Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Honda cx500 turbo

 
Schrijver Rooie
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 mei 2019 23:42 
Hallo,

Weet iemand of je de turbo van een Honda cx500 turbo ook op een Honda gl500 silverwing kan plaatsen? Zo ja, weet iemand waar je deze turbo's kan krijgen?

Mvg Rooie
Red

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 mei 2019 00:04 
Dat lukt je niet

Ze zijn zeer zeldzaam

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 30 mei 2019 01:03 
Ik denk dat het een hele uitdaging zal zijn. Het blok van een CX turbo wijkt op wat punten af van de 'standaard' CX blokken. Zoals de koppeling, de injectie en de hele computer die alles regelt rond ontsteking en injectie. Ik weet er te weinig vanaf om dit met 100% zekerheid te zeggen.
Iemand anders die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Beussie misschien?
Marcel. (waarom zou je dat eigenlijk willen doen?)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beussie
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 mei 2019 14:09 
als het alleen gaat om de uitdaging om op een normale CX500 een turbo te plaatsen zou ik het ten sterkste afraden want de normale cx motor is hier niet op gebouwd plus dat je de injectoren met gasklephuis moet overzetten en aanpassen plus de luchttoevoer met al z`n plusjes en minnetjes plus een computer met 7 sensoren en het gewone motorblok ook nog eens op diverse punten versterken.
Maar als je een turbo motorfiets wilt kan je die beter direct kant en klaar kopen als je ze nog vinden kan tegen een redelijke prijs

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 mei 2019 11:53 
beste Rooie,

Als je een beetje in verdiept had wist je dat dit totaal niet toepasbaar is.
Vele onderdelen zijn niet meer leverbaar van de cx500 turbo. Een daarvan is de turbo zelf.
En als je naar de tekeningen en bestel nummers kijkt, dan zie je dat bijna alles anders is. Het lijkt op een 500, maar is het totaal niet.

Dat wil niet zeggen dat het niet kan, alleen je moet anders naar de zaken kijken.
In amerika zijn er een paar mensen die nu ronde rijden op een oermodel cx500 met turbo.
Top vermogen op dit moment is 140 pk plus.....
Echter je moet wel een zak centen mee nemen.....

Ik zelf ben er wel mee bezig geweest, maar heb geen tijd om het af te ronden.
Wat ik heb gedaan is een kleine turbo pakken van rond de 60pk.
Deze komt uit een renauld kango... diesel 1800cc geloof ik.

Ik wilde wel bewust blijven rijden met 2 carburateurs. Dus geen injectie er op bouwen.
Ook geen intercooler.
Als je van dit simpele gedachte uit gaat, dan zijn er wel degelijk mogelijk heden om een turbo op je cx500 te plaatsen, of gl500.
Er rijd er dus nu een rond zonder problemen in amerika.

Ik zelf hoopte ook spoedig voor elkaar te krijgen, maar door omstandig heden tuis, werk, kinderen, boekenzaak, en sleutel werk voor derden kom ik er domweg niet aan toe.

Wat je kan doen is op you tube gaan zoeken, daar vind je best wel wat, en neem eens contact op met die mensen.

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Honda cx500 turbo

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven