Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Seizoen begonnen

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 maart 2021 22:30 
Het was vandaag (30 maart) prachtig weer voor een eerste rit "in het groen". Met mijn maatje Karel op zijn AJS 500 twin van 1960 op pad gegaan. Ik wilde de CX weer eens lekker laten lopen: warme olie door het blok, accu bijgeladen (staat trouwens in de winter binnen aan een druppellader) en weer een beetje wennen aan het motorrijden. Wij hadden er zin in en de motoren kennelijk ook. Vlot starten en allebei 80/90 km prima gelopen.

Mijn CX van 1980 (gekocht in 2007 met ca. 25.000 miles) heeft nu bijna 50.000 miles op de klok. Dat is zo'n 80.000 km. Het is een USA-type en heeft daardoor wat minder power vanwege de milieu-eisen die toen al werden gesteld. Maakt mij niet uit, want ik rijd vrijwel nooit op een snelweg en op 80 km wegen kan ik prima uit de voeten. Dit jaar wordt de motor 40 jaar oud en hij kan bij het verlaten van de fabriek niet beter hebben gelopen dan nu.

Er zit een nieuwe stator in en de oorspronkelijke CDI-unit is vervangen door een Ignitech. Er zijn natuurlijk banden vervangen, de remmen zijn gereinigd, er is olie ververst, etc. Verder weinig kosten gehad. Geen dure hobby, zo'n CX. Mijn andere oldtimer is een AJS 500cc ééncilinder uit 1956 en die is eigenlijk ook niet duur. Kwetsbaarder dan de CX maar niet eens zo onbetrouwbaar, als je maar onderhoud pleegt.

Ik wens jullie allen een goed motorseizoen!

Peter van der Schee

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 maart 2021 08:19 
Ook joke en ik rondje bergen gedaan de eerste keer zonder koude handen.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 maart 2021 12:22 
Gisteren ook de eerste rit gemaakt, zoals elk jaar naar Bennekom, als eerbetoon aan Theo.
De CX500Custom start, zoals gewoonlijk, zonder problemen. Benzinekraan open, choke geheel open, vasthouden !! ,starten en lopen.
De Custom is voorzien van een gelaccu en heeft transistorontsteking (Canadese import) en is van 1982.
Allen veel mooie ritten in de komende tijd!

CXgroet van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Andre Post
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 maart 2021 13:06 
Mijn CX staat buiten voor de deur, geen stalling, dus al meerdere ritten gedaan zodra het een beetje redelijk weer is.
De vorig jaar geinstalleerde uitlaten beginnen wel al weer aardig te roesten
Ik ben een beetje bang voor hoezen, heel vroeger eens een nieuwe SS50 gekocht en die roestte wel heel enthousiast onder een hoes.
CX500C, 20 jaar uitgesteld project rijd weer.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 6 april 2021 00:35 
Ik heb vorige week de Deauville gestald en de 'Ouwe Rooie' uit de schuur getrokken. Accu erin en starten zonder problemen. Ik vind wel dat ik de voorrem wat te hard in moet knijpen. Binnenkort remblokken (heb al Brembo's liggen) en remvloeistof vervangen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Seizoen begonnen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven