Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Onderste draad einden voor een kuip...

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver prosper

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 jan. 2021 11:49 
Ik heb een ander blok voor mijn 43 jaar oude cx en zou graag een kuip en valbeugels erop zetten. De steunen passen niet op de te korte onderste draadeinden en deze zijn ook niet soepel. De moer gaat er amper op en af zonder dat het zwaar gaat en richting fout. Mijn vraag is dan ook, kunnen de onderste draad einden zonder problemen eruit gedraaid worden? Er past maar 1 moer op, omdat ze er ver inzitten. Of moet het blok en het hoefijzer er vanaf, de draadeinden doorgeslepen en een langeren erop lassen met fatsoenlijk schroefdraad?
Ik heb gehoord dat de draadeinden eruit zouden moeten kunnen, echter werd er ook verteld dat het bijna onmogelijk is, dit zonder schade te doen. Ik heb het geprobeerd bij een oud blok, hier kreeg ik ze niet los/eruit. Ik heb zelf niet zoveel kracht in de handen, maak nog wel eens een dom foutje en ben daarom extra voorzichtig. Het is een redelijk goed blok, behalve dit deel, nou eigenlijk is de stroom regulatie ook niet ok, maar daar kom ik mogelijk zelf nog wel uit, Normaal rij ik de winter door met kuip, maar deze winter zowaar voor het eerst niet door het ontbreken van mijn kuip.
Ik ben geen inlog-held, maar lees de reacties wel.
Bij voorbaat dank en een fijn motorrij jaar toegewenst....

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 jan. 2021 13:03 
Er zijn voor de kuip opzet moeren, die verlengen de onderste tapeinden voor de bevestiging van de kuip. Ik denk dat ik nog wel een setje heb liggen. Of dat ook werkt met valbeugels is verschillend afhankelijk van de beugels. Zal ze vanavond gaan zoeken en dan een plaatje hier bij neerzetten.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 jan. 2021 14:01 | Aangepast door: amsilverwing 
blok

ik het zelfde probleem gehad ,tabeind laten zitten het midden blok kan breken bij het los draaien.
deze heb ik gebruikt wel opletten dat je de goede schroefdaad pakt.
en je kan hem inkorten.
de valbeugel kan je oplossen.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 jan. 2021 16:15 
Ja, die bedoel ik, zo'n setje heb ik nog liggen, M10 fijn aan de holle zijde, M8 aan de andere kant.

@prosper : stuur even een PM als je ze hebben wilt
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 jan. 2021 19:59 
Hmmm...

Mijn eerste impuls was: kijk even op die rooie die je van me hebt overgenomen. Maar toen dacht ik (gebeurt soms, echt waar...) misschien. En ja hoor, kijken bij de rooie gaat niet, die is/heb je verkocht. Tenminste, volgens het RDW.
Gelukkig zijn de verhalen er nog wel, maar helaas is er geen verhaal over juist die verlengmoeren. Wel over het plaatsen van een polaris kuip, wat ook niet in 1 keer lukte....
DIT Verhaal

Succes!

Harmony,
Hans.
( die zich afvraagt waar 'zijn' Rode Rakker gebleven is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 jan. 2021 22:22 | Aangepast door: brinkcx 
In het - als altijd fraaie - verslag van Hansv, stond dat detail niet op de foto', maar ik had nog wel ergens een plaatje ervan, niet zelf meer maar stond nog ergens bij iemand met zelfde vraag. Let op bevestiging van kuip bracket onderaan, dat zal bij Hans wel hetzelfde geweest zijn.

kuipbracket1 (klik voor groter)

Dit is van m'n Rickman Polaris, geen valbeugel.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 jan. 2021 10:08 
En als je nog niet genoeg hebt aan de foto die Frans linkte, dan is er ook nog eentje die ik ooit voor iemand heb gemaakt,.....
Polaris Frame

Harmony,
Hans.
( heeft nog wel eens wat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver jakob

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 jan. 2021 19:23 
weet toevallig ook een van jullie of het M10x1 of M10x 1,25 draad is?

Gr. Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 jan. 2021 20:51 
M10x1,25

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver jakob

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 jan. 2021 22:42 
Thanks Frans!
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver prosper

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 jan. 2021 16:09 
Dank. Ik heb een pb gestuurd, Brinkcx
Klopt Hans de rode rakker heeft een andere eigenaar en ik heb voor dat geld een revi blok gekocht, nadat mijn blok een koppakking stuk kreeg. De nieuwe eigenaar heeft de Rode uit elkaar gehaald en knapt die nu netjes op. Hopelijk wordt het een nieuw lid van de club.
Qua kuip monteren heb ik al flink wat geprobeert , zoals verschillende verlengers die niet passen. Het onderste schroefdraad blijkt anders te zijn dan de bovenste twee.
Zonder kuip is het geen doen in de winter...

Schrijver prosper

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 jan. 2021 13:40 
@brinkcx.
Wow, dankjewel. Ik vind net de verlengers op de mat, die je gebracht hebt. Ik ga ze straks monteren samen met Klaas, met als logische volgende stap de beugels erop, gevolgd door de kuip.
Super fijn, Brink. Je hebt wat tegoed van me.. 🍻

Schrijver prosper

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 8 jan. 2021 15:56 
Jammer genoeg passen ze niet. Er zit dus raar schroefdraad in het blok gedraaid, waar niets op past. Bedankt voor de hulp, ik kan de verlengers retour doen.
Ik heb niet goed opgelet bij de aanschaf van dit blok en had verwacht dat het goed zou zijn. Les geleerd.
Nu het blok er onder uit laten halen en langere fatsoenlijke draadeinden erop laten lassen. Dit is de eerste winter dat ik niet rij sinds mijn rijbewijs en is even wennen. Tijd voor iets anders.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 8 jan. 2021 17:55 | Aangepast door: brinkcx 
Hou die moeren maar even, ik heb ze nu niet nodig, geef ze bij een passende gelegenheid maar terug. Klaas weet de weg naar Zeddam ook al . Kan je op de tapeinden geen M8 snijden en dan gewoon M8 verlengmoeren gebruiken?

Kijk uit met lassen, dat "aluminium" van het blok heeft een heel laag smeltpunt.

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver prosper

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 jan. 2021 14:02 
Yep, moet er ander schroefdraad op snijden. Dat is een goede optie .Geheel niet aan gedacht. Mijn dank.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Onderste draad einden voor een kuip...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven