat maar tweederde van de beeldbreedte gebruikt wordt op mijn laptops, en zeker als je zoals ik veelvuldig gebruik maakt van een netbook (11") is dat doodjammer. Deze site is ook de enige van alle internetpagina's die ik tegenkom die dit doet.
Tweede(minder erg, want zoveel wordt er nu ook weer niet gepost) is het ontbreken van de knop: markeer post als gelezen en het automatisch aanduiden van gelezen en niet gelezen topics.
Zo, hart gelucht, nu weer tijd voor een ritje ;)

Groetjes, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver sieds

Forum Lid 
#72 | Geplaatst: 8 feb. 2015 15:57 | Aangepast door: sieds 
Ik heb ook nog een opmerking:
Bij de meeste forums en bv ook Facebook kun je altijd je bericht bewerken of verwijderen.
Hier kun je slechts 1 dag je bericht nog bewerken of aanvullen, dan is het definitief.

Jimi, kan de "verander" knop ook aan blijven staan ??

Ook blijf ik nog met de vraag zitten:
Hoe wijzig ik mijn E-mail adres zodat ik de nieuwsbrief blijf ontvangen.
Maar ik zie nu dat mijn opmerking al door Jimi is overgenomen bij:
FAQ - Veelgestelde vragen

Bedankt Jimi, het wordt steeds mooier
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#73 | Geplaatst: 8 feb. 2015 17:01 
@Daniel: over jouw eerste opmerking. Ik ben het volledig met je eens dat het doodjammer is. Misschien kun je het probleem voor jezelf oplossen door het beeld in te zoomen. In een browser op een Mac doe je dat met de toetscombinatie Cmd en + Op een Windows computer met Ctrl en + Om het beeld automatisch te laten meeschalen met de resolutie van je beeldscherm is een redesign van de website nodig en dat zal er (voorlopig) niet van komen.
Je tweede opmerking: er bestaat een betaalde add-on voor onze forumsoftware waarmee je berichten als (un)read kunt markeren. Ze noemen dat de forum checker. Dat is vooral handig voor fora waar dagelijks vele tientallen nieuwe berichten geplaatst worden. Dat is bij ons forum niet zo van toepassing.

@Sieds: ja dat kan maar gaan we niet doen om reden dat als er eenmaal mensen op een bericht gereageerd hebben, het onwenselijk is als het bericht achteraf nog gewijzigd wordt omdat niemand de draad v/h gesprek dan nog snapt. Mensen moeten dus eerst nadenken voordat ze iets op het forum plempen. En daar hebben mensen een dag (of zoiets) de tijd voor. Dat moet ruim voldoende zijn. Er zijn fora waar de tijd op 1 minuut staat ingesteld.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver borisz
Forum Lid 
#74 | Geplaatst: 8 feb. 2015 17:09 | Aangepast door: borisz 
sieds:
Ik heb ook nog een opmerking:Bij de meeste forums en bv ook Facebook kun je altijd je bericht bewerken of verwijderen.Hier kun je slechts 1 dag je bericht nog bewerken of aanvullen, dan is het definitief.Jimi, kan de "verander" knop ook aan blijven staan ??

Dat zou ik ook heel erg fijn vinden.

Een praktijkvoorbeeld: in de 2e post van het 500 Euro Challenge topic. Daar staan een aantal namen genoemd van de deelnemers. Maar nu we 2 maanden verder zijn heeft er iemand af laten weten en iemand anders heeft zich aangemeld. Ik kan hier nu niets meer aan veranderen.

Op bijvoorbeeld MF, waar het 500EC topic ook loopt, kan ik in de openingspost steeds van alles veranderen. Best handig met dit soort langlopende topics. Nieuwe lezers hoeven dan niet een aantal paginas door te worstelen om essentiële informatie te zoeken. Het zou mooi zijn als dat te veranderen was.

Wat betreft sluit ik me dus aan bij de bovenstaande vraag van Sieds.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#75 | Geplaatst: 8 feb. 2015 17:28 
@Borisz: in dat geval zou het inderdaad wel handig zijn.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 5 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Het nieuwe forum!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven