Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CX 500 euro sport 1984 loopt onregelmatig

 
Schrijver Bert Hoedemakers
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 nov. 2020 14:53 
Hallo CX kenners
Ik zit met het volgende probleem bij mijn Honda cx 500 euro sport/1984.
Na een tijd stil gestaan te hebben loopt mijn CX na moeilijk starten heel rauw. Af en toe loopt hij naar mijn idee op een cilinder. Als ik het gas verder open draai komt de tweede cilinder erbij. Onder het rijden houdt de motor afwisselend in bij het gas geven, af en toe vol vermogen maar na gas inhouden trekt hij niet door. Gisteren sloeg hij ineens af voor een verkeerslicht en was niet meer te starten. (startmotor draaide wel rond en er was voldoende stroom.) Na ongeveer 1,5 uur startte de motor wel weer maar liep weer heel onregelmatig. Mijn vraag: heeft U enig idee wat er aan de hand kan zijn en/of heeft u hier vaker mee te maken gehad. Zoja kan ik dit probleem verhelpen? Ik hoor e.e.a. graag van u.
Met Vriendelijke groet,
Bert Hoedemakers
Groen van Prinstererlaan
95463CK Veghel
0651146690
Bert Hoedemakers

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 2 nov. 2020 16:21 
Hallo Bert. Heeft de motor wel goed gelopen, dus zonder deze problemen? Lang stilstaan met de huidige E10 benzine kan voor deze problemen zorgen. (vervuiling van de carburateur) Maar er kan ook iets met de ontsteking aan de hand zijn. Slechte contacten, corrosie in de bougiedop en/of kabels.
Lastig om op afstand te beoordelen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 nov. 2020 17:36 
Controleer eerst of je benzine kraan niet verstopt zit.
Ook het ontluchting gaatje in de benzine dop.
Als er een vacuüm kraan op de benzinetank zit kijk dan naar het vacuüm slangetje.
Controleer vervolgens je vonk,
Het kan dat je bogiedop doorgeslagen is, dit kan je controleren met een multimeter.
Zet er nieuwe bogies in.
Kijk ook naar je rubbers tussen de carburateurs en cilinder koppen
Als dit niet helpt controleer dan de carburateurs op verstopping, en mankementen.
Zoals mast zegt het kan ook een probleem in de ontsteking zijn
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX 500 euro sport 1984 loopt onregelmatig

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven