Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Petitie geluidsoverlast motoren

 
Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 aug. 2021 13:04 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Op de homepage van dit forum staat een 'poster' over geluidsoverlast veroorzaakt door motoren. 'Te luid geluid is uit'. Ik ben het volledig eens met de strekking van het initiatief. Organisaties, verenigingen etc. kunnen het convenant ondertekenen. Ik zag dat 'Motor Honda CX500 Club' dat nog niet heeft gedaan. Gaat dit nog gebeuren? En zo ja, wie neemt daarin het voortouw?

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 26 aug. 2021 17:22 
Hallo. De actie ondersteunen wij ook. Als je op de site van de organisatie kijkt, zal je het logo van The Dutch Honda CX-V club aantreffen. (bij de motorclubs)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 aug. 2021 18:26 
MAST:
(bij de motorclubs)

Daar wel ja, maar niet bij de ondertekenaars op de homepagina.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 26 aug. 2021 19:37 
Op de homepagina staan organisaties die iets met motorfietsen hebben, verderop staan de motorclubs waar wij onder vallen.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 aug. 2021 22:34 | Aangepast door: sieds 
Te luid is uit............hmm
Honda is oké, stil
M'n BSA gaat, wat meer geplof
Maar ik heb tegenwoordig ook een Harley en dat is ietsje meer (maar niet overdreven)
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 aug. 2021 16:00 
Ik kan leven met het geluidsniveau dat motoren oorspronkelijk hebben, de mate van demping die gebruikelijk en acceptabel was ten tijde van de productie. Een BSA klinkt zoals hij klinkt; doet mijn 56-er AJS 500cc eenpitter ook. De CX heeft van nature niet zo'n grote mond, omdat er rond 1980 - terecht - wettelijk grenzen waren. Ik zal nooit gaan boren en zagen om de motor luider te maken.

Ik heb de indruk dat er vrijwel geen Harley rijder is die rijdt met het uitlaatsysteem waarmee de motor gekocht is, want die moet voor toelating op de EU markt aan ecologische eisen voldoen. In mijn ogen (of oren) heeft het iets kinderachtigs als je met (half)open pijpen gaat rijden. Fietsers en wandelaars hebben evenveel recht op recreatie als wij.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 aug. 2021 14:03 
MAST:
Op de homepagina staan organisaties die iets met motorfietsen hebben, verderop staan de motorclubs waar wij onder vallen.

Ja, nu zie ik het.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Petitie geluidsoverlast motoren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven