Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

batterij op plaats van balanspot

 
Schrijver Tom76
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 maart 2019 09:06 
Hallo,

ik ben momenteel druk bezig met het opbouwen van mijn caferacer (CX500). in mijn zoektocht naar een positie van de batterij (en ik gebruik liefst een AGM-batterij omdat ik dan de gelijkrichter niet moet aanpassen en ook omdat deze goedkoper zijn dan de Lithium batterijen), kom ik erop uit dat de beste en minst zichtbare positie is om deze batterij in een box te plaatsen waar nu de balanspot zich bevindt.

nu heb ik hierover de volgende vragen:
- waar zijn er verlengstukken te koop van de uitlaatpijpen die van de cilinders komen?
- ik ga ook KN-luchtfilters voorzien (pods), dus ik zal zowieso de sproeiers moeten aanpassen?

bedankt voor de info,

Tom

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 maart 2019 08:25 
Dag Tom, ofwel maak je zelf je verlengstukken door aan elkaar te lassen of wat te buigen, ofwel kan je ze kopen op murrayscarbs.com. Misschien ook elders.

Sproeiers zal je zeker moeten aanpassen. Ofwel koop je meteen murrayscarbs erbij ;) Als je de poen hebt toch.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 maart 2019 14:14 
Beste.

Sproeiers kun je vinden op de site marcobecker.nl Heb zeer veel maten op voorraad liggen.
Of mail me, marcobecker@zonnet.nl

Ook de luchtfilters kan ik leveren.

Opmerking.
De accu houd het niet lang vol op die plek, wordt te warm, en trilt kapot.
Dus kijk niet gek op als hij met een half jaar kapot is.
En in dit verhaal help het niet om de duurste accu te plaatsen. Je moet er 1 hebben die tegen trillingen kan, en tegen hoge temperaturen, welk merk weet ik helaas niet.

Ik heb al veel cafe racers op bezoek gehad. Vaak was er een accu probleem. Bij de een gaat het een tijdje goed, bij de ander is het snel weer foute boel.
Ik moest dan uitzoeken of er iets mis was met de bedrading, of laad stroom.

Dus mocht het je lukken om een goede accu bak te bouwen, probeer hitte schilden te monteren, en als het even kan de bak in rubbers op te hangen.
Dan gaat het wel langer mee.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marco
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 maart 2019 18:22 
kijk even bij mij op pagina ik heb hem ook onder de balans pot, staan een aantaL FOTO'S OP

Verbouwing naar een Caféracer topic

Accu bij balanspot/uitlaat

accu bij balanspot

Schrijver Marco
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 maart 2019 18:44 

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 maart 2019 13:02 
mooi!!
bedankt voor de info
Tom

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 maart 2019 13:06 
Marco,
mag ik vragen waar uw achterspatbord vandaan komt?
mvg,
Tom

Schrijver Marco
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 maart 2019 21:47 
dat is een spatbord van een suzuki

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 batterij op plaats van balanspot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven